28 Ekim 2019 Pazartesi

Kadın ve Erkek meselesi

İdraki tekâmül sürecinin başında olan ve "okuma" yetisinden uzak olan insanlarda maalesef "erkeğin kadından üstün olduğu gibi çarpık ve mantık dışı bir düşünce tarzı bulunmakta ve bu zihni tutum toplumlarda nice ıstıraba ve elim olaylara sebebiyet vermektedir.

Oysa ki "Erkeğin ve kadının birbirlerine karşı üstünlükleri olduğu" Kur'an ve İncil ayetlerinde açık olarak bildirilmektedir.

İncil

46 1 Corinthians 11-8 Çünkü erkek kadından değil, kadın erkekten yaratıldı. 

46 1 Corinthians 11-9 Erkek kadın için değil, kadın erkek için yaratıldı. 

46 1 Corinthians 11-10 Bu nedenle ve melekler uğruna KADININ BAŞI ÜZERİNDE YETKİSİ OLMALIDIR.

46 1 Corinthians 11-11 Ne var ki, Rab'de ne kadın erkekten ne de erkek kadından bağımsızdır. 

46 1 Corinthians 11-12 ÇÜNKÜ KADIN ERKEKTEN YARATILDIĞI GİBİ ERKEK DE KADINDAN DOĞAR. Ama her şey Tanrı'dandır.

Kur'an

4/34 - Er ricalü KAVVAMUNE alen nisai bima FADDALELLAHÜ BA'DAHÜM ALA BA'DIN ve bima enfeku min emvalihim fes salihatü kanitatün hafizatün lil ğaybi bima hafızallah vellatı tehafune nüşüzehünne fe ızuhünne vehcüruhünne fil medaciı VADRİBUHÜNNE fe in eta'neküm fe la tebğu aleyhinne sebıla innellahe kane aliyyen kebira 

( Allah’ ın BİRBİRLERİNE ÜSTÜN KILMASINDAN ve mallarından harcamalarından dolayı erkekler kadınlar üzerinde KORUYUCUDURLAR, GÖZETİCİDİRLER. İyileri, saygılı durup itaat edenler, Allah’ ın korumasından dolayı gaybı, gizli olanı koruyanlardır. O geçimsizliklerinden korktuklarınıza, onlara öğüt verin. Onları yataklardan ayırın ve onları uzaklaştırın, onlara VURGULAYARAK BEYAN EDİN. Eğer size itaat ederlerse onların üzerine yol aramayın. Kesinlikle Allah uludur, büyüktür. )

4/34 kodlu ayette erkeğin kadına göre salt üstünlüğü olmadığı, kadınla erkeğin birbirlerine göre üstünlükleri olduğu "Ba'dahün ala ba'd" ( Birbirlerine ) ifadesiyle * belirtilmekte ve erkeklerin kadınlara koruyucu ve gözetici olmaları gerektiği bildirilmektedir. Ayetteki "Kavvam" kelimesi "Koruyucu, Gözetici",  "Fadl" ( Üstünlük ) kökünden gelen "Faddale" fiili de "Üstün kılmak" anlamına gelmektedir.

* "Ba'dahün ala ba'd" ( Birbirlerine ) ifadesinin kullanımına bir başka örnek Ra'd suresinin 13/4 kodlu ayetinde "Ükül" ( Yemişler ) için yer almaktadır. ( Elmanın armuttan üstün olduğu söylenebilir mi? Her yemiş içerdiği farklı özellikleriyle diğerlerinden ayrışır. Dolayısıyla herhangi bir yemişin bir diğerine göre mutlak üstünlüğünden bahsedilemez. )

13/4 ....... ve nüfaddılü ba'daha ala ba'dın fil ükül .... ( ..... ve yemişleri birbirlerine üstün kılarız. .... )

Ayrıca aynı ayette, bazılarının kasıtlı olarak "Ve o kadınları dövün" olarak yanlış tercüme ettiği "Vadribuhünne" kelime seti de yer almaktadır. Bu kelime seti "Ve onları dövün" anlamına değil "Ve onlara vurgulayarak beyan edin." anlamına gelmektedir. "Darb" ( Vurgu, Beyan ) kökünden gelen fiilin emir kipi "Idribu" ( Vurgulayın ) kelimesidir. "Darb" kökünden oluşan bir tamlama örneği : "DARB-ı mesel" yani "Örnek BEYANı", "Örnek VURGUSU" yani "Örnek verme" ...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder