20 Haziran 2019 Perşembe

Kur'an'a yaklaşım

Kur'an'ın içerdiği yaratılış kodlarını ve kevni bilgileri idrak edip yorumlayabilmek ve Kur’an’ı anlayabilmek için gerekli olan yaklaşıma ilişkin bazı önemli hususlar aşağıda belirtilmiştir.

Kur'an yani “Okuma” ;

- Bazı ilim yoksunlarının dediği gibi "1400 yıl evvel bir Arab'ın yazdığı kitap” değildir.

- Yaratılıştan itibaren, vahiy yoluyla habercilere iletilen tüm kozmik bilgilerin sayısal bir düzene göre konsolide edilmiş ve derlenmiş halidir. 

- Zamandan münezzehtir. Bir başka deyişle belirli bir zamana ilişkin bilgileri değil tüm zamanlara ilişkin bilgileri içerir. ( Zaman kavramının gerçekte olmadığının da hatırlanması gerekir. )

- Tüm yaratılışın yazılım kodlarını, kader mekanizmasının bilgilerini içeren ve Ümmül Kitab ( Ana Kitap ) veya spiritüalizmde Akaşa Kayıtları olarak bilinen kaynağın bir parçasıdır.

- Madde Alemine ( Kainat ) ve Ruh Alemine ilişkin bilgileri içerir. Ruh Alemi konusunda içerdiği bilgiler madde alemi olan kainattaki varlıklarda ancak sezgi oluşturacak seviyededir. Zira madde alemi varlıkları henüz Ruh Alemini idrak edebilecek tekamül seviyesinde değillerdir.

- Birbirini takip eden ayetler arasında anlam ilişkisi olsa da özünde her ayet kendi içinde ayrı ve derin anlam da içerir.

- Yaratılışa ilişkin her konu ayetlerde ayrıntılandırılmıştır.

- Bir hikaye, antoloji veya biyografi kitabı değildir.

- Sure, ayet numaraları ve ayetlerdeki kelime adedi bazında kodlanmış ve belirli bir nümeroloji esasına göre düzenlenmiş ilahi ve kozmik bir kaynaktır.

- Ayet kodları, ayetlerdeki kelimeler ve kelime adetleri semantik ve nümerolojik olarak bilimsel verileri içerir, bilimsel teorilere kaynak teşkil eder.

- Her kelimenin ve ayetin birden çok anlamı, mesajı ve sembolize ettiği kavramlar bulunmaktadır.

- Arapça metin üzerinden anlayarak okunmalıdır. Bu kapsamda daha kolay olabilmesi için Latin alfabesi ile yazılmış Arapça metin kullanılabilir. Osmanlıca sözlük vasıtasıyla Kur’an kelimeleri çok kısa sürede öğrenilebilir. Zira çoğu kelime zaten Türkçe’de kullanılmaktadır.

- Bir adetler ve ritüeller kitabı değildir.

- Habercinin hayatının özeti veya biyografisi kitabı değildir.

- Allahü Teala’nın izniyle Vazifeli Varlıklar ( Melekler ) tarafından gönderilen tesirler vesilesiyle zihinde / kalpte beliren bilgi tireşimleri doğrultusunda oluşturulmuştur. Tıpkı Mozart’a, Einstein’a, Tesla’ya vb. gönderilen ve yaratış ve buluş yapma imkanı veren tesirler gibi...

- Mucizeler kitabı değil, gerçek kozmik bilgiler kitabıdır. ( Mucize yoktur, gerçek vardır. Varlıklar gerçekliğinden, varlığından haberdar olmadıkları olgular veya olaylar ile karşılaştıklarında onları “mucize” olarak tanımlarlar. )

- Açık anlamlı anlatımlar olduğu gibi, sembolik yani müteşabih ( benzetmeli ) anlatımlar da vardır. Sembolik anlam da içeren anlatımlardaki amaç, okuyanı düşündürmek, tespitler ve çıkarsamalar yapmasını sağlamak ve böylelikle bilgileri daha iyi özümsemesine vesile olmaktır. Kur’an başlı başına bir “okuma sınavıdır.”

- Bir çok kelime, kendi öz anlamının yanısıra farklı başka bir kelimeyi ve anlamı temsil edebilmektedir.

- Kitabın daha derinden anlaşılabilmesi için matematik, fen bilimleri, tıp, spiritüalizm, astroloji, astronomi gibi konularda temel bilgilere sahip olmak fayda sağlamaktadır.

- Doğruluk, iyilik, feragat, hayır, birlik ve sevgi rehberidir. Kısacası tekamül liyakatine erişebilmek için benimsenmesi gereken yaşam modeline yönlendiren öğretici bir kaynaktır.

- Zemmile sarılıp put gibi duvara asılmak için değil, sevgiyle kalbe sarılıp sürekli okunmak için indirilmiştir.

- Roman veya hikaye kitabı yaklaşımıyla okunamaz. Her ayet ve her kelime, üzerinde derin düşünme, odaklanma ve yorumlama gerektirir. Kelimeler ve ayetler arasında sayısal ve anlamsal ilişkiler kurabilmeyi gerektirir. 

- Tek seferde değil, iyice anlaşılabilmesi ve kalbe yerleşebilmesi için aşamalı olarak indirilmiştir. Dolayısıyla ayet ayet, sure sure, aşamalı ve yavaş yavaş okunmalıdır. "Ben Kur'an'ı x kere okudum." cümlesi ilimden ve farkındalıktan uzak cahilce bir söylemdir. Kur'an'daki ilmi tamamen anlamaya kainattaki hiçbir varlığın var oluş süresi yetmez.

- Kur'an'da, bazı bilgilerin teşbih ve sembolizm vasıtasıyla verilmesinin sebebi de insanların akletmelerinin, düşünmelerinin ve anlamak için çaba sarfetmelerinin sağlanması ve bu sürecin de bir sınav niteliğinde olmasının temini içindir. Bu durum tıpkı bir okuldaki öğrencilerin eğitim sürecine benzetilebilir. 

- Sabah gün doğumu saatleri, dirilik ve dinginlik sebebiyle okuma için en uygun saatlerdir.

- Kur'an'da yaratılışa ilişkin her şey misallerle ve açık anlamlı ifadelerle anlatılmıştır.

- Her okumada yeni açılım sağlar, yeni anlamlar sezdirir ve yeni kapılar açar.

- Fiziksel ve ruhsal şifa enerjisi kaynağıdır. İlimde derinleşmiş olanlar, Allah’ın izni olması durumunda bu yönde uygulamalar dahi yapmaktadırlar.

- Madde bağlantısının kesilmesini ( madde prangasından kurtulmayı ) yani madde üzerinde hakimiyeti ve kontrolü sağlayacak olan kodları içerir.

- Haberciye ( Nebi ) özel indirilmemiş olup, tüm insanlığa indirilmiştir. Haberci sadece aktarma işlevi gören vazifeli bir varlık, bir kuldur.

- Kitaptaki “Ente” ( Sen ) zamiri tüm insanlığı, “Na / Nahnü” ( Biz ) zamiri de Vazifeli Varlıkları ( Yüksek İleri Gelenler / Meleül Ala ( Melekler Yüce Konseyi ) ifade etmektedir.

- Tevrat ve İncil’deki ve daha önceki kitaplardaki bilgileri de içeren tamamlayıcı, düzenleyici ve doğrulayıcı ilahi bir konsolidasyondur.

Kur'an'ın özellikleri Kur'an'da aşağıdaki ayetlerle bildirilmektedir.

2/2 - Zalikel kitabu la raybe fih hüden lil müttekin
( Bu, o hakkında şüphe olmayan, sakınanlar için yönlendirme olan kitaptır. )

7/145 - Ve ketebna lehu fil elvahı min külli şey'in mev'ızaten ve tefsıylen li külli şey' fe huzha bi kuvvetin ve'mür kavmeke ye'huzha bi ahseniha seürıküm daral fasikın
( Ve o levhalarda ona herşeyden nasihat ve herşey için ayrıntılar yazdık. O halde bunları kuvvetle tut ve kavmine de onu en güzeli ile tutmalarını emret. Size günahkarlar yurdunu göstereceğim. )

17/89 - Ve lekad sarrafna lin nasi fı hazel kur'ani min külli meselin fe eba ekserun nasi illa küfura
( Ve bu Kur'an' da insanlar için tüm misallerden, sözlerden sarfettik de insanların çoğunluğu ancak inkarda direttiler. )

78/29 - Ve külle şey'in ahsaynahü kitaben
( Ve kitapta olmak üzere herşeyi saydık.)

76/23 - İnna nahnü nezzelna aleykel kur'ane tenzilen
( Kesinlikle biz, Kur'an' ı senin üzerine bölüm  ölüm biz indirdik. )

44/58 - Fe innema yessernahü bi lisanike leallehüm yetezekkerun ( Böylece kesinlikle onu lisanınla kolaylaştırdık. Umulur ki hatırlarlar. )

73/20 - .......... fakreu ma teyessere minel kur'ani ......... ( .............. O halde size Kur'an' dan ne kolay gelirse okuyun. ........... )

17/78 - Ekımes salate li düluküş şemsi ila ğasekıl leyli ve kur'anel fecr inne kur'anel fecri kane meşhuda ( Güneş’in batışından gecenin karartısına kadar duaya kalk. Tanyeri ağarmasındaki şafak vakti okuması. Kesinlikle şafak vakti okuması şahit olunandır. )

6/7 - Ve lev nezzelna aleyke kitaben fı kırtasin fe lemessuhü bi eydıhim le kalellezine keferu in haza illa sıhrun mübın ( Ve şayet sana kağıtta yazı indirmiş olsak da ona elleriyle dokunsalar, o inkarcılar "Bu kesinlikle apaçık sihirdir." diyeceklerdir. )

11/1 - Elif lam ra kitabün uhkimet ayatühu sümme füssılet min ledün hakımin habır ( Elif lam ra. Ayetleri açık anlamlı kılınmış kitap. Sonra hakim ve haberdar olanın indinden ayrıntılandırılmıştır. )

3/7 - Hüvellezi enzele aleykel kitabe minhü ayatün muhkematün hünne ümmül kitabi ve üharu müteşabihat fe emmellezine fi kulubihim zeyğun fe yettebiune ma teşabehe minhübtiğael fitneti vebtiğae te'vılih ve ma ya'lemü te'vılehu illellah ver rasihune fil ılmi yekulune amenna bihı küllün min ındi rabbina ve ma yezzekkeru illa ülül elbab
( Kitabı sana indiren O'dur. Onda kitabın anası olan açık anlamlı, sağlam ayetler vardır. Diğerleri benzetmelidirler. Ama o kalplerinin içinde şüphe, vesvese, eğrilik, ayrılık olanlar, onlardan fitneyi aramak ve kendi yorumlarını aramak için o benzetilmiş olanlara tabi olurlar. Onun yorumunu Allah haricinde kimse bilmez. İlimde derinleşmiş olanlar "Ona inandık. Hepsi Rab’bimizin indindendir." derler. Akıl sahipleri haricindekiler hatırlamaz. )

35/31 - Vellezi evhayna ileyke minel kitabi hüvel hakku müsaddikan li ma beyne yedeyh innellahe bi ıbadihı le habırun besır
( Ve sana o kitaptan vahyettiğimiz, ondan öncekileri doğrulayıcı olarak gerçektir. Kesinlikle Allah kullarından haberdardır görendir. )

2/97 - Kul men kane adüvven li cibrıle fe innehu nezzelehu ala kalbike bi iznillahi müsaddikan li ma beyne yedeyhi ve hüden ve büşra lil mü'minın
( De ki: “Kim Cibril’ e düşman ise, inananlara müjde, yönlendirme ve ondan öncekileri doğrulayıcı olarak onu kalbinin üzerine Allah’ ın izni ile kesinlikle O indirdi." )

25/32 - Ve kalellezine keferu lev la nüzzile aleyhil kur'anü cümleten vahıdeh kezalike li nüsebbite bihı füadeke ve rattelnahü tertıla
( Ve o inkar edenler "Kur'an ona topluca, tek olarak indirilmeli değil miydi?" derler. Onu gönlüne işte böyle sabitlemek için, onu dura dura yavaş yavaş okuduk. )

26/192 - Ve innehu le tenzılü rabbil alemın ( Ve kesinlikle o alemlerin Rab’binin indirmesidir. )
26/193 - Nezele bihir ruhul emın ( Onu güvenilir ruh indirdi. )
26/194 - Ala kalbike li tekune minel münzirın ( Uyarıcılardan olman için senin kalbine, )
26/195 - Bi lisanin arabiyyin mübın ( Apaçık Arapça lisanı ile, )
26/196 - Ve innehu lefı zübüril evvelın ( Ve kesinlikle o evvelkilerin kitaplarında da vardı. )

41/3 - Kitabün fussılet ayatühu kur'anen arabiyyen li kavmin ya'lemun
( Bilen kavim için, ayetleri Arapça Kur'an olarak ayrıntılandırılmış kitap. )

6/126 - Ve haza sıratu rabbike müstekıma kad fessalnel ayati li kavmin yezzekkerun
( Ve bu Rab’binin doğru yoludur. Biz hatırlayan kavim için ayetleri ayrıntılandırdık. )








































































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder