1 Mayıs 2023 Pazartesi

"Tadım" döngüleri

"Zaka" ( Tatmak ) fiili Kur'an'da, "yaratılış sisteminin döngüsel niteliğini" vurgulamak ve ruhsal tekâmül süreci içinde her varlığın mutlak surette belirli halleri "deneyimleyeceğini" bildirmek için kullanılmıştır. "Zaka" fiili 61 ayette 62 kere tekrarlanmaktadır. ( 61 sayısının nümerolojik değeri olan 7 ( 6+1 = 7 ) sayısı bir döngülük frekansı ve döngü sonunu, 62 sayısının nümerolojik değeri olan 8 ( 6+2 = 8 ) sayısı ise yeni döngü başlangıcını ve sonsuz döngüyü simgelemektedirler. )

"Zaka" fiilinin yer aldığı ayetler ve ayetlerdeki ilgili bölümler şöyledir.

3/106 ... fe ZUKUL azabe bima kuntum tekfurun

( .... O halde o inkar etmiş olmanızdan dolayı azabı TADIN. )

3/181 .... ve nekulu ZUKU azabel harik

( ... "Yakıcı azabı TADIN." diyeceğiz. )

5/95 .... li YEZUKA vebale emrih ... 

( ..... işinin günahını TATMASI için .... )

6/30 ... fe ZUKU azabe bima kuntum tekfurun

( ... "O halde inkar etmiş olduğunuz için azabı TADIN." der.  )

6/65 ... ve YUZİKA ba'dakum be'se ba'd ...

( .... bazınızın kötülüğünü, zorluğunu bazınıza TATTIRMAYA .... )

6/148 ....hatta ZAKU be'sena ...

( ... nihayet zorluğumuzu, azabımızı TATTILAR. )

7/22 .... fe lemma ZAKAŞ şecerate ....

( .... Ağacı TADINCA, .... )

7/39 ... fe ZUKUL azabe bima kuntum teksibun

( ... O halde o kazanmış olduklarınızdan dolayı azabı TADIN." )

8/14 ... fe ZUKUhu ...

( ... O halde onu TADIN. ... )

8/35 ... fe ZUKUL azabe bima kuntum tekfurun

( ... O halde inkar etmiş olmanızdan dolayı azabı TADIN. )

8/50 ... ZUKU azabel harik

( ... "Yakıcı azabı TADIN." ... )

9/35 ... fe ZUKU ma kuntum teknizun

( ... Haydi, o haznetmiş olduklarınızı TADIN. )

10/21 Ve iza EZAKNen nase rahmeten min ba'di darrae messethum ...

( Ve insanlara, onlara dokunan darlıktan sonra rahmet TATTIRDIĞIMIZDA, .... )

10/52 ... ZUKU azabel huld ...

( ... "Ebedi azabı TADIN. ... )

10/70 ... NUZİKUhumul azabeş şedide ...

( ... onlara şiddetli azap TATTIRIRIZ. )

11/9 Ve lein EZAKNel insane minna rahmeten ...

( Ve eğer insana bizden rahmet TATTIRIRSAK ... )

11/10 Ve lein EZAKNAhu na'mae ba'de darrae messethu ...

( Ve eğer ona dokunmuş darlıktan sonra ona nimet TATTIRIRSAK, ... )

16/94 ... ve TEZUKUs sue bima sadedtum an sebilillah ...

( ... ve Allah yolundan döndürdüğünüzden dolayı kötülüğü TADARSINIZ. ... )

16/112 ... fe EZAKAhallahu libasel cui vel havfi bima kanu yasneun

( ... Allah, o üretmiş olduklarından dolayı açlık ve korku elbisesini TATTIRDI. )

22/9 ... ve NUZİKUhu yevmel kiyameti azabel harik

( ... Ona ayağa kalkış gününde yakıcı azap TATTIRACAĞIZ. )

22/22 ... ZUKU azabel harik

( ... TADIN yakıcı azabı. )

22/25 ... NUZİKhu min azabin elim 

( ... elim azap TATTIRIRIZ. )

25/19 ... NUZİKhu azaben kebira

( ... ona büyük azap TATTIRIRIZ. )

29/55 ... ZUKU ma kuntum ta'melun 

( ... "O yapmakta olduklarınızı TADIN." der. )

30/33 ... iza EZAKAhum minhu rahmeten ....

( ... onlara ondan, kendinden rahmet TATTIRDIĞINDA ... )

30/36 Ve iza EZAKNen nase rahmeten ... 

( Ve insanlara rahmet TATTIRDIĞIMIZDA ...  )

30/41 ... li YUZİKAhum ba'dallezi amilu ...

( ... onlara o yaptıklarının bazısını TATTIRMAK için ... )

30/46 ... ve li YUZİKAkum min rahmetihi ...

( ... size rahmetinden TATTIRMASI ... )

32/14 Fe ZUKU bima nesitum likae yevmikum haza ...

