10 Ağustos 2022 Çarşamba

Bermuda Üçgeni ve portal açılışı

"Gelibolu Yarımadası'ndaki savaşa katılan İngiliz Kraliyet Ordusu'na ait 4. Norfolk Taburu'nun, 12 Ağustos 1915 tarihinde Anzak Koyu mevkiindeki 60. Tepede büyük bir BULUT kütlesinin içinde kaybolduğu iddia edilmiş, bu olay savaştan sonra çeşitli tarih kitaplarında yerini almıştır."

Yukarıdaki konu büyük bir kitle tarafından uyduruk bir hikaye, yalan bir iddia olarak değerlendirilmiştir. 

"Bermuda" takımadası 1505 yılında İspanyol kâşif Spanish Juan de Bermúdez tarafından keşfedilmiş olup, 181 adadan ve 54 km2'lik bir alandan oluşmaktadır.

"Bermuda" kelimesinin semantik kökenine ilişkin kaynaklarda bilgi bulunmamaktadır. Ancak Farsçada yer alan "Bermu'tad" ( Her zaman olduğu gibi, Adet olduğu üzere ) kelimesi fonetik olarak uyum arzeden yegâne kelimedir.


Bermuda, Florida ve Porto Rico'nun birleşiminden oluşan ve "Bermuda Şeytan Üçgeni" olarak bilinen coğrafi konumda, birçok uçağın ve geminin nedeni meçhul şekilde ortadan kayboldukları kayıtlara geçmiştir. Bu vakalar da büyük bir kitle tarafından "basit bir doğa olayına bağlı spekülasyon" olarak nitelenmektedir. 

Bermuda üçgeninde kayıtlara geçmiş bazı olaylar şöyledir.

- USS Cyclops adlı Amerikan donanmasına ait gemi 1918 yılında 319 mürettebatıyla arkasında hiçbir iz bırakmadan Bermuda Şeytan Üçgeni’nde kaybolmuştur. 

- Carrol A. Deering adlı 5 direkli ticari gemi 31.01.1921 tarihinde tüm mürettebatı kaybolmuş olarak bulunmuştur.

- 05.12.1945 tarihinde, “Flight 19” adlı talim uçuşu kapsamında Florifa'dan kalkan Amerikan Hava Kuvvetleri’ne ait beş uçak ve 14 pilot kaybolmuştur. Pilotlarla en son kurulan temasta pilotlar yönlerini bulamadıklarını bildirmişlerdir.

- 1970 yılında Porto Rico’dan Miami’ye uçan Amerikalı pilot Bruce Gernon yaşadığı ilginç deneyimi şu şekilde anlatmaktadır : “Porto Rico’dan Miami’ye doğru havalandım, yolculuğumun otuzuncu dakikasında çok garip olaylar yaşamaya başladım. Önce bütün elektronik cihazlarım arızalandı ve pusulam bozuldu. Hemen durumu kuleye bildirdim ancak etrafımda gördüğüm manzara beni şok etti. Uçağımın etrafını BEYAZ BİR SİS BULUTU sarıyordu ve adeta etrafımda bir TÜNEL oluşturuyordu TUNELİN sonunda mavi gökyüzünü görebiliyordum. Bu BULUTTAN kurtulmak için hemen uçağı o tarafa doğru yönlendirdim ancak içinde bulunduğum BULUTTAN TUNELDE önce beyaz düz çizgiler gördüm ve sonra bu çizgiler saat yönünde kıvrılmaya başladıkça. Çizgiler kıvrıldıkça tünel daralıyor ve adeta gittikçe birbirine yaklaşan duvarlar gibi uçağımı sıkıştırmaya başlıyordu. Son anda bulut kapanmadan o TÜNELDEN çıktım ve kulenin sesini duydum. Elektronik cihazlarım ve pusulam düzelmişti. Kuleye nerede olduğumu sordum ve onlar da bana üç dakikadır benden sinyal alamadıklarını ancak şimdi sinyal alabildiklerini ve Miami üzerinde olduğumu söylediler. Ben onlara bir hata yaptıklarını, henüz otuz üç dakikadır yolda olduğumu ve Miami’ye ulaşmak için otuz dakikam olduğunu söyledim ancak kafamı aşağıya çevirdiğimde şok olmuştum. Miami üstünde uçuyordum.”

Pilot Bruce Gernon, Bermuda Üçgeni'ndeki uçuş deneyimini 2017 yılında yayımladığı "Beyond the Bermuda Triangle" ( Bermuda Üçgeni'nin Ötesinde ) isimli kitabında aşağıdaki ifadeler ile aktarmaktadır.

“Uçağımın etrafını beyaz bir SİS BULUTU sarıyordu ve adeta etrafımda bir tünel oluşturuyordu tünelin sonunda mavi gökyüzünü görebiliyordum. Bu BULUTTAN kurtulmak için hemen uçağı o tarafa doğru yönlendirdim ancak içinde bulunduğum BULUTTAN tünelde önce beyaz düz çizgiler gördüm ve sonra bu çizgiler saat yönünde kıvrılmaya başladı..."


Bulutların genişleyerek portal benzeri bir koridor oluşturduğu tasvir edilmektedir.

Gernon, tanık olduğu bulut fenomenini "Electronic Fog" ( Elektronik Sis ) olarak tanımlamaktadır. 

Kur'an ayetlerinde "Bulut" ve "Duman" kelimelerinin göksel boyut portalı açılışı, boyutlar arası halden hale geçiş ve azabın gelmesi kavramlarıyla ilintili olarak kullanımı bölümün başında bahsedilen vakalar açısından dikkat çekmektedir. ( Ayetlerin ve ayetlerdeki kelimelerin çoklu müteşabih anlamları olduğu da hatırlanmalıdır. )

46/24 Fe lemma raevhu ARİDAN mustakbile evdiyetihim kalu haza ARİDUN muntiruna bel huve mesta'celtum bih RİHUN FİHA AZABUN ELİM

( Böylece, geleceği yönü onların vadileri olan onu GENİŞLEYİP YAYILIRKEN gördüklerinde "Bu GENİŞLEYİP YAYILAN BULUT bize yağmur yağdıracak." dediler. Bilakis o, o acele istediğinizdir. İÇİNDE ELİM AZAP OLAN RÜZGARDIR. )

Kök Türkçe"Bulut" kelimesi "Bul / Bol" ( Bollaşmak, Genişlemek, Yayılmak" kökünden olup "Bollaşma, Genişleme, Yayılma" anlamına gelmektedir ki ayetteki "Arid" kelimesi de aynı anlamları içermektedir. ( Yapı itibarıyla "Bulut" kelimesine benzeyen diğer kelimeler  "Um+ut", "Öğ+üt", "Döl+üt" .... )

46/25 Tudemmiru kulle şey'in bi emri rabbiha fe asbehu la yura illa mesakinuhum kezalike neczil kavmel mucrimin

( Rab’binin emriyle herşeyi mahveder. Böylece meskenleri haricindekiler görünmez oldular. Suçlular kavmini işte böyle karşılıklandırırız. )

52/44 Ve in yerav kisfen mines semai sakitan yekulu SEHABUN MERKUM

( Ve eğer parçayı gökten düşerken görseler, "TOPLANMIŞ BULUT." derler. )

25/25 Ve yevme TEŞEKKAKUS SEMAU BİL ĞAMAMİ ve NUZZİLEL MELAİKETU tenzila

( Ve o gün GÖK, BULUTLAR İLE YARILIR ve MELEKLER aşamalı olarak İNERLER.  )

Bulutların bir portal oluşturması durumu 25/25 kodlu ayette açıkça tasvir edilmektedir.

44/10 Fertekib yevme te'tis semau bi DUHANİN mubin

( O halde, göğün apaçık DUMAN getirdiği günü gözetleyip bekle. )

44/11 Yağşen nas haza azabun elim

( İnsanları örter. Bu elim azaptır. )

1980 yılı yapımı olan "The Fog" ( Sis ) isimli filmde "sis vasıtasıyla gaipten gelenlerin" konu edilmesi de konu bağlamında dikkat çekmektedir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder