26 Mayıs 2023 Cuma

40 Yaşından sonra ....

Avustralya'daki Monash Üniversitesi tarafından yapılan araştırmalar insan yaşamının beşinci on yılında ( 40 yaşından sonra ) beynin radikal bir "Rewiring" ( Tekrar şebekeye bağlanma ) aşamasına geçtiğini yani bilgilenme, bilgi işleme ve analiz etme açısından daha etkin ve yüksek bir seviyeye geçtiğini göstermiştir.

https://bigthink.com/neuropsych/great-brain-rewiring-after-age-40/

Ahkaf suresinin 15. ayetinde 40 yaşının Rab'bi idrak etme, ilahi kozmik sisteme bağlanma, ruhsal ( bilişsel ) değişim, gerçeğe yönelim ve inancın oluşumu için bir dönüm noktası olduğu bildirilmektedir. 

46/15 Ve vassaynel insane bi valideyhi ihsana hamelethu ummuhu kurhen ve vadaathu kurha ve hamluhu ve fisaluhu selasune şehra hatta iza belega eşuddehu ve BELEGA ERBAİNE SENETEN KALE RABBİ EVZİ'Nİ EN EŞKURE Nİ'METEKELLETİ en’amte aleyye ve ala valideyye ve en a’mele salihan terdahu ve aslih li fi zurriyyeti inni tubtu ileyke ve inni minel muslimin

( Ve insana, ana babasına iyilik yapmasını emrettik. Annesi onu zorlanarak taşıdı ve onu zorlanarak doğurdu. Onu taşıması ve sütten kesmesi otuz aydır. Nihayet olgunluğuna eriştiğinde ve KIRK SENESİNE ERİŞTİĞİNDE "RAB'BİM , O BANA VE ANNE BABAMA BOL BOL VERDİĞİN NİMETİNE ŞÜKREDEYİM ve razı olduğun, hoşlandığın iyilik yapayım diye bana öğüt ver. Benim için, soyumdan olanları iyileştir. Kesinlikle ben sana tabi oldum. Kesinlikle ben teslim olanlardanım." der. )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder