23 Aralık 2018 Pazar

Yedinci Günde Hududu Aşanlar

Arapça "Sebt" kelimesi "Yedi" anlamına gelmekte olup, bu kelimenin Fransızca'daki karşılığı da "Sept" kelimesidir. Kur'an'da geçen "Sebt" kelimesi "Yedinci Gün" kavramını temsil etmekte olup bu kavram "Sebt" veya "Şabat" olarak yani "Dinlenme ve Eylemsizlik Günü" olarak bilinmektedir. "Sebt" günü, Allahü Teala'nın yeri ve gökleri altı günde yaratması sonrasında eylemsiz olduğu yedinci günü ( Sebt ) ifade eder. Bu husus Kur'an'ın ve Tevrat'ın aşağıdaki ayetlerinde bildirilmiştir.

7/54 - İnne rabbekümüllahüllezı HALEKAS SEMAVATİ VEL ERDA Fİ SİTTETİ EYYAMİN sümmesteva alel arşi yuğşil leylen nehara yatlübühu hasısen veş şemse vel kamera ven nücume müsehharatin bi emrih e la lehül halku vel emr tebarakellahü rabbül alemın ( Kesinlikle Rab’biniz Allah, GÖKLERİ VE YERİ ALTI GÜNDE YARATTI. Sonra arş, taht üzerine seviyelendi. O, geceyi onu durmadan kovalayan gündüze bürüyüp örter. Güneş, Ay ve yıldızlar emrine amadedirler. İyi bilin ki yaratma ve emir O’nundur. Alemlerin Rab’bi Allah yücedir. )

1 Tekvin 1/31 Tanrı yarattıklarına baktı ve her şeyin çok iyi olduğunu gördü. Akşam oldu, sabah oldu ve ALTINCI GÜN oluştu. 

1 Tekvin 2/3 YEDİNCİ GÜNÜ kutsadı. Onu kutsal bir gün olarak belirledi. Çünkü Tanrı o gün yaptığı, Yarattığı bütün işi bitirip DİNLENDİ. 

Ancak "7" sayısının döngü sonunun nümerolojik sembolü olması ve yaratılışın 70,000 yıllık reenkarnasyon döngülerinden oluştuğu dikkate alındığında "Sebt" ( Yedinci Gün ) kavramının daha farklı bir mesaj içermekte olduğu ortaya çıkmaktadır.

69/31 - Sümmel CEHIME salluhu ( Sonra onu CEHENNEME salın. )

69/32 - Sümme fi silsiletin zer'uha SEB'UNE ZİRA'AN feslükuhu ( Sonra ölçüsü YETMİŞ KOL UZUNLUĞU OLAN ZİNCİRİN * içinde, böylece onu sokun. ) ( * Yetmiş Kol Uzunluğundaki Zincir = 70,000 yıllık reenkarnasyon döngüsü )

22/47 - Ve yesta'ciluneke bil azabi ve len yuhlifellahü va'deh ve inne YEVMEN INDE RABBİKE KE ELFİ SENETİN min ma teuddun ( Ve azabı senden acele isterler. Allah vaadine ihtilaf etmez. Kesinlikle RAB'BİNİN İNDİNDE BİR GÜN, O SİZİN SAYDIKLARINIZDAN BİN SENE GİBİDİR. )

1 Gün = 1,000 Sene ise 70,000 Sene = 70 Gün ... Nümerolojik olarak ise "7" Gün ( 7+0 = 7 )

Bu yaklaşımla "Sebt" yani "Yedinci Gün" döngü sonunu ifade etmektedir. Allahü Teala, kaba madde alemi olan Dünya hayatı ( Cehennem ) deneyimi sonrasında bu alemdeki ( plan ) ruhsal tekamül sürecini tamamlamaları ve süptil alem olan üst planlara intikal etmeleri beklenen insanların döngü sonu olan 70,000. yılda yani 7. gün içinde hala azgınlık ve sapkınlık içinde olmalarının onları tekrar 70,000 yıllık ( O'nun hesabı ile "7" günlük ) bir kaba madde alemi ( Cehennem ) döngüsüne sokacağını bildirmektedir. Bir başka deyişle cennetten kovulup, cehenneme düşme fenomeninin tekrarlayacağı bildirilmektedir.

2/65 - Ve lekad alimtümüllezına'tedev minküm fis SEBTİ fe kulna lehüm KUNU KIRADATEN HASİIN ( Ve sizlerden YEDİNCİ GÜN içinde hududu aşanları bildiniz. Böylece onlara, "KOVULUP REDDEDİLMİŞ MAYMUNLAR OLUN." dedik. )

"Sebt" ( Yedinci Gün ) kavramının ilk kez geçtiği 2/65 kodlu ayette, döngü sonunda ( 7. gün ) hududu aşanların yani hala azgınlık ve sapkınlık içinde olanların, tekamül edememelerinden dolayı üst aleme geçişlerine izin verilmeyeceği, ilk seferinde cennetten kovuldukları gibi tekrar huzurdan kovulacakları ve Dünya hayatına yani cehenneme geri döndürülerek tekamül döngüsüne maymun seviyesinden tekrar başlayacakları bildirilmektedir.

"16/124" - İnnema cüıles SEBTÜ alellezinahtelefu fıh ve inne rabbeke le yahkümü beynehüm YEVMEL KIYAMETİ fıma kanu fıhi yahtelifun ( Kesinlikle YEDİNCİ GÜN, onun hakkında ihtilafa düşenlerin üzerine oluşturuldu. Kesinlikle Rab’bin AYAĞA KALKIŞ GÜNÜNDE, o hakkında ihtilaf ettikleri hakkında aralarında hüküm verecektir. )

"Sebt" ( Yedinci Gün ) kavramının son kez geçtiği ayetin kodu ( 16/124 ) "İkili Yedi" fenomenini içermektedir. 16 ... 1+6 = "7" ve 124 ... 1+2+4 = "7" )

Ayrıca ayette "Sebt" kavramı "Yevmel Kıyamet" ( Ayağa Kalkış Günü ) ( Döngü Sonu ) kavramı ile birlikte yer almaktadır.

Özetle, şu anda içinde bulunulan döngü sonu sürecinde iyiye, doğruya ve gerçeğe yani Allah yoluna yönelmeleri için varlıklara ( insanlar ve cinler ) son bir fırsat verildiği bildirilmektedir. Varlıkların akıbetlerini bu son fırsatı nasıl değerlendirecekleri belirleyecektir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder