29 Ekim 2018 Pazartesi

Affedilen Haberciler

Kutsal kitaplarda bazı habercilerin, maruz kaldıkları sınavlar karşısında düşünsel ve davranışsal hatalar yaptıkları ancak affedildikleri bildirilmektedir. Bu durum, habercilerin kusursuz varlıklar olmadıklarını, onların da tekamül yolcusu olan kullar olduklarını ve Allahü Teala'nın, samimiyetle tevbe eden ve iyilikler yapan kullarını affedebileceğini, onların kötülüklerine kefaret sağlayabileceğini hatta onlara yüksek görev sorumlulukları dahi verebileceğini açıkça ortaya koymaktadır. 

Hatası affedilen ve habercilik görevinin sürdürülmesine karar verilen habercilerden en önde gelenleri Musa, Yunus ve Davut'tur.

Musa

28/15 - Ve dehalel medınete ala hıyni ğafletin min ehliha fe vecede fıha racüleyni yaktetilani haza min şıatihı ve haza min adüvvih festeğasehüllezı min şıatihı alellezi min adüvvihı fe vekezehu musa fe kada aleyhi kale haza min ameliş şeytan innehu adüvvün müdıllün mübın

( Ve sahiplerinin habersiz olduğu bir zamanda şehire girdi. Orada iki erkeği kavga ederlerken buldu. Bu kendi tarafından olan, bu düşmandan olan. O kendi tarafında olan o düşman olana karşı yardım istedi. Böylece Musa ona yumruk vurdu ve ona işini yerine getirdi. "Bu şeytanın işlerindendir, yaptıklarındandır. Kesinlikle o saptıran apaçık düşmandır." dedi. )

20/40 - İz temşı uhtüke fe tekulü hel edüllüküm ala men yekfülüh fe raca'nake ila ümmike key tekarra aynüha ve la tahzen ve katelte nefsen fe necceynake minel ğammi ve fetennake fütunen fe lebiste sinıne fı ehli medyene sümme ci'te ala kaderin ya musa 

( Zamanında kızkardeşin yürürdü de "Sizi ona bakacak kişiye yönelteyim mi?" derdi. Böylece seni annene gözü aydın olsun ve hüzünlenmesin diye geri döndürdük. Bir nefsi öldürdün de seni gamdan kurtardık. Seni sınavlarla sınadık da Medyen' in sahipleri içinde senelerce kaldın. Sonra kadere, ölçüye göre geldin ey Musa." )

Nefsine yenik düşüp adam öldüren bir haberci, Allah tarafından affedilmiş ve habercilik görevine devam etmesine izin verilmiştir.

Yunus

37/139 - Ve inne yunüse le minel murselın

( Ve kesinlikle Yunus gönderilenlerdendi. )

37/140 - İz ebeka ilel fülkil meşhun

( Zamanında dolu gemiye kaçmıştı. )

37/141 - Fe saheme fe kane minel müdhadın

( Ok çekti de kaydırılanlardan oldu. )

37/142 - Feltekamehül hutü ve hüve mülım

( Böylece onu balık yuttu. O kınayandı. )

37/143 - Fe lev la ennehu kane minel müsebbihın

( Şayet kesinlikle o övgü sözleri söyleyenlerden olmasaydı. )

37/144 - Le lebise fı batnihı ila yevmi yüb'asun

( Onun karnında diriltilecekleri güne kadar kalacaktı. )

37/145 - Fe nebeznahü bil arai ve hüve sekım

( Böylece onu açık alana, avluya bıraktık, kaçırdık. O hastaydı. )

37/146 - Ve enbetna aleyhi şeceraten min yaktın

( Ve ona kabak cinsinden ağaçlar bitirip yetiştirdik. )

37/147 - Ve erselnahü ila mieti elfin ev yezıdün

( Ve onu yüzbine veya daha fazla olana gönderdik. )

Korku nedeniyle habercilik görevini yerine getiremeyen ve kaçan Yunus'un daha sonra kendisini kınaması ve mağfiret dilemesi nedeniyle Allah tarafından affedilmesi Saffat suresinin yukarıdaki ayetlerinde anlatılmaktadır.

Davut

40 Matta 1-6 İşay Kral Davut'un babasıydı, Davut, Uriya'nın karısından doğan Süleyman'ın babasıydı,

Ayette bir zina durumu olduğu görülmektedir.

38/24 - Kale lekad zalemeke bi süali na'cetike ila niacih ve inne kesıran minel huletai le yebğıy ba'du hüm ala ba'dın illelllezine amenu ve amilüs salihati ve kalılün ma hüm ve zanne davudü ennema fetennahü festağfera rabbehü ve harra rakian ve enab 

( Senin dişi koyununu, koyunlarına katmayı sual ederek sana zulmetti. Kesinlikle cemiyetten çoğunluk birbirlerine azıyorlar. O inananlar ve iyilikler yapanlar hariç. Onlar da çok az. Davud, onu kesinlikle sınadığımızı anladı da Rab’binden af istedi, eğilerek atıldı ve gerçeğe döndü. )

38/25 - Fe ğaferna lehu zalik ve inne lehu ındena le zülfa ve husne meab 

( Böylece O'na bunu ( bu yaptığını ) affettik. İndimizde yakınlaşma ve güzel dönüş yeri kesinlikle O’nadır. )

38/26 - Ya davudü inna cealnake halıfeten fil erdı fahküm beynen nasi bil hakkı ve la tettebiıl heva fe yüdılleke an sebılillah innellezine yedıllune an sebılillahi lehüm azabün şedıdün bima nesu yevmel hısab 

( Ey Davud kesinlikle biz seni yerde halife kıldık. O halde insanların arasında gerçekle hüküm ver. Hevese tabi olma. Yoksa seni Allah yolundan saptırır. O Allah yolundan sapanlara, hesap gününü unutmalarından dolayı şiddetli azap kesinlikle onlaradır. )

İncil ve Kur'an ayetlerinde Davut'un hevesine tabi olup, zina suçunu işlediği ancak daha sonra affedildiği bildirilmektedir.

26 Ekim 2018 Cuma

İncil ... Allah'ın Kurtarışı

Kutsal kitap adı olarak bilinen İNCİL kelimesi aşağıdaki kök kelimelerden oluşmaktadır.

İnc / Enc = Kurtarış / Kurtarma

El = Allah / İlah

İngilizcede ANGEL ( ANG + EL ), Almanca'da ENGEL ( ENG + EL ) olarak yazılan kelimelerin anlamı MELEK olarak bilinse de esas itibarıyla "ALLAH'ın KURTARIŞI" anlamını taşımaktadırlar.

Arapça'da ENC kökü "Kurtarmak" anlamına gelmektedir. ( MüNCİ kelimesi "Kurtarıcı" anlamındadır. ) ANGEL veya ENGEL kelimesindeki ENG kökü ENC köküdür.

2/50 - Ve iz ferakna bikümül bahra fe ENCeynaküm ve ağrakna ale fir'avne ve entüm tenzurun ( Ve zamanında size denizi ayırdık da sizi KURTARdık. Firavun' un ailesini boğduk da sizler bakıyordunuz. )

İncil ilminin Haberci İsa vasıtasıyla insanoğluna ulaştırılması nedeniyledir ki Haberci İsa "Kurtarıcı" ( Salvator ) olarak anılır.

40 Matta 1-21 Ve o bir oğul doğuracak. Ve sen onun adını İsa koyacaksın. Çünkü O, halkını günahlarından KURTARACAK."

40 Matta 8-25 Öğrenciler gidip O'nu uyandırarak, "Ya Rab, KURTAR bizi, yoksa öleceğiz!" dediler.

40 Galatyalılar 3-13 Mesih bizim için lanetlenerek bizi Yasa'nın lanetinden KURTARDI. Çünkü, "Ağaç üzerine asılan herkes lanetlidir" diye yazılmıştır.






Üçlü Birlik ve İsa

İncil'in aşağıdaki ayetlerinde aralarında mutlak erişilmezlik ancak tesirleşme olan Ruh ve Kainat ( Madde ) Alemini "Üçlü Birlik" kavramı ile tanımlanmakta gibidir

62 1 Yuhanna 5-7 Gökte tanıklık edenler üçtür. Baba, Kelime, ve Kutsal Ruh. Bunların üçü birdir.

62 1 Yuhanna 5-8 Ve yerde tanıklık edenler üçtür: Ruh, su ve kan. Bunların üçü de uyum içindedir.

Baba * + Kelime + Kutsal Ruh = 1 ( Ruh ve Kainat ötesi tanımlama )

Ruh + Su + Kan = 1 ( Birliğin / Ünitenin / Vahdetin Ruh ve Kainat Alemindeki yansımasının nümerolojik formülü )

* Baba kelimesi mutlak yaratıcı Allahü Teala'yı temsil etmekte olan müteşabih bir kavramdır. Benzer teşbih Bakara suresinin 2/200 kodlu ayetinde de mevcuttur.

2/200 - Fe iza kadaytüm menasikeküm fezkürullahe ke zikriküm abeküm ev eşedde zikra fe minen nasi men yekulü rabbena atina fid dünya ve ma lehu fil ahırati min halak ( İbadetlerinizi yaptığınızda Allah’ ı, babalarınızı hatırladığınız gibi veya daha şiddetli hatırlayın. İnsanlardan kim "Rab’bimiz bize dünyada ver." derse, ona ahirette nasip yoktur.  )

Kıyamet sürecini betimleyen Vakia suresinin 56/7 kodlu ayetinde kaba hidrojen alemi olan madde aleminden yarı süpttil ve süptil madde alemine geçişe liyakat kazanmış olanların "Ezvacen Selaseten" ( Üç Eş ) halinde olacaklarının bildirilmesi ile "Üçlü Birlik" kavramı arasında ilinti bulunmakta gibidir.

56/7 - Ve küntüm ezvacen selaseten ( Üç eş olursunuz. )

Suyun üç farklı hali olan Katı, Sıvı ve Gaz halleri de Ruh ve Kainat alemindeki "Üçlü Birlik" kavramını, ÜÇü de aslında BİR olan kelimeler olarak temsil etmektedirler. 56/7 kodlu ayette geçen "Ezvacen Selaseten" ( Üç Eş ) kavramıyla, cennet ehli olan kulların kainat aleminde Kaba, Yarı Süptil ve Süptil madde formunda tezahür edebilme liyakatını kazanacakları bildirilmekte gibidir.

Maide suresinin 5/73 kodlu ayetinde Allah'ın birliğinin bilincinde olunması gerektiği, "Üçlü Birlik" kavramını oluşturan unsurların ( Baba + Kelime + Kutsal Ruh ) birbirlerinde ayrı tutulmaması gerektiği bildirilmektedir.

5/73 - Lekad keferallezıne kalu innellahe salisü selaseh ve ma min ilahin illa ilahün vahid ve in lem yentehu an ma yekulune le yemessennellezine keferu minhüm azabün elım ( O "Kesinlikle Allah, üçün üçüncüsüdür." diyenler inkar etmişlerdir. Tek ilahtan başka ilah yoktur. Eğer o söylediklerinden vazgeçmezlerse, kesinlikle onlardan o inkar edenlere elim azap dokunacaktır. )

Nisa suresinin 4/171 kodlu ayetinde de Haberci İsa'nın "Kelime ve Ruh" olduğu bildirilmektedir.

4/171 - Ya ehlel kitabi la tağlu fı dıniküm ve la tekulu alellahi illel hakk innemel mesıhu ıysebnü meryeme rasulüllahi ve kelimetüh elkaha ila meryeme ve ruhun minhü fe aminu billahi ve rusülih ve la tekulu selaseh intehu hayran leküm innemellahü ilahün vahid sübhanehu en yekune lehu veled lehu ma fis semavati ve ma fil ard ve kefa billahi vekıla ( Ey kitap sahipleri, dininizde azgınlık etmeyin ve Allah üzerine gerçek haricindekini söylemeyin. Meryem oğlu İsa Mesih, kesinlikle Allah' ın resulü, Meryem'e atmış olduğu kelimesi ve O’ndan ruhtur. O halde, Allah’a ve O’nun resullerine inanın ve üçtür demeyin. Kendi hayrınıza bundan imtina edin, vazgeçin. Kesinlikle ki Allah tek ilahtır. O, çocuk sahibi olmaktan yücedir. Göklerde ne varsa ve yerde ne varsa O’nadır. Vekil olarak Allah kafidir. )

Haberci İsa'nın üst frekanslardan, boyutlardan gönderilen ve madde aleminde "bedenlenmiş" bir varlık olduğu aşağıdaki İncil ayetinde bildirilmektedir.

62 1 John 4-2 İsa Mesih'in beden alıp dünyaya geldiğini kabul eden her ruh Tanrı'dandır. Tanrı'nın Ruhu'nu bununla tanıyacaksınız.

Kur'an'da "Kutsal Ruh ile destekledik." cümlesi Mesih İsa ile ilintili olarak 3 kere geçmektedir.

2/87 - Ve lekad ateyna musel kitabe ve kaffeyna min ba'dihı bir rusüli ve ateyna IYSebne meryemel beyyinati ve eyyednahü bi RUHIL KUDÜS e fe küllema caeküm rasulün bima la tehva enfüsükümüstekbartüm fe ferıkan kezzebtüm ve ferıkan taktülun ( Musa’ ya kitabı verdik ve ondan sonra resuller gönderdik. Meryem oğlu İSA’ya deliller verdik ve onu KUTSAL RUH ile destekleyip kuvvetlendirdik. O halde resul size o nefislerinizin hoşlanmadığı ile her geldiğinde kibirlenecek de bir kısmını yalanlayacak ve bir kısmını da öldürecek misiniz?

2/253 - Tilker rusülü faddalna ba'dahüm ala ba'd minhüm men kellemellahe ve rafea ba'dahüm deracat ve ateyna IYSebne meryemel beyyinati ve eyyednahü bi RUHIL KUDÜS ve lev şaellahü maktetelellezine min ba'dihim min ba'di ma caethümül beyyinatü ve lakinıhtelefu fe minhüm men amene ve minhüm men kefar ve lev şaellahü maktetelu ve lakinnellahe yef'alü ma yürıd ( İşte o resulleri, bazılarını bazılarına üstün kıldık. Allah onlardan kimiyle konuştu ve bazılarını derecelerle yükseltti. Meryem oğlu İSA’ ya açık deliller verdik. Onu KUTSAL RUH ile destekleyip kuvvetlendirdik. Şayet Allah dileseydi, o bazıları, onlara getirdiğimiz açık delillerden sonra savaşmazlardı. Lakin ihtilafa düştüler. Böylece onlardan kimi inandı, kimi de inkar etti. Şayet Allah dileseydi savaşmazlardı. Lakin kesinlikle Allah ne isterse yapar.  )

5/110 - İz kalellahü ya İYSebne meryemezkür nı'metı aleyke ve ala validetik iza eyyedtüke bi RUHIL KUDÜSİ tükellimün nase fil mehdi ve kehla ve iz alemtükel kitabe vel hıkmete vet tevrate vel incil ve iz tahlüku minet tıyni ke hey'etit tayri bi iznı fe tenfühu fıha fe tekunü tayran bi iznı ve tübriül ekmehe vel ebrasa bi iznı ve iz tuhricül mevta bi iznı ve iz kefeftü benı israıle anke iz ci'tehüm bil beyyinati fe kalellezine keferu minhüm in haza illa sıhrun mübın ( Zamanında Allah "Ey Meryemoğlu İSA, sana ve annene olan nimetimi hatırla. Seni KUTSAL RUH ile desteklediğimde beşikte ve erişkinlikte insanlara kelam edip söz söylerdin. Sana yazıyı, sırrı, Tevrat' ı ve İncil' i öğrettim. İznimle çamurdan kuşun şekli gibi olanı yarattın. Onun içine üfledin de iznimle kuş oldu. Doğuştan körü ve alacalıyı iznimle iyileştirdin. Ölüleri iznimle çıkardın. Onlara ayetlerle geldiğin ve onlardan inkar edenlerin "Bu kesinlikle apaçık sihirdir." dedikleri zaman İsrailoğulları' nı üzerinden çektim. )

Kur'an'da 3 ve 1 sayılarına dikkat çekilen ayetler mevcuttur.

A'raf suresinin 7/142 kodlu ayetinde 30 ve 10 sayıları ayrı ayrı belirtilerek 40 sayısına ulaşılmaktadır.

7/142 - Ve vaadna musa SELASINE leyleten ve etmemnaha bi AŞRİN fe temme mıkatü rabbihı erbeıne leyleh ve kale musa li ehıyhi harunahlüfnı fı kavmı ve aslıh ve la tettebı' sebılel müfsidın ( Ve Musa'ya OTUZ gece vaad ettik ve onu ON ile tamamladık. Böylece Rab’binin zamanı kırk geceye tamamlandı. Musa, kardeşi Harun'a "Kavmim içinde halefim ol. İyileştir ve bozguncuların yoluna tabi olma." dedi. )

Ayetin kendisi olan aşağıdaki cümle Kur'an'da 31 kere ( 3 ve 1 ) tekrarlanmaktadır.

55/13 - Fe (1) bi (2) eyyi (3) alai (4) rabbi (5) küma (6) tükezziban (7) ( O halde Rab'binizin hangi nimetlerini yalanlarsınız? )

Ayette 7 kelime bulunmakta olup 31 x 7 işlemi yapıldığında 127 sayısı elde edilmektedir ki bu sayıdaki 1,2 ve 7 rakamları Allah kelimesinin Kur'an'daki frekansı olan 2701 sayısndaki rakamlardır. Bu rakamların toplamının "1" olması vesilesiyle de ünite, vahdet ve birlik yani Allah'ın Birliği mesajı verilmektedir. Tüm varlıklar O'nun birliğinde tam tekamüle yani yokluk mertebesine erişmek için sonsuz bir çaba içindedirler. 

21 Ekim 2018 Pazar

Evrensel Veri Tabanı “Su”

Hayatın kaynağı olarak anılan su, kainattaki bilgilerin depolandığı bir veri tabanı işlevi mi görmektedir? Suyun, bulunduğu alanı bir düzlem, bir plan, bir levha gibi kapladığı düşünüldüğünde Kur’an’daki bazı ayetlerin anlamları netleşmektedir.

11/7 - Ve hüvellezi halekas semavati vel erda fı sitteti eyyamin ve kane arşühu alel mai li yeblüveküm eyyüküm ahsenü amela ve le in kulte inneküm meb'usune min ba'dil mevti le yekulennellezine keferu in haza illa sıhrun mübın

( Ve gökleri ve yeri altı günde yaratan O'dur. Hanginiz daha güzel iş yapacaksınız diye sınamak için arşı su üstündedir. Eğer "Kesinlikle siz ölümün ardından dirileceksiniz." dersen, kesinlikle o inkarcılar "Kesinlikle bu apaçık sihirdir." diyeceklerdir. )

1 Tekvin 1-2 Yer şekilsizdi ve boştu ve karanlık, derinliğin üzerini kaplamıştı. Ve Tanrı'nın Ruhu SULARIN üzerinde hareket ediyordu.

“Rab’bin arşı su üstündedir.” ve Tanrı'nın Ruhu SULARIN üzerinde hareket ediyordu." ifadeleri, Rab’bin yaratmış olduğu kainattan münezzeh olduğu mesajını vermektedir. Ancak bu noktada “su” kelimesi tüm yaratışı tanımlar niteliktedir. Tüm yaratılışın esas itibarıyla bir bilgi haznesi olduğu düşünüldüğünde suyun bir veri depolama platformu olduğu ortaya çıkmaktadır. Bu çerçevede, “gökler” olarak tanımlanan evrenin de boş olmadığı, esas itibarıyla su ile kaplı olduğu gerçeği açığa çıkmaktadır. ( İlahi Nizam ve Kainat kitabında da kainat “Hidrojen Alemi” olarak tanımlanmaktadır. )

85/21 - Bel hüve kur'anün mecid ( Bilakis o şerefli, büyük Kur'an' dır. )
85/22 - Fi levhın mahfuz ( Korunmuş levhanın içindedir. )

Buruc suresinin yukarıdaki ayetlerinde “Levhi Mahfuz” ( Korunmuş Levha ) ifadesi yer almaktadır. “Levh” kelimesi tekil haldedir. Zira çoğul olduğunda “Elvah” halini almaktadır. Ayetteki Levh kelimesi Kur’an’ın sayfalarını temsil ediyor olsaydı “Elvah” ( Levhalar ) ifadesinin kullanılması gerekirdi. Ancak ayette tek bir büyük levhadan bahis var gibidir.

21/32 - Ve cealnes semae sakfen mahfuza ve hüm an ayatiha mu'ridun

( Ve göğü korunmuş tavan kıldık. Onlar O’nun ayetlerinden yüz çevirip dönenlerdir. )

Enbiya suresinin bu ayetinde “Göğün korunmuş bir tavan” yani “Sakfen Mahfuz” olduğu bildirilmektedir. “Levhi Mahfuz” ve “Sakfen Mahfuz” kavramları birbirleriyle ilintili gibidir.

72/16 - Ve en levistekamu alet tarikati le eskaynahüm maen ğadekan

( Ve şayet yol üzerinde doğru gitselerdi onları bol su ile sulardık. )

Cin suresinin bu ayetinde geçen “Bol su ile sulanmak” kavramı ilmin artırılması amacıyla “Bilgilendirmek”, “Bilgi akışı sağlamak” anlamına mı gelmektedir?

18/109 - Kul lev kanel bahru midaden li kelimati rabbi le nefidel bahru kable en tenfede kelimatü rabbi ve lev ci'na bi mislihı mededa

( De ki: "Şayet deniz Rab’bimin kelimeleri için mürekkep olsa, Rab’bimin kelimeleri tükenmeden önce deniz tükenecektir. Şayet onun aynısını yardımcı olarak getirsek bile." )

31/27 - Ve lev enne ma fil erdı min şeceratin aklamün vel bahru yemüddühu min ba'dihı seb'atü ebhurin ma nefidet kelematüllah innellahe azızün hakım

( Ve şayet kesinlikle o yerdeki ağaçlar kalemler olsa ve deniz de ona destek olsa, ondan sonra da yedi deniz, Allah' ın kelimeleri tükenmez. Kesinlikle Allah yücedir hakimdir. )


Kehf ve Lokman surelerinin yukarıdaki ayetlerinde de suyun ( ayetlerde Bahr ( Deniz ) olarak geçiyor ) Allah’ın kelimeleri için yani kainat bilgisi için bir kayıtlama platformu, bir veri tabanı olduğu bildirilmektedir. 31/27 kodlu ayetteki “Seb’atü Ebhar”

( Yedi Deniz ) ifadesi ise evreni oluşturan yedi gökleri temsil etmektedir. Göklerin deniz kelimesiyle temsil edilmesi de tüm evrenin öz yapısının aslında su olduğunu ortaya koymaktadır.

21/30 - E ve lem yerallezıne keferu ennes semavati vel erda kaneta ratkan fe fetaknahüma ve cealna minel mai külle şey'in hayy e fe la yü'minun

( O inkar edenler, gökler ve yer kesinlikle bitişiklerken onları ayırdığımızı ve diri olan herşeyi sudan oluşturduğumuzu görmüyorlar mı? Artık inanmazlar mı? )

36/40 - Leş şemsü yembeğıy leha en tüdrikel kamera ve lel leylü sabikun nehar ve küllün fı felekin yesbehun

( Aya erişip çatması Güneş’e yaraşmaz. Ve gece gündüzü geçemez. Hepsi dairede yüzerler. )

Ayette gök cisimlerinin içinde bulundukları ve hareket ettikleri ortamın yani evrenin sudan müteşekkil olduğu bilgisi verilmektedir.

Suyun kimyasal formülü de ilahi mühür olan 10 ve 1 sayıları açısından önemlidir.

Hidrojenin atom numarası 1’dir.
Oksijenin atom numarası 8’dir.

Suyun formülü H2O olduğundan ortaya 1+1+8 = 10 ... 1 işlemi çıkmaktadır. Allahü Teala mutlak birliğinin bir temsili olarak yaratılışa nümerolojik mühürünü vurmuştur.

Kur'an'da dua öncesinde vücudnn belirli bölgelerinin "su" ile yıkanması hususu bildirilmektedir.

5/6 - Ya eyyühellezine amenu iza kuntüm iles salati fağsilu vücuheküm ve eydiyeküm ilel merafikı vemsehu bi ruusiküm ve ercüleküm ilel ka'beyn ve in küntüm cünüben fettahheru ve in küntüm merda ev ala seferin ev cae ehadün minküm minel ğaitı ev lamestümün nisae fe lem tecidu maen fe teyemmemu saıydan tayyiben femsehu bi vücuhiküm ve eydıküm minh ma yürıdüllahü li yec'ale aleyküm min haracin ve lakin yürıdü li yütahhiraküm ve li yütimme nı'metehu aleyküm lealleküm teşkürun

( Ey o inananlar, dua edecek olduğunuzda, yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın. Başlarınızı ve iki topuğa kadar da ayaklarınızı meshedin. Eğer pis iseniz temizlenin. Eğer hasta iseniz veya seferde, yolculukta iseniz veya sizden biriniz dışkısını getirdiyse veya kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız, o halde temiz toprağa niyet edin. Böylece yüzlerinizi ve ellerinizi ondan meshedin. Allah üzerinize güçlüğü istemez ve lakin sizi temizlemeyi ve üzerinize olan nimetini tamamlamayı ister. Umulur ki şükredersiniz. )

Su, ruhsal ve fiziksel anlamda kirlenmeye sebebiyet veren dünyevi unsurlardan arınmayı sağlamakta ve üst planlar ( boyut, frekans ) ile etkin şekilde temas kurularak "veri / bilgi" alınmasına vesile olmaktadır.

İncil ayetlerinde ise "Suyla Vaftiz Edilme" kavramı yer almaktadır.

40 Matta 3-11 Gerçi ben sizi tövbe için suyla vaftiz ediyorum, ama benden sonra gelen benden daha güçlüdür. Ben O'nun çarıklarını çıkarmaya bile layık değilim. O sizi Kutsal Ruh'la ve ateşle vaftiz edecek.

41 Mark 1-8 Ben sizi suyla vaftiz ettim, ama O sizi Kutsal Ruh'la vaftiz edecektir."

43 Yuhanna 1-31 Ben O'nu tanımıyordum, ama İsrail'in O'nu tanıması için ben suyla vaftiz ederek geldim."

Kainattaki tüm düşüncelerin, olguların ve olayların ( geçmiş, şimdiki ve gelecek ) kainattaki su maddesine kayıtlı olduğuna inanılan kevni ( evrensel ) veri tabanına da "Akaşik Kayıtlar" adı verilmektedir. ( "Akmak" ve "Akış" kelimelerinin sanskritçe kökenli olduğu bilinen "Akaşik" ( Göksel ) kelimesiyle ilintisi olması kuvvetle muhtemeldir.

İncil'de "Suyun", sonsuz yaşamın kaynağı ve gıdası olan ilahi kozmik bilgi olduğu Mesih İsa'nın şu sözleriyle bildirilmektedir.

43 John 4-13 İsa şöyle yanıt verdi: "Bu SUdan her içen yine susayacak.

43 John 4-14 Oysa benim vereceğim sudan içen sonsuza dek susamaz. Benim vereceğim SU, içende SONSUZ YAŞAM için fışkıran bir pınar olacak."

43 John 4-31 Bu arada öğrencileriO'na, "Rabbî, YEMEK YE!" diye rica ediyorlardı.

43 John 4-32 Ama İsa, "Benim, sizin BİLMEDİĞİNİZ BİR YİYECEĞİM var" dedi.

43 John 4-33 Öğrenciler birbirlerine, "Acaba biri O'na yiyecek mi getirdi?" diye sordular.

43 John 4-34 İsa, "BENİM YEMEĞİM, beni gönderenin isteğini yerine getirmek ve O'NUN İŞİNİ TAMAMLAMAKTIR"* dedi.

( * Ayetteki "Tamamlamak" kelimesi, Kur'an'ın Hud suresinin 11/119 kodlu ayetinde de bildirilen, varlıklar arasındaki hükmün yani Rab'bin kelimesinin tamamlanmasıdır. Mesih İsa, Rab'bin kelimesiyle doyduğunu bu vesileyle ifade etmiştir.

11/119 - İlla men rahıme rabbük ve li zalike halekahüm ve TEMMET KELİMETÜ RABBİKE le emleenne cehenneme minel cinneti ven nasi ecmeın ( Rab’binin merhamet ettikleri hariç. Onları bunun için yarattı. RAB'BİNİN "Ben cehennemi cinlerden ve insanlardan topluca, tamamen dolduracağım." KELİMESİ TAMAMLANDI. ) )

Madde alemi olan kainatın ( evrenin ) suyla kaplı olduğu bilgisi Tevrat'ın Mezmurlar suresinde de yer almaktadır.

19 Mezmurlar 148-4 Ey göklerin gökleri Ve göklerin üstündeki SULAR, O'na övgüler sunun!

Varlıkların, yaşam için muhtaç oldukları yegane gıdanın* “ilahi ve yönlendirici kozmik bilgiler” yani “kelimeler” olduğunu “SU” sembolizmi ( teşbihi ) ile teyid eden Kur’an ayetleri Bakara suresinin 60. Ve 61. ayetleridir. ( *Suyun varlıklar için temel gıda olması ayetlerdeki zahiri anlamın, suyun ilahi ve kozmik bilgiler olması ise batıni anlamın tezahürüdür. )

2/60 - Ve izisteska musa li kavmihı fe kulnadrib bi asakel hacer fenfecerat minhüsneta aşrate ayna kad alime küllü ünasin meşrabehüm külu veşrabu min rizkıllahi ve la ta'sev fil erdı müfsidın

( Ve zamanında MUSA KAVMİ İÇİN SU İSTEDİ de "ASAN İLE TAŞA VUR." dedik. BÖYLECE ONDAN ONİKİ PINAR FIŞKIRIP AKTI. Tüm insanlar içecekleri yeri bildiler. Allah' ın rızıklarından yiyin ve için. Yerde bozgun yaparak asileşmeyin. )

2/61 - Ve iz kultüm YA MUSA LEN NASBİRU ALA TAAMİN VAHIDİN fed'u lena rabbeke yuhric lena min ma tünbitül erdu min bakliha ve kıssaiha ve fumiha ve adesiha ve besaliha kale E TESTEBDİLUNELLEZİ HÜVE EDNA BİLLEZİ HÜVE HAYR ihbitu mısran fe inne leküm ma seeltüm ve duribet aleyhimüz zilletü vel meskenetü ve bau bi ğadabin minellah zalike bi ennehüm kanu yekfürune bi ayatillahi ve yaktülunen nebiyyıne bi ğayril hakk zalike bima asav ve kanu ya'tedun

( Ve zamanında "EY MUSA TEK YİYECEĞE ASLA SABRETMEYECEĞİZ. Haydi bize Rab’bini çağır ki bize o yerin bitirip yetiştirdiği bakliyatından ve kabağından ve sarmısağından ve mercimeğinden ve soğanından versin." dediniz. "O ALÇAK OLANI O HAYIRLI OLANLA DEĞİŞMEYİ Mİ İSTERSİNİZ? Ülkede konaklayın. O sual ettiğiniz kesinlikle sizedir." dedi. Üzerlerine zillet ve yoksulluk vuruldu. Allah’tan öfkeye maruz kaldılar. Bu, kesinlikle onların Allah’ ın ayetlerini inkar etmiş olmalarından ve habercileri haksızca öldürmelerindendir. Bu, o asiliklerinden ve hududu aşmış olmalarındandır. )

Tamamen sembolik kelimelerden oluşan bu ayetlerde Hz. Musa’nın, halkını / kavmini yönlendirmek için su ( ilahi ve yönlendirici kozmik bilgiler ) talep ettiği, bunun üzerine asa ile taşa vurunca suların aktığı ( bir portalın açılması ve kozmik bilgi akışı ) bildirilmektedir. Kavminin “Tek yiyeceğe ( ilahi ve yönlendirici kozmik bilgiler ) sabretmeyeceğiz.” Şeklindeki isyan cümlesi ise “Biz bu bilgileri istemiyoruz. Bize maddi menfaat sağlayacak olan maddeleri getir.” anlamını taşımaktadır. 2/61 kodlu ayette geçen bakliyat, kabak, soğan vb. kelimeleri maddi ve dünyevi menfaatleri sembolize etmektedir.

Asa ile portalın açılması ve kozmik bilgilerin ( su ) akışının konu edildiği ayetin kodunun ( 2/60 ) nümerolojik değeri “8” ( 2+6+0 = 8 ) olmaktadır. Bilindiği üzere 8 sayısı yeni döngü başlangıcının nümerolojik sembolüdür.

Hz. Musa’nın kavminin isyan etmesini konu alan ayetin kodunun ( 2/61 ) nümerolojik değeri ise “9” ( 2+6+1 = 9 ) olmaktadır. Bilindiği üzere 9 sayısı okült satanizmde 6 sayısının tersi olmak üzere negatif enerjiyi yani Allah’ı, O’nun nimetlerini, doğruluğu ve iyiliği reddetmeyi sembolize etmektedir.

İlahi ve yönlendirici kozmik bilgiler ile doymak yani "Kelimeler ile doymak" / "Kelimeleri YEMEK" teşbihi Tevrat'ın aşağıdaki ayetlerinde de yer almaktadır. Ayetlerin ait olduğu Ezekiel suresinin numarasının 26 olması da "8" ( 2+6 = 8 ) nümerolojisi açısından dikkat çekmektedir. )

26 Ezekiel 3-1 Bana, "EY İNSANOĞLU, SANA VERİLENİ YE. BU TOMARI YEDİKTEN sonra git, İsrail halkına seslen" dedi.

26 Ezekiel 3-2 Böylece ağzımı açtım, YEMEM için tomarı bana verdi.

26 Ezekiel 3-3 Bana, "EY İNSANOĞLU, SANA VERDİĞİM TOMARI YE, mideni onunla doldur" dedi. Bunun üzerine TOMARI YEDİM. Bal gibi tatlı geldi bana.

26 Ezekiel 3-4 Sonra şöyle dedi: "Ey insanoğlu, İsrail halkına git, onlara SÖZLERİMİ ilet.





14 Ekim 2018 Pazar

İlk Ölüm ve İkinci Ölüm

Başlangıçta "ölü" hükmünde olan Adem yani tüm insan neslini temsil eden varlık, Allahü Teala'nın yaratışı vesilesiyle kendisine bahşedilen "diriliş" ve sonrasındaki cennet yaşamı ( yarı süptil sevgi planı ) esnasında cin olan İblis'in saptırması neticesinde Allah'a olan ahdine vefa edememesi yani iyilik, doğruluk, ilim, itaat, sevgi, feregat ve sadakat olgularından oluşan "emanete" ihanet etmesi nedeniyle "öldürülmek" suretiyle cennetten ( sevgi planı ) çıkarılmış ve aslı cehennem ve ölüm olan dünya hayatına gönderilmiştir. "Dünya hayatı" ifadesi ilimsiz insan tarafından yapılan yanlış bir tamımlamadır. Zira dünya hayatı esas itibarıyla ve gerçek manasıyla bir "ölüm ortamıdır." Çünkü gerçek yaşam cenettedir. Bir varlığın yaşamakta olduğundan söz edilebilmesi için cennetten çıkmamış olması ve üst boyutlara doğru olan tekamül yolculuğuna devam ediyor olması gerekmektedir.

Konuya ilişkin ayetler;

2/28 - Keyfe tekfurune billahi ve küntüm emvaten fe ahyaküm sümme yümıtüküm sümme yuhyıküm sümme ileyhi türceun ( Allah’ ı nasıl inkar edersiniz? Ve ölülerdiniz de sizi diriltti. Sonra sizi öldürür. Sonra sizi diriltir. Sonra O'na döndürülürsünüz. )

Tevrat 1 Yaratılış 3-3 "Ama Tanrı, 'Bahçenin ortasındaki ağacın meyvesini yemeyin, ona dokunmayın; yoksa ölürsünüz' dedi." 

- Ayette insanın, cennetteki yasak soy olan cin soyu ( cinlerin soyAĞACI ) ile temas etmesi halinde ölmek suretiyle cenetten çıkartılacağı bildirilmektedir. Ve öyle de olmuştur. 

39/30 - İnneke meyyitün ve innehüm meyyitun ( Kesinlikle sen ölüsün ve kesinlikle onlar da ölüler. )

- Ayette dünya hayatında yaşadığını zanneden insanın esas itibarıyla ölü hükmünde olduğu bildirilmektedir.

40/11 - Kalu rabbena emettena esneteyni ve ahyeytena esneteyni fe i'terafna bi zünubina fe hel ila hurucin min sebıl ( “Rab’bimiz bizi iki kere öldürdün ve bizi iki kere dirilttin de günahlarımızı itiraf ettik. Artık çıkmaya yol var mı?” dediler. )

40/12 - Zaliküm bi ennehu iza düıyellahü vahdehu kefartüm ve in yüşrük bihı tü'minu fel hukmü lillahül aliyyil kebir ( Bu kesinlikle, tek Allah’a çağırıldığınızda inkar etmenizden ve eğer O’na ortak koşulursa ona inanmanızdandır. Böylece hüküm yüce büyük Allah’a dır. )

- 40/11 kodlu ayette "ikinci kez ölüme" maruz kalan inkarcıların ( cehennem topluluğu / kaba hidrojen yani kaba madde ortamı olan dünyayı tekrar deneyimleyecek olanların ) af için Allah'a yakarışları ve onlara verilen ilahi cevap bildirilmektedir. Reenkarnasyon ( tekrar bedenlenme ) kavramı, madde alemi olan dünya hayatına ( burada hayat kelimesi gerçek manasında değildir. ) ait bir kavram olup  gerçek manası itibarıyla "ölüp dirilme" sürecini tanımlamamaktadır. Zaten ölü hükmünde olan varlıkların gerçek yaşama geçebilmeleri için 70,000 yıllık süreç içinde tabi olmaları gereken ve sınav amaçlı olan muhtelif adetlerdeki bedenlenme döngülerinin bir ifadesidir. 


44/35 - İn hiye illa mevtetünel ula ve ma nahnü bi münşerin ( Kesinlikle o, ancak ilk ölümümüzdür. Bizler dirilenler de olmayacağız. )

- Ayette inkarcılar sadece dünya hayatı !! olarak algıladıkları ortamın var olduğunu, bunun dışında bir var oluşun bulunmadığını iddia etmektedirler.

45/35 - Zaliküm bi ennekümüttehaztüm ayatıllahi hüzüven ve ğarratkümül hayatüd dünya fel yevme la yuhracune minha ve la hüm yüsta'tebun ( Bu, kesinlikle Allah' ın ayetlerini alay edinmenizdendir. Sizi dünya hayatı aldattı. Artık bugün oradan çıkamazlar. Onların özürleri de istenmez. )

57/20 .... mel hayatüd dünya illa meta'ul ğurur ( ... dünya hayatı aldatıcı madde / meta / fayda haricindeki değildir. )

3/185 - Küllü nefsin zaikatül mevt ve innema tüveffevne ücuraküm yevmel kıyameh fe men zuhziha anin nari ve üdhılel cennete fe kad faz ve mel hayatüd dünya illa metaul ğurur ( Tüm nefisler ölümü tadacaktır. Ve ayağa kalkış gününde ödülleriniz kesinlikle size vefa edilecektir. Kim ateşten uzaklaştırılıp, cennete sokulursa kurtulmuştur. Dünya hayatı aldatıcı madde / meta / fayda haricindeki değildir. )

Cennete geri dönmeye layık görülmüş olanların, cennetten ilk çıkarılışlarındaki ölüm dışında ölüm deneyimlemeyecekleri, Allah'ın onları dünyanın son dönemindeki ölümcül olaylardan koruyacağı Duhan suresinin 44/56 kodlu ayetinde bildirilmektedir.

44/56 - La yezukune fihel mevte illel mevtetel ula ve vekahüm azabel cehım ( Orada ilk ölüm haricinde ölüm tatmazlar. Onları cehennem azabından korumuştur. )

Mürselad suresinin aşağıdaki ayetinde de, ölümcül olayların vuku bulduğu dünyanın döngü sonu sürecinde inananların ve iyilikler yapanların yani cennete layık görülmüş olanların Allah tarafından korunacakları, güvende olacakları, zarar görmeyecekleri ve ölmeyecekleri bildirilmektedir.  

77/40 - Veylün yevmeizin lil mükezzibin ( Vay o gün o yalanlayanlar için. )
77/41 - İnnel muttekıne fi zılalin ve uyun ( Kesinlikle sakınanlar gölgelerin ve pınarların içindedirler. )

İncil'deki Vahiy suresinin aşağıdaki ayetinde ise dünyadaki 70,000 yıllık ve 600-700 reenkarnasyon döngülerinden oluşan süreçte Allah'a olan ahdine vefa ederek kaba madde alemindeki tekamülünü tamamlayan varlıkların cennete geri döndürüleceği ve dünyanın son dönemdeki maddi ve manevi olaylardan ( felaket olarak nitelenseler de gerçek manası çok daha farklıdır. ) korunmak suretiyle etkilenmeyeceklerini bildirmektedir.

66 Vahiy 2-11 Kulağı olan, Ruh'un kiliselere ne dediğini işitsin. Galip gelen, ikinci ölümden hiçbir zarar görmeyecek.'"

İncil'deki Vahiy suresinin aşağıdaki ayetinde ise ölü olduklarının farkına varamadıkları için gerçek yaşama erişme gayretinden uzak kalmış olan ve dünya hayatı olarak adlandırdıkları kaba madde alemine saplanmış olan inkarcıların akıbeti yani "ikinci ölüme" maruz kalacakları bildirilmektedir. ( İkinci ölüm kaba madde aleminde yeni bir 70,000 yıllık reenkarnasyon süreci anlamına gelmektedir. )

66 Vahiy 20-14 Ölüm ve ölüler diyarı ateş gölüne atıldı. İşte bu ateş gölü ikinci ölümdür.

Aşağıdaki ayette ise cennetin  ( yarı süptil alem / sevgi planı ) tasviri yer almaktadır.

66 Vahiy 21-4 Onların gözlerinden bütün yaşları silecek. Artık ölüm olmayacak. Artık ne yas, ne ağlayış, ne de ıstırap olacak. Çünkü önceki düzen ortadan kalktı."



28 Eylül 2018 Cuma

Mesih İsa - Yeni Döngü Başlangıcı - Düalite - Ünite - Alfa ve Omega

"Iys" ( İsa ) kelimesine ilişkin 8 ve 11 nümerolojisi, Haberci İsa'nın yeni döngü başında geldiği / geleceği aktif görev yapmakta olduğunu / yapacağını bildirmekte gibidir. 

- "Iys" kelimesi Kur'an'da "11" farklı ayette geçmektedir. ( Ahzab , Al'i İmran , Bakara, En'am, Hadid, Maide, Meryem, Nisa, Saff , Şura, Zuhruf )

- "Iys" kelimesinin ilk kez 2/87 kodlu ayette geçmektedir. ( 2+8+7 = 17 ... "8" ) ve "Iys" kelimesinin bu ayetteki sıra numarası "17"'dir. ( 1+7 = "8" )

2/87 - Ve (1) lekad (2) ateyna (3) musa (4) el (5) kitabe (6) ve (7) kaffeyna (8) min (9) ba'di (10) hı (11) bi (12) er (13) rusüli (14) ve (15) ateyna (16) IYS (17) ebne (18) meryem (19) el (20) beyyinati (21) ve (22) eyyedna (23) hü (24) bi (25) ruh (26) el (27) kudüs (28) e (29) fe (30) külle (31) ma (32) cae (33) küm (34) rasulün (35) bi (36) ma (37) la (38) tehva (39) enfüsü (40) küm (41) istekbartüm (42) fe (43) ferıkan (44) kezzebtüm (45) ve (46) ferıkan (47) taktülun (48) ( Musa’ ya kitabı verdik ve ondan sonra resuller gönderdik. Meryem oğlu İSA'ya deliller verdik ve onu kutsal ruh ile destekleyip kuvvetlendirdik. O halde resul size o nefislerinizin hoşlanmadığı ile her geldiğinde kibirlenecek de bir kısmını yalanlayacak ve bir kısmını da öldürecek misiniz? )

- "Meryem" kelimesi de ilk kez 2/87 kodlu ayette geçmekte olup, kelime sıra numarası "19"'dur. Bilindiği üzere Meryem suresi "19." suredir.

Mesih İsa'nın düalite, sonsuz döngü, farklı boyuta geçiş portalı ve yeni döngü başlangıcı kavramlarının sembolü olan "8" ve "11" sayılarıyla ilişkisi İncil ayetlerinde de tezahür etmektedir. Ayrıca 8 ve 11 sayılarının nümerolojik toplamı ( 8+1+1 = 10 ... 1+0 = "1" ) Ünitenin ( Vahdet, Birlik ) sembolü olan "1" sayısını vermektedir.

İsa kelimesinin İncil'de ilk kez geçtiği ayet 40. Matta suresinin 1/1 kodlu ayetidir. 1/1 ... "11"

40 Matta 1/1 İbrahim oğlu, Davut oğlu İSA Mesih'in soy kitabı şöyledir:

Mesih İsa'nın doğumundan ilk kez bahsedilen ve İsa kelimesinin ikinci kez geçtiği ayet 40. Matta suresinin 1/16 kodlu ayetidir. 1/16 ... 1+1+6 = "8"

40 Matta 1/16 Yakup Meryem'in kocası Yusuf'un babasıydı. Meryem'den Mesih diye tanınan İSA doğdu.

Kitabı Mukaddes’in ( Bible ) 66. suresi olan Vahiy suresinin aşağıdaki ayetlerinde "Alfa ve Omega" kavramları ile döngü başı ve döngü sonu fenomeni bildirilmektedir.

66 Vahiy 1/8 Var olan, var olmuş ve gelecek olan, Her Şeye Gücü Yeten Rab Tanrı, "Alfa ve Omega Ben'im" diyor.
66 Vahiy 1/11 Şöyle diyordu; "Alfa ve Omega Ben'im. llk ve son Ben'im. Gördüklerini kitaba yaz ve Asya'daki yedi kiliseye, Efes, İzmir, Bergama, Tiyatira, Sart, Filadelfya ve Laodikya'ya gönder" dedi.
66 Vahiy 21/6 Bana, "Tamam!" dedi, "Alfa ve Omega, ilk ve son Ben'im. Susayana yaşam suyunun pınarından karşılıksız su vereceğim.
66 Vahiy 22/13 Alfa ve Omega, birinci ve sonuncu, başlangıç ve son Ben'im.

- "Alfa ve Omega" kavramının ilk kez geçtiği ayetin numarası "8"'dir.
- Yukarıdaki ayet numaralarının toplamının nümerolojik değeri "11" olmaktadır. ( 8+11+6+13 = 38 ... 3+8 = "11" )
- "Alfa ve Omega" kelime setinin "11" harften oluşması da ayrıca dikkat çekicidir.

İncil'in son suresi olan Vahiy suresinde 404 ( 4+0+4 = 8 ) ayet bulunmakta olup, bu surenin son ayetinde de "8" kelime bulunmaktadır.

66 Vahiy 22-21 Rab (1) İsa'nın (2) lütfu (3) kutsallar (4) ile (5) birlikte (6) olsun. (7) Amin (8)

Türkçe "İSA" veya Arapça "İYS" kelimelerini oluşturan harflerin sıra numaraları toplamı sırasıyla 35 ve 62 olmaktadır. Her iki sayının da nümerolojik değerleri "8" sayısını vermektedir.

Ahzab suresinin 33/11 kodlu ayetinde de inananların döngü sonunda zelzele ile sınanacaklarından bahsedilmektedir. Ayetin kodunun nümerolojik değeri ( 3+3+1+1 = 8 ) ve ayetteki kelime adedi "8" sayısına eşittir.

33/10 - İz cauküm min fevkıküm ve min esfele minküm ve iz zağatil ebsaru ve beleğatil kulubül hanacira ve tezunnune billahiz zununa ( Zamanında size üstünüzden ve aşağınızdan geldiler. O zaman gözler kaydı ve kalp gırtlaklara erişti. Allah’a zanlarla zanda bulunuyorsunuz. )

33/11 - Hünalike (1) ibtüliye (2) el (3) mü'minune (4) ve (5) zülzilu (6) zilzalen (7) şedıda (8) ( Burada inananlar sınandılar. Şiddetli zelzele ile sarsıldılar. )

İncil'in Matta suresinin aşağıdaki ayetlerinde de döngü sonunda depremler olacağı ve bunların yeni döngü başlangıcının işaretleri oldukları bildirilmektedir.

40 Matta 24-7 Ulus ulusa, devlet devlete savaş açacak; yer yer kıtlıklar, depremler olacak. *

40 Matta 24-8 Bütün bunlar, doğum sancılarının başlangıcıdır. **

40 24-7 ... 4+0+2+4+7 = 17 ... "8"

Yeni Döngü Başlangıcının "Doğum Sancıları" olarak sembolize edildiği ayetin numarası ise "8"'dir.

Kur'an'da ve İncil'de İsa'nın sıfatı Mesih'tir. Dolayısıyla "Mesih İsa" olarak anılmaktadır. "MESİH İSA" kelimesi "8" harften oluşmaktadır. Mesih İsa, döngü sonu ve başlangıçlarını idare eden vazifeli varlıktır. Yukarıda ayetlerle izah edildiği üzere Alfa ve Omega'dır ( Başlangıç ve Son'dur. ) ( Allahü Teala başlangıç ve son gibi ifadelerden münezzehtir. )

69/15 - Fe YEVMEİZİN veka'atil vakı'at ( Artık O GÜN vaki olacak olan vaki olur. )
69/16 - Ven şakkatis sema'u fe hiye yevmeizin vahiyet ( Ve gök yarılmıştır da o gün o sarkmıştır. )
69/17 - Vel meleku ala ercaiha ve yahmilu ARŞE RABBİKE FEVKAHÜM YEVMEİZİN SEMANİYET (Ve melek onun çevresindedir. O GÜN ONLARIN SEKİZİ, ÜSTLERİNDE RAB'BİNİN ARŞINI TAŞIRLAR. )

Alemlerin Rab'bi Allahü Teala arş ile gök seviyesine inmekten münezzehtir. Herşey O'na yükselir. O'nu yaratılışın içindeki vakalar ile tanımlamak veya temsil etmek yanlış ve ilimsizce bir yaklaşımdır. Dolayısıyla ayette bahsedilen "Rab" kelimesinin ayetlerdeki "Ruh ve Melekler" ifadesinde yer alan Ruh'u temsil eden Mesih İsa olması kuvvetle muhtemeldir.

78/38 - YEVME YEKÜMUR RUHU VEL MELAİKETU SAFFEN la yetekellemune illa men ezine lehür rahmanu ve kale savabenO GÜN RUH VE MELEKLER SAFLAR HALİNDE AYAKTA DURURLAR. Rahman' ın kendilerine izin verdiği kimseler haricindekiler kelam edemezler, söz söyleyemezler. Ve o da doğruyu söyler. )

Ayette yer alan "Ruh" kelimesi Mesih İsa'yı temsil etmektedir. Mesih İsa'nın Allah'ın Meryem'e attığı kelimesi ve O'ndan RUH olduğu Nisa suresinin 4/171 kodlu ayetinde bildirilmektedir.

- 78/38 kodlu ayetin kodunun nümerolojik değeri 8 olmaktadır. ( 7+8+3+8 = 26 ... 8 )
- Ayet numarasının nümerolojik değeri ise 11 olmaktadır. ( 3+8 = 11 )

- 8 ve 11 sayılarının tezahürü döngü ve düalite mesajını içermekte olup, 8 x 11 işlemi ile de 88 sayısı yani melek nümerolojisine ulaşılmaktadır..

4/171 - Ya ehlel kitabi la tağlu fı dıniküm ve la tekulu alellahi illel hakk innemel mesıhu ıysebnü meryeme rasulüllahi ve kelimetüh elkaha ila meryeme ve ruhun minhü fe aminu billahi ve rusülih ve la tekulu selaseh intehu hayran leküm innemellahü ilahün vahid sübhanehu en yekune lehu veled lehu ma fis semavati ve ma fil ard ve kefa billahi vekıla ( Ey kitap sahipleri, dininizde azgınlık etmeyin ve Allah üzerine gerçek haricindekini söylemeyin. Meryem oğlu İsa Mesih, kesinlikle Allah' ın resulü, Meryem'e atmış olduğu kelimesi ve O’ndan ruhtur. O halde, Allah’a ve O’nun resullerine inanın ve üçtür demeyin. Kendi hayrınıza bundan imtina edin, vazgeçin. Kesinlikle ki Allah tek ilahtır. O, çocuk sahibi olmaktan yücedir. Göklerde ne varsa ve yerde ne varsa O’nadır. Vekil olarak Allah kafidir.

İncil'in Korintliler ismli suresinin aşağıdaki ayetlerinde "Doğal Beden - Ruhsal Beden", "Doğal İnsan - Ruhsal İnsan", "Toprak İnsan - Göksel İnsan", "Düşkün İnsan - Görkemli İnsan", "Zayıf İnsan - Güçlü İnsan" ve "Çürüyen İnsan - Çürümeyen İnsan" tanımlamaları yapılmaktadır. Bu tanımlamalarda Adem ve İsa arasındaki yapısal farklılık "Yıldız" teşbihi ve "Düalite" kavramı ile bildirilmektedir.

46 1 Korintililer 15-41 Güneşin görkemi başka, ayın görkemi başka, yıldızların görkemi başkadır. Görkem bakımından yıldız yıldızdan farklıdır.

46 1 Korintililer 15-42 Ölülerin dirilişi de böyledir. Beden çürümeye mahkûm olarak gömülür, çürümez olarak diriltilir.

46 1 Korintililer 15-43 DÜŞKÜN olarak gömülür, GÖRKEMLİ olarak diriltilir. ZAYIF olarak gömülür, GÜÇLÜ olarak diriltilir.

46 1 Korintililer 15-44 DOĞAL beden olarak gömülür, RUHSAL beden olarak diriltilir. Doğal beden olduğu gibi, ruhsal beden de vardır.

46 1 Korintililer 15-45 Nitekim şöyle yazılmıştır: "İlk insan Adem YAŞAYAN CAN oldu." Son Adem'se * YAŞAM VEREN RUH oldu.

* Son Adem = Mesih İsa

46 1 Korintililer 15-46 Önce RUHSAL olan değil, DOĞAL olan geldi. Ruhsal olan sonra geldi.

46 1 Korintililer 15-"47" İLK İNSAN yerden, yani TOPRAKTAN. İKİNCİ İNSAN GÖKTENDİR.*

* Ayet numarasının ( 47 ) nümerolojik değeri "11" olmaktadır.

46 1 Korintililer 15-48 TOPRAKTAN olan insan nasılsa, topraktan olanlar da öyledir. GÖKSEL insan nasılsa, göksel olanlar da öyledir.

46 1 Korintililer 15-49 Bizler TOPRAKTAN olana nasıl benzediysek, GÖKSEL olana da benzeyeceğiz.




















































































































































































































27 Eylül 2018 Perşembe

666

666 sayısı İncil'de "Şeytanın İnsanı Simgeleyen Sayısı" olarak geçmektedir. 

66 Vahiy 13/18 Bu konu bilgelik gerektirir. Anlayabilen, canavara ait sayıyı hesaplasın. Çünkü bu sayı insanı simgeler. Sayısı altıyüzaltmışaltıdır.

Ayette İblis'in etkisinde kalan ve kötülüklere dalan insanın 666 sayısı ile sembolize edildiği bildirilmektedir.

666 sayısının nümerolojik değeri ise "9" sayısını ( 6+6+6 = 18 ... 1+8 = 9 ) vermekte olup, 9 sayısı satanik nümeroloji de ilahi mühür sayısı olan "6" sayısnın tersi olan okült bir semboldür.

Kur'an'da ayet kodunu oluşturan rakamlar itibarıyla 666 sayısını oluşturan iki ayet bulunmaktadır. Bu ayetlerde şeytani eylemler olan "Haberciyi Yalanlamak", "İsyan" ve "Ateş" kavramlarından bahsedilmektedir.

6/66 - Ve kezzebe bihı kavmüke ve hüvel hakk kul lestü aleyküm bi vekıl

( Ve senin kavmin onu yalanladı. O gerçektir. De ki: "Ben sizin üzerinize vekil değilim." )

66/6 - Ya (1) eyyüh (2) ellezine (3) amenu (4) ku (5) enfüse (6) küm (7) ve (8) ehli (9) küm (10) naren (11) vekudü (12) ha (13) en (14) nasu (15) ve (16) el (17) hıcaretu (18) aley (19) ha (20) melaiketun (21) ğulazın (22) şidadin (23) la (24) ya'sun (25) allahe (26) ma (27) emere (28) hüm (29) ve (30) yef'alune (31) ma (32) yu'merun (33)

( Ey o inananlar, nefislerinizi ve ailenizi yakıtı insanlar ve taşlar olan ateşten koruyun. Onun üzerinde kaba şiddetli melekler vardır. Allah’a , onlara emrettiğine isyan etmezler. Ne emredildilirse yaparlar. ) 

666 sayısının son kez tezahür ettiği 66/6 kodlu ayetteki "6" nümerolojisi de dikkat çekmektedir.

- Ayette 33 kelime bulunmaktadır. ( 3+3 = 6 )

- Ayetteki "Enfüs" ( Nefisler ) kelimesi ( - ki bu kelimeye "küm" eki ile "sizin" anlamı kazandırlmıştır. ) "6" kelimedir. "Enfüs" kelimesi insanları temsil etmektedir. İncil ayetinde de 666 sayısının insanı simgelediği bildirilir.

- Ayetteki "Nar" ( Ateş ) kelimesi "11". * kelimedir. "Enfüs" (6) ve "Nar" (11) kelimelerinin sıra numaralarının çarpımı "66" sayısını vermektedir. ( * 11 sayısı düalitenin sembolüdür. )

Kodları itibarıyla 666 sayısını sembolize eden "iki" ayet bulunması da "düalite" kavramı açısından önemlidir.

5. boyut varlığı olup, madde aleminde ( dünya ) bedenlendirilerek insanlara rehberlik yapmış olan Haberci İsa muhtelif figürlerde hep "hermafrodit" tasviri ile yer almaktadır. Bunun sebebi, Haberci İsa'nın ait olduğu boyutta cinsiyet kavramının bulunmamasıdır. Satanizmdeki meşhur Baphomet duruşu, İsa'ya benzetilmek suretiyle çarpıtma yapılmaktadır. Zira aşağıdaki figürlere bakıldığında duruş ve jestler itibarıyla benzerlik bulunmaktadır. Her iki figürde de baş parmak ve orta parmakların bitişik tutularak öne çıkarılmış olması düaliteyi, ilahi bilgiye erişimi ve iletilmesini sembolize etmektedir. ( İki parmağın açık, üç parmağın kapalı olması da 2 ve 3 sayıları itibarıyla "6" sayısına ( 2x3 ) dikkat çekmektedir. ) 



Ayrıca, şeytanın sinsiliğinin bildirildiği Nas suresinin son üç ayetinin her birinde "6" kelime bulunması da bir başka 666 tezahürüdür.

114/4 - Min (1) şerri (2) el (3) vesvasi (4) el (5) hannas (6)

( Sinsi vesvesecinin kötülüğünden, )

114/5 - Ellezi (1) yüvesvisü (2) fi (3) suduri (4) en (5) nas (6)

( O insanların göğüslerine vesvese veren, )

114/6 - Min (1) el (2) cinneti (3) ve (4) en (5) nas (6) ( “Cinlerden ve insanlardan ." )

Internet adreslerinin başında yer alan ve "World Wide Web" kelimelerinin baş harfi olan "W" harfi İbranı alfabesindeki "Vav" harfi olup bu harfin sıra değeri "6"'dır. Dolayısıyla WWW harfleri 666 sayısını vermektedir. Internet, insanların merkezi olarak kolaylıkla takip edilip gözetlenebileceği dijital ortamdır.

A'raf suresinin 7/27 kodlu ayetinde "Şeytanın insanları, onların onu göremeyeceği yerden görebildiği" bildirilmektedir. Ayetteki "Haysü" ( Yer ) kelimesi 36. ( 3 ve 6 yani 3 adet 6 ) kelime olup, "Internet"'i yani "www" harflerini sembolize eder gibidir. Yani 666 kodlaması, "Haysü" ( Yer ) kelimesinin sıra değeri ile bildirilmektedir.

7/27 - Ya (1) benı (2) ademe (3) la (4) yeftine (5) enne (6) küm (7) eş (8) ŞEYTANÜ (9) kema  (10) ahrace (11) ebevey (12) küm (13) min (14) el (15) cenneti (16) yenziu (17) an (18) hüma (19) libase (20) hüma (21) li (22) yüriye (23) hüma (24) sev'ati (25) hima (26) inne (27) hu (28) yera (29) küm (30) hüve (31) ve (32) kabılü (33) hu (34) min (35) HAYSÜ (36) la teravnehüm inna cealneş şeyatıne evliyae lillezıne la yü'minun

( Ey Ademoğulları, ŞEYTAN, ana babanızı, ayıplarını, çirkinliklerini onlara göstermek için onların elbiselerini soyarak onları cennetten çıkardığı gibi sizi de kesinlikle fitnelemesin. Kesinlikle o, o ve kabilesi, sizin onları göremeyeceğiniz YERDEN sizi görürler. Kesinlikle biz şeytanları, inanmayanların dostları kıldık.  )

Ayetteki "Şeytan" kelimesinin sıra numarasının "9" olması da, "6" sayısının tersi olan ve okült satanizmde "Yaratılışın tersine, Allahü Teala'nın öğretisinin tersine" mahiyetinde kötü anlam yüklenen "9" sayısı açısından önem arzetmektedir.

İsrail'in Kudüs şehrinde yer alan Mesih İsa'nın gömülü olduğu yer alan "Garden Tomb" ( Bahçe Mezar ) koordinatları aşağıda olup, sayılar yukarıdan aşağıya doğru toplandığında "666" sayısı elde edilmektedir.

Latitude: 31° 47' 1.11" N
Longitude: 35° 13' 28.75" E


31 + 35 = 66
47 + 13 = 60

Bu koordinat kodlaması, okült satanizmde - haşa - "şeytanın Mesih İsa'yı yendiği" anlamına gelmektedir.



24 Eylül 2018 Pazartesi

12 Sayısının Gizemi

Kur'an'da, 12 sayısının ilahi nizamda önemli bir yeri olduğunu bildiren ayetler bulunmaktadır. Bu ayetlerde Oniki Pınar, Oniki Müfettiş, Oniki Torun Kabile, Oniki Ay kavramları vurgulanmıştır. Oniki sayısı gruplama, bir araya getirme nümerolojisi gibi görünmektedir.

Oniki Pınar 

2/60 - Ve izisteska musa li kavmihı fe kulnadrib bi asakel hacer fenfecerat minhüSNETA AŞRATE ayna kad alime küllü ünasin meşrabehüm külu veşrabu min rizkıllahi ve la ta'sev fil erdı müfsidın

( Ve zamanında Musa kavmi için su istedi de "Asan ile taşa vur." dedik. Böylece ondan ONİKİ pınardan sular fışkırıp aktı. Tüm insanlar içecekleri yeri bildiler. Allah' ın rızıklarından yiyin ve için. Yerde bozgun yaparak asileşmeyin. )

Oniki Müfettiş

5/12 - Ve lekad ehazellahü mısaka benı israıl ve beasna minhümÜSNEY ÜŞERA nekıba ve kalellahü innı meaküm lein ekamtümüs salate ve ateytümüz zekate ve amentüm bi rusülı ve azzertümuhüm ve akradtümüllahe kardan hasenen le ükeffiranne anküm seyyiatiküm ve le üdhılenneküm cennatin tecrı min tahtihel enhar fe men kefera ba'de zalike minküm fe kad dalle sevaes sebıl

( Ve Allah, İsrailoğullarından söz almıştı. Onlardan ONİKİ müfettiş göndermiştik. Allah " Kesinlikle ben sizinle beraberim. Eğer duaya kalkarsanız, zekatı verirseniz, resullerime inanırsanız, saygı gösterirseniz, Allah’a güzel borç verirseniz, günahlarınızı kesinlikle örteceğim ve sizi altlarından nehirler akan bahçelere sokacağım. Artık bundan sonra sizden kim inkar ederse, düz yolda sapmıştır." dedi. )

Oniki Torun Kabile ve Oniki Pınar

7/160 - Ve katta'nahümÜSNETEV AŞRATE esbatan ümema ve evhayna ila musa izisteskahü kavmühu enıdrib bi asakel hacer fembeceset minhüsneta aşrate ayna kad alime küllü ünasin meşrabehüm ve zallelna aleyhimül ğamame ve enzelna aleyhimül menne ves selva külu min tayyibati ma razaknaküm ve ma zalemuna ve lakin kanu enfüsehüm yazlimun

( Ve onları ONİKİ torunlardan oluşan topluluğa ayırdık. Kavmi ondan su istediğinde Musa' ya "Asan ile taşa vur." diye vahyettik. Böylece ONİKİ güzel pınar oluştu. Tüm insanlar içeceklerini öğrendiler. Onların üzerlerine bulutu gölgeledik. Onların üzerlerine helva ve bıldırcın indirdik. O sizi rızıklandırdıklarımızın temizlerinden yiyin. Bize zulmetmediler. Lakin nefislerine zulmetmekteydiler. )

Oniki Ay

9/36 - İnne ıddeş şühuri ındellahİSNA AŞERA şehran fı kitabillahi yevme halekas semavati vel erda minha erbeatün hurum zaliked dınül kayyimü fe la tazlimu fıhinne enfüseküm ve katilül müşrikıne kaffeten kema yükatiluneküm kaffeh va'lemu ennallahe meal müttekın

( Kesinlikle, Allah indinde ayların adedi ONİKİ aydır. Gökleri ve yeri yarattığı günkü Allah yazısında. Onlardan dördü haramdır. Bu daim olan dindir. O halde, onlar hakkında nefislerinize zulmetmeyin. Ortak koşanlarla, sizinle topluca savaştıkları gibi topluca savaşın. Bilin ki, kesinlikle Allah sakınanlarla beraberdir. )

Bir kavim ismi olan Sümer ile Kur'an'daki 39. surenin ismi olan Zümer kelimesi arasında ilinti olabileceğine evvelki bölümlerde değinilmişti.

Zümer suresinin sıra numarasının 39 ( 3+9 = 12 ) olması, surenin 75 ( 7+5 = 12 ) ayetten oluşması ve Sümer kavminin 12 gezegenin varlığına inanmış olmaları arasında bir bağlantı olduğu izlenimi oluşmaktadır. Zümer kelimesi “Gruplar” anlamına gelmekte olup, 12 sayısının bir gruplama nümerolojisi olduğu görülmektedir.


12 nümerolojisi içeren bazı bilgiler aşağıdadır.

- İncil'e göre Kudüs'ün 12 kapısı vardır.
- Astrolojide 12 yıldız vardır.
- Bir yıl 12 aydan oluşur.
- Bir gün 12 saatlik iki dilimden oluşur.
- Yunan Mitolojisi'nde 12 tanrı vardır ve "On İki Olimposlu" ismiyle anılırlar.
- Haberci İsa'nın 12 havarisi vardır.
- İsrailoğullarının 12 kabileden oluştuğu bilinir.
- Şiilik mezhebinde 12 imam vardır.
- Türk Uygarlıkları'nın ve Çin'in de kullandığı hayvanlı takvim 12 hayvandan oluşur.


- Yunan Mitolojisi'ne göre Herakles'in yerine getirmesi gereken 12 görev vardır.


- Avrupa Birliği bayrağı 12 yıldızdan oluşur.

19 sayısının yer aldığı Müddessir suresinin 74/30 kodlu suresinde 12 Arapça harf bulunmaktadır.

74/30 - Aleyha tis'ate aşere ( Onun üzerinde ondokuz vardır. )


"Hurufu Mukatta" olarak bilinen ve Kur'an'da belirli surelerin ilk ayetlerinde yer alan 12 farklı Arapça harf bulunmaktadır. Bu harfler alfabetik olarak Ayn, Elif, Ha, Kaf, Lam, Mim, Nun, Ra, Sad, Sin, Ta, Ya şeklinde sıralanmaktadır.


İnsanın göğüs kafesinde sağda ve solda olmak üzere12'şer kaburga bulunmaktadır.


Parapsikolojik kaynaklar, ruhsal tekamül süreci içinde Eterik Varlık yani Süptil Varlık ( Süptil Madde Formu ) olma deneyimi aşamasına gelen insanın ( ki artık bu varlık insan değildir. ) bilinen 2 sarmallı DNA yapısının 12 sarmala çıktığını bildirmektedir. Dünya hayatı süresince eterik sarmallarını aktive edebilen insanların ruhsal tekamül sürecinde önemli ilerlemeler kaydettikleri de bildirilmektedir.









21 Eylül 2018 Cuma

Kaf Ha Ya Ayn Sad ... 19

19/1 - Kaf ha ya ayn sad

19. sure olan Meryem suresinde Haberci İsa'nın doğumudan bahsedilmektedir. Bu surenin ilk ayeti, huruf ayetleri içinde en fazla harf bulunduran ayet olup, 5 harf içermektedir.

"Kaf Ha Ya Ayn Sad" harfleri anlamsal olarak incelendiğinde aşağıdaki durum oluşmaktadır.

Kaf = Dağ, Ufuk ( Arap alfabesindeki 19. harf )* 
Ha = Onun ( Kadın için ) ( Arap alfabesindeki 8. harf )
Ya = Ey ( Arap alfabesindeki 10. harf )
Ayn = Göz ( Arap alfabesindeki 16. harf ) 
Sad = Yükselme, Yokuş Başı ( Arap alfabesindeki 18. harf )

Kaf Ha Ya Ayn Sad = Dağda ( Ufukta ) Onun Gözü Yükselir

Bu ifade, Illuminati Piramidi olarak bilinen ve aslında ilahi sistemi tasvir eden aşağıdaki sembolü işaret eder gibidir. Sembolde "Dağda ( Üçgen ) Yükselen Göz" kompozisyonu bulunmaktadır. Anlamsal olarak ise, ruhsal tekamül sürecinde varlıkların idrak ve bilinç seviyelerinin yükselmesini, bedenin ötesine yani üst boyutlara ( 4., 5. ... ) geçişi  ve birliğe ( ünite / singülarite / kaynak ) doğru ilerlemeyi sembolize etmektedir. 


* "Kaf" harfinin Arap alfabesindeki sıra değerinin 19 olması da 19 nümerolojisi yani "1" sayısı ( Allah'ın Birlenmesi ) açısından önem arzetmektedir.

Kaf Ha Ya Ayn Sad harfleri sağdan sola doğru okunduğunda ise ortaya SAYHK kelimesi çıkmaktadır. Sayh ( Çığlık ) ve K ( Senin ) kelimeleri birleştirildiğinde "Senin Çığlığın" anlamı oluşmaktadır. "Sayhat" ( Çığlık atma ) fiili devre sonunu tasvir eden ayetlerde yer almaktadır.

11/67 - Ve ehazellezine zalemüs SAYHatü fe asbehu fı diyarihim casimın ( Ve zalimleri çığlık yakaladı da yurtlarında diz çökenler oldular. )

36/29 - İn kanet illa SAYHaten vahıdeten fe iza hüm hamidun ( Kesinlikle sadece tek çığlık oldu da o zaman onlar söndüler. )

74/30 - Aleyha TİS'ATE AŞERE ( Onun üzerinde ONDOKUZ vardır. )

74/30 kodlu ayetteki "Ha" zamiri, 3. tekil dişi şahıs zamiri olup, üzerinde ondokuz olan bir dişi antite ifade edilmektedir. İsmini bir kadın isminden alan "Meryem" suresinin 19. sure olması ve aynı zamanda bu kelimenin "İsyan, Ayaklanma" anlamı a gelmesi, "İsa'nın geri dönüşü" kavramı açısından da ilginçtir.

19/34 - Zalike (1) ıys (2) ebnü (3) meryem (4) kavl (5) el (6) hakk (7) ellezı (8) fı (9) hi (10) yemterun (11) ( Bu Meryem oğlu İsa, o hakkında şüphe ettiklerinin gerçek sözüdür. )

Ayet kodunun ( 19/34 ) nümerolojik değeri, yeni döngü ve düalite sembolü olan "8" ( 1+9+3+4 = 17 ... 1+7 = 8 ) sayısıdır.

Ayette 11 kelime bulunmakta olup, 11 sayısı da düalite ve döngünün sembolüdür. "Kaf Ha Ya Ayn Sad" huruf setinin yer aldığı ayetin kodunun ( 19/1 ) nümerolojik değeri de "11" olmaktadır. ( 1+9+1 = 11 )

Kaf Ha Ya Ayn Sad harflerinin Arapça alfabedeki sıra numaraları sırasıyla 19, 8, 10, 16 ve 18'dir. Bu sıra numaralarının toplamı 71 sayısını yani nümerolojik değer ( 7+1 ) olarak "8" sayısını vermektedir.

Meryem suresinin son ayeti 98. ayettir.

19/"98" - Ve (1) kem (2) ehlekna (3) kable (4) hüm (5) min (6) karn (7) hel (8) tühissü (9) min (10) hüm (11) min (12) ehadin (13) ev (14) tesmeu (15) lehüm (16) rikza "(17)"

( Ve onlardan önce nice nesilleri helak ettik. Onlardan birilerini hissediyor musun? Veya onların hafif bir sözünü sesini duyuyor musun? )

98. ayet ... 9+8 = 17 ... 1+7 = "8"!!

Ayette 17 kelime bulunmaktadr ... 1+7 = "8"

Ve ayetin konusu nesillerin sonlanması yani döngü sonudur.

"Iysebnü Meryem" ( Meryem oğlu İsa ) kalıbının 10. kez tekrarlandığı ayet 19/34 kodlu ayettir. ( 19 ... 1+9 = 10 )

Haberci İsa'nın "Mesih" sıfatı ile zikredildiği ilk ayet olan 3/45 kodlu ayette "Mesihu Iysebnü Meryeme" kalıbı yer almaktadır. Meryeme kelimesi Meryem olarak baz alındığında, bu kalıbın "19" harften oluştuğu görülmektedir. 

3/45 - İz kaletil melaiketü ya meryemü innellahe yübeşşiruke bi kelimetin minhü ismühül MESIHU IYSEBNÜ MERYEME vecıhen fid dünya vel ahırati ve minel mükarrabın ( Zamanında melekler, "Ey Meryem, kesinlikle Allah sana kendinden kelimeyi müjdeliyor ki onun ismi MERYEM OĞLU MESİH İSA’ dır. Dünyada ve ahirette saygındır ve yakınlaşanlardandır." dediler. )

"19"/23 - Fe (1) ecae (2) ha (3) el (4) MEHADU(5) ila (6) ciz'ın (7) nahleh (8) kalet (9) ya (10) leyte (11) nı (12) mittü (13) kable (14) haza (15) ve (16)küntü (17) nesyen (18) mensiyya "(19)" ( DOĞUM SANCISI onu hurmalığın kütüğüne dayanmaya zorladı. "Ey keşke bundan önce ölseydim de unutulup terkedilenlerden olsaydım." dedi. )

Haberci İsa'nın doğumuna ilişkin Mehad ( Doğum sancısı ) ( Mehdi kelimesiyle ile aynı kökten ) kelimesi ilk kez 19. surede ve 19 kelimelik ayette geçmektedir.

Bu doğum 2019 yılını işaret ediyor olabilir mi?

19, 11 ve 8 sayılarının ayetlerdeki tezahürü dikkate alındığında, özet olarak, 19 sayısı ile ilintili bir tarihte Haberci İsa'nın geri döneceği ve tekamül döngüsünde yeni bir dönemi başlatacağı çıkarsaması yapılabilir görünmektedir. Bu tarih 2019 olabilir mi?



19 Eylül 2018 Çarşamba

Rahikın Mahtum ( Mühürlü Saf Şarap ) ve Vaftiz Ritüeli

Mutaffifin suresinde geçen "Rahikın Mahtum" ( Mühürlü Saf Şarap ) kavramı, cennet ashabının nimetlerinden olarak tanımlanmaktadır.

83/22 - İnnel ebrare le fi na'im  Kesinlikle iyiler nimetlerin içindedirler. )
83/23 - Alel eraiki yenzurun ( Koltuklar üzerinde bakarlar. )
83/24 - Ta'rifu fi vücuhihim nadreten na'im ( Yüzlerinde bolluk nimeti parıltısını tanıyıp tarif edersin. )
83/25 - Yuskavne min RAHİKIN MAHTUM ( MÜHÜRLÜ SAF ŞARAPtan sulanır, içirilir. )
83/26 - Hıtamühu miskün ve fi zalike fel yetenafesil mutenasifun ( Onun sonu misktir. Kapışanlar bunun hakkında kapışsınlar. )

Kilisede çocukların vaftiz edilmesi esnasında başlarına "şarap dökülmesi" ritüeli ile “Cennette mühürlü saf şarap ile sulanmak" kavramı arasında ilişki bulunmaktadır.


Vakia suresindeki cennet tanımında yer alan “Veldanun Muhalledun” ( Ebedi Çocuklar ) kavramı;

56/17 - Yetufu aleyhim VELDANUN muhalledun ( Onların üzerinde ebedi ÇOCUKLAR dolaşırlar. )

Ve Haberci İsa’nın İncil’de yer alan aşağıdaki sözü de konuyla ilintilidir. Zira, çocuklar negatif enerjiden arınmış en saf insanı temsil etmektedirler.


40 Matta 18/3 "Size doğrusunu söyleyeyim, dönüştürülüp, küçük ÇOCUKLAR gibi olmadıkça, GÖKLERİN EGEMENLİĞİ'ne asla giremezsiniz.

10 Eylül 2018 Pazartesi

Şarap ... Alkol ... Sarhoşluk

Kur'an'da "Şarap" ( Hamr ) ve "Sekeran" ( Sarhoşluk Veren ) kelimelerinin geçtiği ayetler incelendiğinde, alkolün / şarabın kontrollü olarak alınması gerektiği, bu konuda insanın iradesine ve nefsine hakim olmasının büyük önem taşıdığı ve bu hususun başlı başına bir sınav olduğu görülmektedir.

2/219 - Yes'eluneke anil HAMRİ vel meysir kul fıhima ismün kebirun ve menafiu lin nasi ve ismühüma ekberu min nef'ıhima ve yes'eluneke maza yünfikun kulil afv kezalike yübeyyinüllahü lekümül ayati lealleküm tetefekkerun ( Sana ŞARAPTAN ve kumardan sual ederler. De ki: "Onlarda insanlar için büyük günah ve faydalar vardır. ONLARIN GÜNAHLARI FAYDALARINDAN BÜYÜKTÜR." Sana neyi harcayacaklarını sual ederler. De ki: "Fazlasını ve iyisini." İşte Allah ayetlerini size böyle açıklar. Umulur ki düşünürsünüz. )

"Günahı yani zararı faydasından büyük." Bir başka deyişle, alkol / şarap insan için yararı olabilecek  bir nimet olup, bu nimetin tüketiminde ifrata kaçılmaması nasihat edilmektedir. ( Su da insan için hayati bir nimet olup, suyun aşırı tüketilmesi ise su zehirlenmesine dayalı ölüme yol açabilmektedir. )

Hangisi daha etkin irade kontrolünü ve takvayı tanımlar. Zararı faydasından fazla olan bir nimeti, hiç tüketmemek mi? Yoksa, zarar vermeyecek miktarda, kontrollü bir şekilde tüketebilmeyi becerebilecek iradeyi sergileyebilmek mi? Alkolü / Şarabı hiç tüketmeyen birinin, çok tüketen kişi veya kişilere yönelik olarak söyleyeceği uyarı ve alkolden sakınma cümleleri o kişiler tarafından ne derece dikkate alınabilir? Böyle bir uyarı kuvvetle muhtemel "Sen ne anlarsın?" cevabı ile sonuçlanacaktır. Ancak, irade kontrolü altında, zarar görmeyecek seviyede alkol tüketen bir kişinin yapacağı uyarı muhatabı tarafından çok daha fazla dikkate alınacak ve uyarı sözlerine o derece daha fazla itibar edilecektir.

5/90 - Ya eyyühellezine amenu innemel HAMRU vel meysiru vel ensabü vel ezlamü ricsün min ameliş şeytani FECTENİBUHÜ lealleküm tüflihun ( Ey o inananlar, kesinlikle ŞARAP, kumar, dikili taşlar ve fal okları şeytan çalışmasından, işinden pisliktir. O halde ONLARDAN KAÇININ. Umulur ki iflah olursunuz. )

5/91 - İnnema yürıdüş şeytanü en yukıa beynekümül adavete vel bağdae fil HAMRİ vel meysiri ve yesuddeküm an zikrillahi ve anis salah fe hel entüm müntehun ( Kesinlikle şeytan, ŞARAP ve kumarla sizin aranıza düşmanlık ve kin sokmayı ve sizi Allah' ı hatırlamaktan ve duadan döndürmeyi ister. Artık vazgeçenler misiniz?  )

Ayetlerde alkolün / şarabın, şeytan tarafından bir aldatma ve kötü sonuçlar doğurabilecek eylemlere yönlendirme unsuru olabileceği, bu nedenle inananların sakınmaları ve dikkatli olmaları gerektiği bildirilmektedir.

47/15 - Meselül CENNETilletı vüıdel müttekun fıha enharun min main ğayri asin ve enharun min lebenin lem yeteğayyer ta'müh ve ENHARUN MİN HAMRİN lezzetin liş şaribın ve enharun min aselin musaffa ve lehüm fıha min küllis semerati ve mağfiratün min rabbihim ke men hüve halidün fin nari ve süku maen hamımen fe kattaa em'aehüm ( Sakınanlara vaad edilen, içinde bozulup pis kokmayan sular, lezzeti değişmeyen sütten nehirler, içenler için lezzetli ŞARAPTAN NEHİRLER, saf baldan nehirler, onlara içinde tüm ürünlerden, meyvelerden ve Rab’lerinden af olan CENNETİN misali, ateşin içinde ebedi olan ve bağırsaklarını kesen kaynar su içirilen kimseninki gibi midir? )

Alkolün / şarabın bir cennet nimeti olduğu ayette açıkça vurgulanmaktadır.

4/43 - Ya eyyühellezine amenu LA TAKRABÜS SALATE VE ENTÜM SÜKARA hatta ta'lemu ma tekulune ve la cünüben illa abirı sebılin hatta tağtesilun ve in küntüm merda ev ala seferin ev cae ehadün minküm minel ğaitı ev lamestümün nisae fe lem tecidu maen fe teyemmemu saıyden tayyiben femsehu bi vücuhiküm ve eydıküm innellahe kane afüvven ğafura ( Ey o inananlar, SİZLER SARHOŞKEN ne söylediğinizi bilene kadar ve yolcu olmanızın haricinde, pisken yıkanıncaya kadar DUAYA YAKLAŞMAYIN. Eğer hastaysanız veya seferdeyseniz veya sizlerden biriniz dışkısından getirirse veya kadınlara dokunup da su bulamazsanız temiz toprağa niyet edin. Böylece yüzlerinizi ve ellerinizi meshedin. Kesinlikle Allah affedendir bağışlayandır. )

Alkolün / şarabın, bilinci kaybettirecek ve sarhoşluğa sebebiyet verecek şekilde tüketilmemesi ayette açıkça bildirilmektedir. Özellikle, sarhoşluk durumuna düşen bir insanın duaya ve kutsala yanaşmaması gerektiği de öğütlenmektedir.

16/67 - Ve min semaratin nehıyli vel a'nabi tettehızune minhü SEKERAN ve rizkan hasena inne fı zalike le ayeten li kavmin ya'kılun ( Ve hurmanın ve üzümün meyvelerinden, onlardan SARHOŞLUK VEREN içkiler ve güzel rızıklar edinirsiniz. Kesinlikle bunda akıl eden kavim için ayetler vardır. )

Alkol içeren, sarhoşluk verme özelliğine sahip ürünlerin, rızkların Allahü Teala tarafından insanların kullanımına verildiği ayette bildirilmektedir. "Sekeran" kelimesinin kökünde "Şeker" olarak bilinen kelime bulunmakta olup, alkol de zaten özünde şeker içeren bir üründür.

Ayrıca "Hamr" ( Şarap ), "Meyte" ( Ölü ), "Dem" ( Kan ) ve "Lahmel Hınzıri" ( Domuz Eti ) gibi "haram" kılınmış olgular kapsamında yer almamaktadır. 

Batı toplumlarındaki "Vaftiz" esnasında çocuğun, günahlarından arındırılması niyazı ile "Şarap" ile ıslatılması da ayrıca incelenmesi gereken bir ritüeldir.





Hatırlamak

"Hatırlamak" yani "Zikr" kelimesi Kur'an'da defaatle tekrarlanmakta olan bir kavramdır.

6/80 - Ve haccehu kavmüh kale e tühaccunnı fillahi ve kad hedan ve la ehafü ma tüşrikune bihı illa en yeşae rabbi şey'a vesia rabbi külle şey'in ılma E FE LA TETETZEKKERUN ( Ve kavmi onunla mücadele etti. "Beni yönlendiren Allah hakkında benimle mücadele mi ediyorsunuz? Rab’bimin dilediği şey haricinde, O’na ortak koştuklarınızdan korkmam. Rab’bim herşeyi ilimce kapsayan genişliktedir. O HALDE HATIRLAMAZ MISINIZ?" dedi. )

10/3 - İnne rabbekümüllahüllezı halekas semavati vel erda fı sitteti eyyamin sümmesteva alel arşi yüdebbirul emr ma min şefıın illa min ba'di iznih zalikümüllahü rabbüküm fa'büduh E FE LA TEZEKKERUN ( Kesinlikle Rab’biniz o Allah'tır ki, gökleri ve yeri altı günde yarattı. Sonra arş, taht üzerine seviyelendi. İşi düzenler, yönetir. O’nun izninden sonra olması haricinde af vesilecisi olamaz. İşte Rab’biniz Allah budur. O halde O’na kulluk edin. HATIRLAMAZ MISINIZ? )

.....
.....

"Hatırlamak" fiili bu ayetlerde, sanki insanın, kendisinde olan bir bilgiyi tekrar çağırması gerektiğini vurgular nitelikte beyan edilmiştir. İlahi bilgilerin insanın özünde, ruhunda zaten kayıtlı olduğu gerçeği ayetlerde "Zikr" kelimesiyle bildirilmiştir.

Batı dillerinde "Hatırlamak" fiilini oluşturan kelimelerin kök anlamları incelendiğinde, "öze dönüş", "içe dönüş", "kaynağa tekrar bağlanma", "alta inme" gibi anlamlar ortaya çıkmaktadır.

Remember ( İng. ) ... Re ( Yeniden / Tekra ) +Member ( Üye / Baülanma ) ... Yeniden / Tekrar Bağlanma

Souvernir ( Fra. ) ... Sou ( Alt ) + Venir ( Gelmek ) ... Alta Gelmek ( Bilinç Altına İnmek gibi )

Erinnern ( Alm. ) ... Er ( -tırmak ) + Innern ( İçlemek / İçe Dönmek ) ... İçlettirmek / İçe Döndürmek