24 Haziran 2019 Pazartesi

İbrahim'in soyundan olmak yeterli mi?

"İbrahim'in milletindeniz.", "İbrahim'in soyundanız." diyen ve bununla övünen ve kendisini farklı bir konumda addeden ancak inkar ve sapıklık batağına saplanmış bir çok cahil bulunmaktadır.  Zira belirli bir soydan olmak - ki islami kültürde İbrahim'in soyu sürekli zikredilir. - hiç kimseye bir ayrıcalık getirmemekte, hiç kimseyi farklı kılmamaktadır.

Konuya ilişkin İncil ve Kur'an ayetleri oldukça dikkat çekicidir.

Aşağıdaki İncil ayetlerinde, iman, teslimiyet ve bu yönde tutum davranış olmadan sadece “İbrahim’in soyundan olmanın” bir anlamı olduğu farklı misallerle vurgulanmaktadır.

40 Matta 3-7 Ne var ki, birçok Ferisi'yle Saduki'nin vaftiz olmak için kendisine geldiğini gören Yahya onlara şöyle seslendi: "EY ENGEREKLER SOYU! Gelecek gazaptan kaçmak için sizi kim uyardı? 

40 Matta 3-8 Bundan böyle tövbeye yaraşır meyveler verin. 

40 Matta 3-9 Kendi kendinize, 'BİZ İBRAHİM'İN SOYUNDANIZ.'' diye düşünmeyin. Ben size şunu söyleyeyim: Tanrı, İbrahim'e şu taşlardan da çocuk yaratabilir.

42 Luka 3-8 Bundan böyle tövbeye yaraşır meyveler verin! Kendi kendinize, 'Biz İbrahim'in soyundanız' demeye kalkmayın. Ben size şunu söyleyeyim: Tanrı, İbrahim'e şu taşlardan da çocuk yaratabilir.

43 Yuhanna 8-33 "BİZ İBRAHİM'İN SOYUNDANIZ." diye karşılık verdiler, "Hiçbir zaman kimseye kölelik etmedik. Nasıl oluyor da sen, 'Özgür olacaksınız' diyorsun?"

43 Yuhanna 8-34 İsa, "Size doğrusunu söyleyeyim, günah işleyen herkes günahın kölesidir" dedi.

45 Romalılar 4-16 Bu nedenle vaat, Tanrı'nın lütfuna dayanmak ve İbrahim'in bütün soyu için güvence altına alınmak üzere imana bağlı kılınmıştır. İbrahim'in soyu yalnız Kutsal Yasa'ya bağlı olanlar değil, aynı zamanda İbrahim'in imanına sahip olanlardır.

48 Galatyalılar 3-29 Eğer Mesih'e aitseniz, İbrahim'in soyundansınız, vaade göre de mirasçısınız.

Kur’an’daki Nisa suresinde de Allahü Teala “İbrahim’in soyunda bir çok zalimin bulunduğu” bilgisini İbrahim’e doğrudan vermektedir.

2/124 - Ve iz ibtela ibrahıme rabbühu bi kelimatin fe etemmehünn kale innı caılüke lin nasi imama kale ve MİN ZÜRRİYETI kale LA YENALÜ AHDİZ ZALİMIN ( Ve zamanında Rab’bi İbrahim’ i kelimeler ile sınadı. Böylece onları tamamladı. "Kesinlikle ben seni insanlar için önder kıldım." dedi. "Ve SOYUMDAN DA." dedi. "ZALİMLER AHDİME ERİŞEMEZLER." dedi. )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder