24 Ağustos 2019 Cumartesi

Gaybın ilmi

"Gayb" / "Gıyab" kelimesi "Bilinmeyen, Algılanamadığı için yok durumunda olan" anlamlarını taşımaktadır. Türkçe'deki "KAYBetmek" kelimesi de esas itibarıyla "Gayb + etmek" bileşik kelimesinden ibarettir.

Kur'an'da "Gayb" kelimesi yaratılışa ilişkin zahiri olmayan yani varlıkların açıkça idrakleri ve algıları dahilinde olmayan bilgileri, bir anlamda akaşa kayıtlarının tümünü ifade eder. Kur'an'da gayb ilminin sadece Allahü Teala tarafından bilindiği, bu ilmin O'nun icabet ettiği resullerine ( Vazifeliler ) aktarıldığı ve gayb ilminin yani yaratılışın kodlarının Kur'an'da gizli olduğu ifade edilmektedir.

3/179 - Ma kanellahü li yezeral mü'minıne ala ma entüm aleyhi hatta yemızel habıse minet tayyib ve MA KANELLAHÜ Lİ YUTLİAKÜM ALEL ĞAYBİ VE LAKİNELLAHE YECTEBI MİN RUSÜLİH MEN YEŞAÜ fe aminu billahi ve rusülih ve in tü'minu ve tetteku fe leküm ecrun azım

( Allah inananları sizlerin üzerinde olduğunuzda bırakacak değildir. Nihayetinde kötüyü, pisi, iyiden, temizden ayırır. ALLAH SİZE GAYBI OKUYACAK DEĞİLDİR. LAKİN KESİNLİKLE ALLAH RESULLERİNDEN DİLEDİĞİ KİMSEYİ KABUL EDİP SEÇER .)

6/59 - Ve INDEHU MEFATİHUL GAYBİ LA YA'LEMUHA İLLA HU ve ya'lemü ma fil berri vel bahr ve ma teskutu min verakatin illa ya'lemüha ve la habbetin fı zulümatil erdı ve la ratbin ve la yabisin İLLA FI KİTABİN MÜBİN

( Ve GAYBIN ANAHTARLARI* O'NUN İNDİNDEDİR. ONLARI ONDAN BAŞKASI BİLMEZ. Karada ve denizde ne varsa bilir. Yaprak düşmez ki O onu bilmesin. Toprağın karanlıklarında ne bir tohum tanesi, ne yaş, ne de kuru bir şey yoktur ki APAÇIK KİTABIN İÇİNDE OLMASIN. )

* Ayetteki "Mefatiha" ( Anahtarlar ) kelimesi ilmi açılım ( Feth ) sağlayacak olan Kur'an'daki kodları ifade etmektedir.

Gayb ilminin esasen frekansı yükselmiş olan varlıklar tarafından algılanabileceği ve inancın temelinin de gaybın idraki olduğu ayetlerde bildirilmektedir.

7/7 Fe le nekussanne aleyhim bi İLMİN ve MA KUNNA ĞAİBİN

( Kesinlikle onlara İLİMLE anlatacağız. BİZ GÖRÜNMEYENLER, GİZLİLER DEĞİLİZ. )

2/3 Ellezine YU'MİNUNE BİL GAYBİ ve yukimunes salate ve min ma razaknahum yunfikun

( O GAYBA İNANANLAR, duaya kalkanlar ve o rızıklandırdıklarımızdan harcayanlar. )

Aşağıdaki ayetlerde gayb ilmine habercilerin dahi vakıf olmadıkları bildirilmektedir.

7/188 - Kul la emlikü li nefsı nef'an ve la darran illa ma şaellah ve LEV KÜNTÜ A'LEMÜL ĞAYBE lesteksertü minel hayr ve ma messeniyes suü in ene illa nezırun ve beşırun li kavmin yü'minun

( De ki: “Ben nefsim için Allah' ın dilediğinden başka faydaya veya zarara malik olamam, hükmedemem. ŞAYET GAYBI BİLİYOR OLSAYDIM hayırdan artırırdım ve kötülük bana dokunmazdı. Kesinlikle ben inanan kavim için ancak müjdeci ve uyarıcıyım." )

11/31 - Ve la ekulü leküm ındı hazinüllahi ve LA A'LEMÜL ĞAYBE ve la ekulü innı melekün ve la ekulü lillezıne tezderı a'yünüküm len yü'tiyehümüllahü hayra allahü a'lemü bima fı enfüsihim innı izen le minez zalimın

( Ve "Ben sizlere Allah' ın hazinesi indimdedir demiyorum. GAYBI DA BİLMİYORUM. Kesinlikle ben meleğim de demiyorum. O gözünüzde hakir olanlar için, Allah onlara asla hayır vermez de demiyorum. O nefislerinin içinde olanı Allah bilir. O zaman kesinlikle ben zalimlerden olurum." )

27/75 - Ve ma min ĞAİBETİN FİS SEMAİ VEL ERDI İLLA Fİ KİTABI MÜBIN

( Ve GÖKTE VE YERDE APAÇIK KİTABIN İÇİNDE OLMASININ HARİCİNDE GAYB YOKTUR. )

Yusuf suresinin 27/75 kodlu ayetinde de Kur'an'ın "Kitabı mübin" ( Apaçık kitap ) olduğu bildirilmektedir.

12/1 - Elif lam ra tilke ayatül kitabil mübın

( Elif lam ra. Bunlar apaçık kitabın ayetleridir. )

Gayb ilminin kodlarının da "Hurufu mukatta"'da saklı olduğu bilgisi verilmekte gibidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder