21 Ocak 2024 Pazar

Uluhiyet ve kudsiyeti maddiyat ve mülkiyet zannedenler...

İnkarcı müşrikler zümresinin "uluhiyet ve kudsiyet" algısı "maddiyat ve mülkiyet" kavramlarından ibarettir. Her şeye dünyevi, maddi ve nefsani açıdan bakan ve Al'i İmran suresinin 26. ayetinin anlamından bihaber olan bu zümre büyük insan kitlelerini de bu unsurları kutsama ve dolayısıyla kendilerine kulluk etme yönünde şartlamaktadırlar.

3/26 KULİLLAHUMME MALİKEL MULKİ tu'til mulke men teşau ve tenziul mulke min men teşa ve tuizzu men teşau ve tuzillu men teşa bi yedikel hayr inneke ala kulli şey'in kadir

( DE Kİ: "O ALLAH Kİ MÜLKÜN MALİKİDİR. Mülkü dilediği kimseye verirsin ve mülkü dilediğin kimseden azaltırsın. Dilediğin kimseyi aziz edersin ve dilediğin kimseyi zelil edersin. Hayır senin elindedir. Kesinlikle sen her şeye gücü yetensin." )

Furkan suresinin aşağıdaki ayetlerinde Allah'ın resulüne saygı duyup itaat edebilmek için O'nun toprak sahibi ( cennet ), zengin ve varlıklı olması ve bir meleğin de ona eşlik etmesi koşulunu gözeten cahil müşriklerin misali yer almaktadır.

25/7 Ve kalu ma li hazer rasuli ye'kulut taame ve yemşi fil esvak lev la unzile ileyhi melekun fe yekune mea hu nezira

( Ve "Bu ne resuldur ki yemek yer ve çarşılarda yürür. Üzerine melek indirilmeliydi de onunla birlikte uyarıcı olmalı değil miydi?" dediler. )

25/8 EV YULKA İLEYHİ KENZUN ev tekunu lehu cennetun ye'kulu minha ve kalez zalimune in tettebiune illa raculen meshura

( Veya ona hazine atılsaydı veya ona bahçe olsaydı da ondan yeseydi. Ve zalimler "Kesinlikle ancak sihirlenmiş bir adama tabi oluyorsunuz." dediler. )

Furkan suresinin 41. ayetinde ise nefsani, maddi ve dünyevi yaklaşımla ( şeytani yaklaşımla ) resulü küçümseyen ve O'nunla alay ettiğini sanan müşriklerin 

25/41 Ve iza raevke in yettehizuneke illa huzuva e hazellezi beasellahu rasula

( Ve seni gördüklerinde, kesinlikle seni ancak alay edinirler. "Allah’ın resul olarak gönderdiği bu mudur?" )

Zuhruf suresinin aşağıdaki ayetinde  de Kur'an'ın, büyük şehirde yaşayan zengin ve varlıklı birine yani sözde "itibarlı" birine indirilmesi gerektiği gibi bir saplantıya girmiş cahil müşriklerin misali yer almaktadır.

43/31 Ve kalu lev la nuzzile hazel kur'anu ala raculin minel karyeteyni azim

( Ve "Bu Kur'an iki büyük şehirden bir adamın üzerine indirilmeli değil miydi?" dediler. )

1 yorum:

  1. Necm suresinde de ben sirius'un lorduyum diyor açıkça. Allah ile rab kavramlarını karıştırmıyor musunuz? Zenginliği dağıtan ve Sirius'un lordu olan kaç varlık var? 1 tane. Satürnün siyah küpünün etrafında 7 kere dönerek, zamana secde etmeye ses çıkarın biraz.

    YanıtlaSil