( O halde bu gününüzle karşılaşmayı unutmanızdan dolayı TADIN. ... )

32/20 ... kile lehum ZUKU azaben narillezi kuntum bihi tukezzibun

( ... Onlara "O yalanlamış olduğunuz ateş azabını TADIN." denir. )

32/21 Ve le NUZİKANNEhum minel azabil edna dunel azabil ekberi  

( Ve onlara büyük azap öncesinde, kesinlikle yakın, küçük azap TATTIRACAĞIZ. ... )

34/12 ... NUZİKhu min azabis seir 

( ... ona ateş azabından TATTIRIRIZ. )

34/42 ... ZUKU azaben nar...

( ... ateşin azabını TADIN."... )

35/37 ... fe ZUKU ...

( ... O halde TADIN. ... )

37/31 Fe hakka aleyna kavli rabbina inna le ZAİKUN*

( ... Artık Rab'bimizin sözü üzerim8ze gerçek oldu. Kesinlikle biz TADACAĞIZ. )

* Yukarıdaki ayette döngü sonunda ruhsal tekamüle eremeyen inkarcı müşrik zalimlerin kaba madde planı dünyada ( cehennem ) tekrar reenkarnasyon döngülerine yani "ölümü tatma" döngülerine tabi tutulacakları "Kesinlikle biz tadacağız." cümlesiyle bildirilmektedir.

37/38 İnnekum le ZAİKUL azabil elim 

( Kesinlikle siz elim azabı TADACAKSINIZ. )

38/8 ... bel lemma YEZUKU azab

( ... Bilakis o zaman azabı TADARLAR. )

38/57 Haza fel YEZUKUhu ...

( Budur. O halde onu TATSINLAR. ...  )

39/24 ...  ZUKU ma kuntum teksibun 

( ... "O kazanmış olduklarınızı TADIN." ... )

39/26 Fe EZAKAhumullahul hizye fil hayatid dunya ... 

( Böylece Allah onlara dünya hayatında zilleti TATTIRDI. ... )

41/16 ... li NUZİKAhum azabel hizyi fil hayatid dunya ...

( ... onlara dünya hayatında zillet azabını TATTIRMAK için, ... )

41/27 Fe leNUZİKAnnellezine keferu azaben şediden ...

( O inkar edenlere, şidetli azap TATTIRACAĞIZ. ... )

41/50 Ve lein EZAKNAhu rahmeten minna min ba'di darrae messethu ... le NUZIKANNEhum min azabin ğaliyz

( Ve eğer, ona dokunan darlıktan sonra ona bizden rahmet TATTIRIRSAK, ... Kesinlikle onlara yoğun, sert azap TATTIRACAĞIZ. )

42/48 ... inna iza EZAKNel insane minna rahmeten ...

( ... Kesinlikle biz insana bizden rahmet TATTIRDIĞIMIZDA, ... )

44/49 ZUK inneke entel azizul kerim

( TAT. Kesinlikle sen iyiydin faydalıydın ha. )

46/34 ... fe ZUKUL azabe ...

( ... "O halde, o inkar etmenizden dolayı azabı TADIN." ... )

51/14 ZUKU fitnetekum ...

( Fitnenizi, sınavınızı TADIN. ...  )

54/37 ... fe ZUKU azabi ve nuzur 

( ... O halde azabımı ve uyarılarımı TADIN. )

54/39 Fe ZUKU azabi ve nuzur

( O halde azabımı ve uyarılarımı TADIN. )

54/48 ... ZUKU messe sekar

( ... Sekarın, ateşin dokunuşunu TADIN. )

59/15 ... kariben ZAKU vebale emrihim ...

( ... işlerinin günahını yakın zamanda TADANLAR gibidir. ... )

64/5 ... fe ZAKU vebale emrihim ... 

( ... Böylece işlerinin günahını TATTILAR. ... )

65/9 Fe ZAKAT vebale emriha ... 

( Böylece işlerinin günahını TATTILAR. ... )

78/24 LA YEZUKUNE fiha berden ve la şeraben

( Orada ne soğuğu, ne de içeceği TATMAYACAKLAR. )

78/30 Fe ZUKU ...

( O halde TADIN. ... )

"Ölüm"ün esasen yeni "Olum" olduğu yani bir "halden hale geçiş deneyimi" olduğu da ayetlerde "Ölümü tatmak" ifadesiyle zikredilmektedir. Ayetlerde "Ölür" ifadesi yerine "Ölümü tadar" ifadesinin yer alması bu bağlamda dikkat çekmektedir.

3/185 Kulli nefsin ZAİKATul mevt ... 

( Tüm nefisler ölümü TADAR. ... )

Enbiya suresinin 35. ayetinde kaba madde planı olan dünyada "yaşam" olarak algılananın "ölüm" olduğu açıkça belirtilmektedir. Ayette "Her nefsi kötülük ve iyilikle sınamak için her nefse ölümü tattırırız" anlamı belirgindir.

21/35 KULLİ NEFSİN ZAİKATUL MEVT VE NEBLUKUM BİŞ ŞERRİ VEL HAYRİ FİTNEH ve ileyna turceun

( TÜM NEFİSLER ÖLÜMÜ TADAR. SİZİ DENEME, SINAV OLARAK KÖTÜLÜK VE İYİLİKLE SINARIZ. Bize döndürülürsünüz. )

29/57 Kulli nefsin ZAİKATul mevti summe ileyna turceun

( Tüm nefisler ölümü TADAR. Sonra bize döndürülürsünüz. )

Düşük frekanslı dünya algısıyla insanların "Yaşam" olarak algıladıkları esasen yüksek frekans algısıyla "Ölüm" olarak anılan haldir. Yani kaba madde planı dünyadaki insanlar esasen "yaşadıklarını sanan ölülerdir". Neden? Çünkü düşük ve negatif frekansların hakim olduğu bir ortamda titreşmektedirler. "Her nefis ölümü tadar." cümlesinin üst frekanstan anlamı ise "her varlık dünya hayatını tadar"dır.

Aşağıdaki ayetlerde yine "Zaka" ( Tatmak ) fiili vasıtasıyla reenkarnasyon döngülerine işaret edilmektedir. "Reenkarnasyon" kelimesi "tekrar bedenlenme" anlamına gelmekte olup her "yeni doğum" bir reenkarnasyondur. Yani bir ruhun reenkarne olmuş halidir. Ruhlar tekâmül süreçleri içinde 700-800 kere bedenlenirler. Yani sanıldığı ve yanılındığı gibi Ahmet öldüğünde tekrar Ahmet olarak doğmaz. Ahmet karakteri bir deneyimdir ve doğrularıyla yanlışlarıyla biter. Sonra evvelce Ahmet kimliğiyle dünyada bedenlenmiş olan ruh bu sefer Ayşe ismi verilen bir bebek olarak doğup reenkarne olabilir.

44/56 LA YEZUKUNE fihel mevte illel mevtetel ula ve vekahum azabel cehim

( Orada ilk ölüm haricinde ölüm TATMAZLAR. Onları cehennem azabından korumuştur. )

"Zaka" ( Tatmak ) fiilinin ilk kez geçtiği ve reenkarnasyon döngülerinin muteşabih ( sembolik ) olarak tasvir edildiği ayet olan 4/56 kodlu ayette de düalitenin, döngünün ve halden hale geçişin nümerik sembolü olan 11 sayısı tezahür etmektedir.

Ayette yer alan "Ateş" kelimesi Dünya olarak algılanan cehennemi, "Pişen derilerin değiştirilmesi" ifafesi de kaba madde planı Dünyadaki reenkarnasyon döngülerini simgelemektedir.

4/56 İnne (1) ellezine (2) keferu (3) bi (4) ayati (5) na (6) sevfe (7) nusli (8) him (9) nara (10) kulle (11) ma (12) nedicet (13) culudu (14) hum (15) beddelna (16) hum (17) culuden (18) ğayra (19) ha (20) li (21) YEZUKU (22) el (23) azab (24) inne (25) allahe (26) kane (27) azizen (28) hakima (29) 

( O ayetlerimizi inkar edenleri, yakında onları kesinlikle ateşe yaslarız. Derileri her piştiğinde azabı TATMALARI için, onları deri olarak başkalarıyla değiştireceğiz. Kesinlikle Allah yücedir hakimdir. )

- Ayetin numarası 56'dır. ( 5+6 = 11 )

- Ayette 29 kelime bulunmaktadır. ( 2+9 = 11 )

- Ayetteki "Yezuku" ( Tadarlar ) kelimesi 22. kelimedir. ( 2 x 11 = 22 )

İsra suresinin aşağıdaki ayetlerinde ise haberci resulün, şeytanların telkinlerine kapılması durumunda uzun reenkarnasyon döngülerine maruz bırakılmak suretiyle karşılıklandırılacağı bildirilmektedir.

17/74 Ve lev la en sebbetnake lekad kidte terkenu ileyhim şey'en kalila

( Ve şayet sana sebat vermemiş olsaydık, onlara doğru, az şey kadar meyledecektin, terkedecektin. )

17/75 İzen le EZAKNAKE Dİ'FEL HAYATİ VE Dİ'FEK MEMATİ summe la tecidu leke aleyna nesira

( O zaman SANA HAYATI KAT KAT VE ÖLÜMÜ KAT KAT TATTIRIRDIK. Sonra bize karşı sana yardımcı bulamazdın. )

Bir başka deyişle bu ayette habercinin, kaba madde planı dünya itibarıyla tekâmüle ermiş bir ruhun belki de son kez bedenlenmiş hali olduğu ancak habercilik görevi ile enkarne edildiği ( bedenlendiği ) bu yaşamında şeytani frekansların tesirine girmesi durumunda karşılık olarak müteakip reenkarnasyon döngüleri ile cezalandırılacağı bildirilmektedir.

Ayrıca bkz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder