3 Aralık 2017 Pazar

Gözlerle Kalplerin Yer Değiştirmesi

Madde aleminde ve maddi anlamda "Görmek" eylemini sağlayan organ "Göz" olarak algılansa da ruh aleminde ve ruhsal anlamda görmenin "Kalp" organı ile gerçekleştiği ayetlerde bildirilmektedir. Zira vicdanın ve duyguların merkezi olan "Kalp", insanın Öz Varlığının temsili olup, bilinen maddi anlamının ötesinde sembolik ve okült anlamlar ihtiva etmektedir. ( Hatırlanacağı üzere evvelki bölümlerde insan bedenindeki veri kayıt merkezinin beyin değil kalp olduğuna değinilmişti. )

Hacc suresinin 46. ayetinde, kalbiyle görebilme yetisine erişememiş varlıkların gerçeği asla göremeyecekleri ve ruhsal tekamül sürecinde başarılı olamayacakları bildirilmektedir.

22/46 - E fe lem yesıru fil erdı fe tekune lehüm kulubün ya'kılune biha ev azanün yesmeune biha fe inneha la ta'mel ebsaru ve lakin ta'mel kulubülletı fis sudur ( O halde yerde gezmiyorlar mı? Onu akıl etmeye kalpleri veya onu duymaya kulakları olsun. Kesinlikle gözler kör olmaz ve lakin göğüslerin içindeki o kalpler kör olur. )

Hesap gününde, insanın sınav olarak deneyimlediği madde aleminde ( dünya hayatında ) yaptıkları kalbi vasıtasıyla kendisine gösterildiğinde, gerçeği görüp anlar ve hatalarını idrak eder. Bu husus ayetlerde "Kalpler ile gözlerin yer değiştirmesi" ifadesiyle yer almaktadır.

6/110 - Ve nükallibü ef'idetehüm ve ebsarahüm kema lem yü'minu bihı evvele merratin ve nezeruhüm fı tuğyanihim ya'mehun ( Ve biz onların kalplerini ve gözlerini döndürürüz de ilk keresinde inanmadıkları gibi ona inanmazlar. Onları azgınlıkları içinde görüşsüzce dolaşmaya bırakırız. )

24/37 ve 50/22 kodlu ayetlerde döngü sonunda ( Yevmel Kıyamet ( Ayağa Kalkış Günü ) ) insanların gerçek anlamda görmeyi sağlayan kalpleri ile görmeye başlayacakları, dünyanın bir yanılsama ve aldanma ortamı olduğunu idrak edeceklerinden bahsedilmektedir.

24/37 - Ricalün la tülhıhim ticaratün ve la bey'un an zikrillahi ve ikamis salati ve ıtaiz zekati yehafune yevmen tetekallebü fıhil kulubü vel ebsar ( Erkeklerdir ki, ne ticaret, ne de alışveriş onları Allah' ı hatırlamaktan, duaya kalkmaktan, zekatı vermekten alıkoymaz. İçinde kalplerin ve gözlerin dönerek yer değiştireceği günden korkarlar. )

50/22 - Lekad kunte fi ğafletin min haza fe keşefna anke ğıtaeke fe besarukel yevme hadid
( Bundan habersizlik içinde oldun. Üzerinden örtünü kaldırdık. Artık bugün gözün, görüşün keskindir. )

Madde alemindeki zahiri ve aldatıcı görüşün sembolü Göz, ruh alemindeki batıni ve gerçek görüşün sembolü Kalptir. Madde algısının oluşabilmesi dahi ruha bağlıdır. Bu husus İncil'de Göksel Beden / Ruhsal Beden ve Doğal Beden ve Yaşam Veren Ruh kavramlarıyla yer alır.

46 1 Corinthians 15 44 DOĞAL BEDEN olarak gömülür, RUHSAL BEDEN olarak diriltilir. Doğal beden olduğu gibi, ruhsal beden de vardır.

46 1 Corinthians 15 45 Nitekim şöyle yazılmıştır: "İlk insan Adem YAŞAYAN CAN oldu." Son Adem'se YAŞAM VEREN RUH oldu.

46 1 Corinthians 15 46 Önce ruhsal olan değil, doğal olan geldi. Ruhsal olan sonra geldi.

46 1 Corinthians 15 47 İlk insan YERDEN, yani topraktandır. İkinci insan GÖKTENDİR.

46 1 Corinthians 15 48 Topraktan olan insan nasılsa, TOPRAKTAN olanlar da öyledir. Göksel insan nasılsa, GÖKSEL olanlar da öyledir.

46 1 Corinthians 15 49 Bizler TOPRAKTAN OLANA nasıl benzediysek, GÖKSEL OLANA da da benzeyeceğiz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder