16 Ekim 2022 Pazar

Uzayın bükülmesi

"Uzay-zamanın Bükülmesi" fenomeni kaynaklarda şöyle tanımlanmaktadır.

"Yerçekiminin çok güçlü olduğu alanlarda ışık çekimi ve buna bağlı olarak da  "Uzay-zaman Bükülmesi" gerçekleşir. Böylece "Uzayın Bükülmesi" ile birlikte zaman akışı yavaşlar. Bir başka ifade ile ışığın yolu uzadığında, bükülen uzayda zamanın akışı da yavaşlar. Buna istinaden kütlenin, uzay-zamanı "büktüğü" ifade edilir. Teorik olarak uzay zamanın "Bükülmesi" ( Distortion ), uzaydaki bir bölgeden diğerine, olması gerekenden daha kısa sürede erişilmesini sağlayan yani bölgeler arası mesafenin kısalmasını sağlayan fenomendir."

Dolayısıyla "Uzayın Bükülmesi", uzaydaki bir konumdan bir başka konuma geçişi yani halden hale geçişi, boyutlar arası geçişi sağlayan ve döngü oluşumuna vasıta olan bir fenomendir.

"Uzayın Bükülmesi" fenomeni Enbiya suresinin 104. ayetinde bildirilmektedir.

21/104 Yevme (1) NATVİ (2) es (3) SEMAE (4) ke (5) TAYYİ (6) es (7) sicilli (8) li (9) el (10) kutub (11) kema bede'na evvele halkin NUİYDuh va'den aleyna inna kunna failin

( O gün GÖĞÜ, yazı kütüklerini, tomarlarını BÜKER gibi DÜRERİZ. Onu, ilk yaratmaya başladığımız gibi, üzerimize vaad olarak onu DÖNDÜRÜRÜZ. Kesinlikle biz yapanlar oluruz. )

Ayette yer alan "Tav" ( Dürmek, Katlamak ), "Tayy" ( Bükmek, Sarmak ) ve "A'ade" ( Döndürmek ) fiilleri "Uzay-zamanın bükülmesi" ve "Döngü" oluşması fenomenlerini tanımlamakta gibidir.

Ayetin, "Göğün dürülüp bükülmesinden" ilk cümlesinin 11 kelimeden oluşması da halden hale geçiş, boyutlar arası geçiş ve döngü olgularının nümerik sembolizmini yansıtmaktadır.

Kehf suresinin aşağıdaki ayetlerinde ise "Uzay-zaman Bükülmesi" kaynaklı "Görecelik" ( Relativity ) fenomeni bildirilmektedir. Kehf ( Mağara ) suresinde, frekans yükselmesine ve  boyut atlamaya vasıta olan hipnotik trans* halinde "zamanın daha yavaş akması" fenomeni de vurgulanmaktadır. Kehf ( Mağara ) kelimesi de esasen uzayda bir boyut portalını, bir solucan deliğini simgelemektedir. ( * 18/18 kodlu ayette Ashabi Kehf'in ( Mağara Sahipleri ) trans halinde olduğu tasvir edilmektedir. )

18/12 Summe beasnahum li na'leme eyyul hizbeyni AHSA Lİ MA LEBİSU EMEDA

( Sonra bu iki gruptan hangisinin, KALDIKLARI SÜREYİ DAHA İYİ SAYACAĞINI bilmek için onları dirilttik. )

18/18 Ve tahsebuhum eykazan ve hum rukudun ....

( Ve onları uyanık sanırdın ama onlar uykudaydılar. ... )

18/19 ... kale kailun minhum KEM LEBİSTUM kalu LEBİSNA YEVMEN EV BA'DA YEVM ....

( .... Onlardan sözcü "NE KADAR KALDINIZ?" dedi. "BİR GÜN VEYA GÜNÜN BAZISI, BİR BÖLÜMÜ KADAR KALDIK." dediler. .... )

18/25 Ve LEBİSU fi kehfihim SELASE MİETİN SİNİNE VAZDADU TİS'A 

( Ve mağaralarının içinde ÜÇYÜZ SENE KALDILAR VE DOKUZ ARTIRDILAR. )

Aşağıdaki ayetlerde de "Time Distortion" ( Zaman Bükülmesi ) ve "Relativity" ( Görecelik ) fenomenleri misaller vasıtasıyla bildirilmektedir.

23/112 Kale KEM LEBİSTUM fil erdi adede sinin

( “Yerde sene adedi ile NE KADAR KALDINIZ?” dedi. )

23/113 Kalu LEBİSNA YEVMEN EV BA'DA YEVMİN fes'elil addin

( "BİR GÜN VEYA GÜNÜN BAZISI, BİR BÖLÜMÜ KADAR KALDIK. O halde sayanlara sual et." dediler. )

23/114 Kale İN LEBİSTUM İLLA KALİLEN lev ennekum kuntum ta'lemun

( "KESİNLİKLE ANCAK ÇOK AZ KALDINIZ. Şayet kesinlikle siz bilmiş olsaydınız." dedi. )

Ayrıca bkz.

https://kuranilmi.blogspot.com/2016/04/trans-hali-ve-ashab-kehf.html?m=1

https://kuranilmi.blogspot.com/2022/05/ashab-kehf-matrisi-ve-911-numerolojisi.html?m=1

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder