18 Ağustos 2019 Pazar

Ruhun sembolik tezahürü Rüzgâr

"Rüzgâr, alçak basınçla yüksek basınç bölgesi arasında yer değiştiren hava akımıdır, daima yüksek basınç alanından alçak basınç alanına doğru hareket eder."

Yukarıdaki fiziksel tanımlama ışığında rüzgârın, yaşayan her varlık gibi bir birim düalite ( Alçak / Yüksek - Sıcak / Soğuk ) oluşturduğu anlaşılmaktadır. Rüzgâr, görülemeyen ancak hissedilebilen ve maddelerin hareketlenmesine vesile olan bir fenomendir. Rüzgâr bu özelliği ile Ruhların madde alemi olan kainattaki maddeleri hareketlendirmesine ve idraklendirmesine benzer bir işlev görmektedir. Arapça'da Rüzgâr kelimesinin karşılığı Ruh kelimesine çok benzeyen "Rıh" kelimesidir. Bu benzerliğin rastgele olamayacağı, ilim sahipleri tarafından kolaylıkla idrak edilebilir. Allahü Teala'nın "Ruhundan üflemesi" kavramı da rüzgârın, ruhun kaba madde alemindeki sembolik tezahürü olduğunu teyid eder niteliktedir.

32/9 - Sümme sevvahü ve NEFEHA FIHİ MİN RUHIHİ ve ceale lekümüs sem'a vel ebsara vel efideh kalilen ma teşkürun ( Sonra onu düzenleyip şekillendirdi ve İÇİNE RUHUNDAN ÜFLEDİ. Size kulaklar, gözler ve gönüller oluşturdu. Ne az şükrediyorsunuz. )

A'raf suresinin aşağıdaki ayetinde Ruh, Öz Varlık ve Beden üçlemesi Rüzgâr, Bulut ve Ölü Belde üçlemesiyle sembolize edilmektedir. Bilindiği üzere Ruh, kainatta kendisinin süptil madde halindeki temsilcisi olan Öz Varlık'a tesirler gönderir ve Öz Varlık da ölü olarak nitelenebilecek kaba maddeye tesirler göndererek onu şekillendirir, hareketlendirir, idraklendirir ve Beden olarak yaşam bulmasını temin eder. Ayetteki sembolizmde de Rüzgarın Bulutu, Bulutun * da Su niteliğiyle Ölü Belde'yi hareketlendirmesinden, diriltmesinden bahsedilmektedir. ( * Madde alemi olan kainatın temel yapısının Hidrojen olduğu da hatırlanmalıdır. Bulut ise kaba hidrojen alemi olan dünyadaki süptil madde nin temsilidir. )

7/57 - Ve hüvellezi yürsilür RİYAHA  büşran beyne yedey rahmetih hatta iza ekallet SEHABEN sikalen SUKnahü li BELEDİN MEYYİTİN fe enzelna bihil mae fe ahracna bihı min küllis semerat kezalike nuhricül mevta lealleküm tezekkerun ( Ve RÜZGARLARI, rahmetinin önünde müjdeci olarak gönderen O'dur. Nihayet BULUTLAR ağırlıklarını yüklenince, onu ÖLÜ BELDEYE beldeye göndeririz. Onunla SU indiririz de onunla tüm ürünlerden, meyvelerden çıkarırız. İşte ölüleri böyle çıkarırız. Umulur ki hatırlarsınız. )

Ruh ( Rüzgâr ), Süptil Öz Varlık'a ( Bulut ) tesir iletir. Süptil Öz Varlık ( Bulut ), Yarı Süptil Varlık'a ( Su ) tesir iletir. Yarı Süptil Varlık ( Su ) da Kaba Madde bedene ( Ölü Belde ) tesir iletir ve Bedenli Varlık ( Nefs / İnsan ) yerde ( dünya ) yaşam bulur.

Enfal suresinin aşağıdaki ayetinde yer alan "Tezhebe rıhuküm" ( Rüzgârınız gider ) ifadesi Allah'ın yönlendirmesinden mahrum kalmayı sembolize etmektedir. ( Rüzgar maddeyi hareketlendiren ve ona yön veren bir olgudur. )
8/46 - Ve etıy'ullahe ve rasulehu ve la tenazeu fe tefşelu ve TEZHEBE RIHUKÜM rıhuküm vasbiru innellahe meas sabirın ( Ve Allah’a ve O’nun resulüne itaat edin ve tartışmayın. Yoksa korkarsınız ve RÜZGARINIZ GİDER. Sabredin. Kesinlikle Allah sabredenlerle beraberdir. )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder