30 Ağustos 2016 Salı

Başlangıç ve sonrası

Allah’ ın ruhundan üfleyerek yarattığı ve cennetine yerleştirdiği İnsan, içinde bulunduğu cennette ( Yedinci frekans ) zaten ebediyken, hiçbir şeye ihtiyacı bulunmazken ve kendisinden tek beklenen Allah’a şükretmek ve O’nu övmek iken Şeytan insanın bu gerçeği algılamasını engellemiştir. Şeytan gerçeği batıl ile öreterek ve batılı gerçek gibi göstererek tam aksi yönde telkinde bulunmuş ve onu, Allah tarafından haksızlığa uğramış, aşağılanmış ve değersizleştirilmiş olduğuna ikna etmiştir. Şeytan, kendi buyruklarına uyması ve kendisine hizmet etmesi karşılığında gerçeği, gerçek yaşamı, bilgiyi, gücü, iktidarı, zenginliği ve aydınlığı İnsana vereceğini beyan ederek onu aldatmıştır.
 
Bir cin olan Şeytan ve ona aldanan İnsan, cennetten ( 7. frekans – singularite ve mutlak huzur boyutu ) kovulmuş ve frekanslar arası geçiş yaparak Dünya’ ya ( 1. frekans – dualite ve mutlak sorun boyutu ) inmişlerdir. İşte içinde bulunulan süreç İnsan ve Şeytan'ın mücadele sürecidir. Ancak insanların büyük çoğunluğu, maalesef Şeytan'ın aldatmasına kapılmış olup, diğer insanlara zulmetmekte ve Dünyayı cehenneme çevirmektedirler.
 
Bu süreci Kur'an ayetleri aşağıdaki gibi açıklamaktadır.

2/29 O size yerde olanları topluca yaratandır. Sonra göğe seviyelendi ve onu yedi gök olarak düzenleyip seviyelendirdi. O herşeyi bilendir.

2/30 Ve zamanında Rabb' in meleklere "Kesinlikle ben yerde halife oluşturacağım." dedi. "Biz seni övgünle överken ve seni kutsarken orada bozgunculuk yapan, kan ve gözyaşı döken birini mi oluşturacaksın?" dediler. "Kesinlikle ben sizin bilmediğinizi bilirim." dedi.

2/31 Ve Adem’e isimlerin hepsini öğretti. Sonra onları meleklere gösterdi. "O halde, eğer doğrular iseniz, bunları bana isimleriyle haber verin." dedi.

2/32 "Yücesin sen. O bize öğrettiğinin haricinde bize ilim yoktur. Kesinlikle sen bilensin hakimsin." dediler.

2/33 "Ey Adem, onları onlara isimleri ile haber ver." dedi. Böylece onlara onları isimleri ile haber verdiğinde "Size göklerin ve yerin bilinmezliğini, yokluğunu kesinlikle ben bilirim demedim mi? O açıkladığınızı ve o gizlemiş olduğunuzu da bilirim." dedi. 

2/34 Ve zamanında meleklere "Adem için yere kapanın." dedik. Böylece İblis haricinde yere kapandılar. O diretti ve kibirlendi ve inkarcılardan oldu.

7/12 "Sana emrettiğim zaman, seni yere kapanmaktan ne menetti?" dedi. “Ben, ondan daha hayırlıyım. Beni ateşten yarattın, onu çamurdan yarattın." dedi.

7/13 "Öyleyse oradan in. Artık sana orada kibirlenmek olmaz. Haydi çık, kesinlikle sen alçaklardansın." dedi.

7/14 "Beni, diriltilecekleri güne kadar gözetip beklet." dedi.

7/15 "Kesinlikle sen gözetilenlerdensin, bekletilenlerdensin." dedi.

7/16 "Öyleyse, beni azdırmandan dolayı, onlara karşı, senin doğru yolunun üstüne oturacağım." dedi.

7/17 "Sonra önlerinden arkalarından, sağlarından sollarından onlara yeteceğim. Onların çoğunu şükredenlerden bulmayacaksın."

7/18 "Yerilmiş kovulmuş olarak oradan çık. Onlardan sana kim tabi olursa, cehennemi sizden topluca, tamamen dolduracağım." dedi. 

2/35 Ve "Ey Adem, sen ve eşin bahçede iskan edin. Oradan arzuladığınızca, her nereden dilerseniz yiyin. İşte şu ağaca yaklaşmayın. Yoksa zalimlerden olursunuz." dedik.

7/19 "Ve ey Adem sen ve eşin bahçede iskan edin de dilediğiniz yerden yiyin. Fakat şu ağaca yaklaşmayın. Yoksa zalimlerden olursunuz." 
 
20/117 Böylece, "Ey Adem, kesinlikle bu senin için ve eşin için düşmandır. O halde, kesinlikle sizi bahçeden çıkarmasın. Yoksa meşakkat içinde bedbaht olursun." dedik.

20/118 "Kesinlikle sana orada acıkmaman ve çıplak olmaman vardır."

20/119 "Ve kesinlikle sen orada susamazsın ve güneşin sıcağında kalmazsın." *
 
*İnsanın dünyevi ihtiyaçlarının cennette olmadığını anlatan ayetler.

20/120 Böylece şeytan ona vesvese verdi. "Ey Adem, seni ebediyet ağacına ve çökmeyen mülke yönelteyim mi?" dedi.

7/20 Şeytan onların, kendilerinden ayıplarını, çirkinliklerini onlara açığa çıkarmak için onlara vesvese verdi. "Rabb' iniz, ancak iki melek veya ebedi kalıcılardan olursunuz diye size şu ağaç hakkında hüküm verdi." dedi.

7/21 Ve "Kesinlikle ben size nasihat verenlerdenim." diye onlara yemin etti. 

20/121 Ondan yediler de çirkinlikleri, ayıpları onlara göründü. Bahçenin yapraklarından üzerlerine örtüp yamamaya başladılar. Adem Rabb' ine isyan etti de şaşırdı.

7/22 Böylece onları aldatma ile aşağı sarkıttı. Ağacı tadınca, ayıpları, çirkinlikleri onlara açığa çıktı. Bahçenin yapraklarından yamayla üzerlerini örtmeğe başladılar. Rabb' leri onlara seslendi "Ben size o ağaç hakkında hüküm vermedim mi? Ve "Şeytan kesinlikle size apaçık düşmandır" demedim mi?"

2/36 Böylece şeytan onları oradan ayırdı da onları içinde olduklarından çıkardı. "Birbirinize düşman olarak inin. Size yerde belirli zamana kadar durak yeri ve meta vardır." dedik. 

7/23 "Rabb' imiz biz nefsimize zulmettik. Eğer bize af eylemez ve bize merhamet etmezsen kesinlikle hasarlananlardan oluruz." dediler.

7/24 "Birbirinize düşman olarak inin. Size yerde belirli zamana kadar durak yeri ve meta vardır." dedi. 

7/25 "Orada dirileceksiniz. Orada öleceksiniz. Oradan çıkarılacaksınız." dedi. 

7/26 Ey Ademoğulları, size ayıplarınızı, çirkinliklerinizi örtecek elbise ve süslenecek elbise indirdik. Sakınma elbisesi, işte hayırlı olan budur. Bu, Allah' ın ayetlerindendir. Umulur ki hatırlarlar.

7/27 Ey Ademoğulları, Şeytan, ana babanızı, ayıplarını, çirkinliklerini onlara göstermek için onların elbiselerini soyarak onları cennetten çıkardığı gibi sizi de kesinlikle fitnelemesin. Kesinlikle o, o ve kabilesi, sizin onları göremeyeceğiniz yerden sizi görürler. Kesinlikle biz Şeytanları, inanmayanların dostu kıldık.
 
Ancak, İnsanı aldatan Şeytan'ın süreç sonundaki yani kıyamet ( ayağa kalkış ) günündeki davranışı aşağıdaki ayetlerde açıkça belirtilmektedir.

8/48 Ve Şeytan, onlara çalışmalarını süslü gösterdiği zaman, "Bugün insanlardan size galip gelecek yoktur. Kesinlikle ben size yardımcıyım." dedi. İki topluluk göründüğünde topukları üzerinde döndü ve "Kesinlikle ben sizden beriyim. Kesinlikle ben sizin görmediklerinizi görüyorum ve kesinlikle ben Allah' tan korkarım. Allah azabı şiddetli olandır." dedi.

14/22 Ve iş yerine getirildiğinde Şeytan "Kesinlikle Allah size gerçek vaadi vaad etti. Ben size vaad ettim de size ihtilaf ettim. Benim için sizin üzerinize, sizi çağırmaktan başka delil yoktu. Beni kabul ettiniz. O halde beni kınamayın, nefislerinizi kınayın. Ben sizi kurtaracak değilim ve siz beni kurtaracak değilsiniz. Kesinlikle ben önceden beni ortak koşmanızı inkar ettim. Kesinlikle zalimlere, elim azap onlaradır." dedi.

59/16 Zamanında insana "İnkar et." diyen Şeytan' ın misali gibidir. Böylece inkar ettiğinde "Kesinlikle ben senden beriyim. Kesinlikle ben alemlerin Rabb' i Allah' tan korkarım." der.







 
 
 
 


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder