8 Temmuz 2019 Pazartesi

4 İllet

Kaba madde halindeki varlığın eterik/esiri alemdeki astral projeksiyonu Nefs yani Öz Varlık’tır. Öz Varlık ise Ruh’tan gelen tesirlerle idrakli varlık olma niteliğini kazanmıştır. Öz Varlık, Ruh’un madde alemi olan kainattaki deneyimi için bir arayüz niteliğindedir. Dolayısıyla temelde tekamül etmesi beklenen, madde alemi olan kainattaki varlıklara tesir göndermek suretiyle sınav sürecini deneyimleyen Ruh’tur. Ruh’un tekamülüne engel teşkil eden ve illet / hastalık niteliğinde olan 4 temel olgu bulunmaktadır.

1-     Şehvet
2-     Yeme ve İçme İştahı
3-     Malk ve Mülk Tutkusu
4-     Başa Geçme Arzusu ( Riyaset )

Ruh, şeytanın sürekli aktif kılmaya çalıştığı bu 4 illetten kendini arındırmadığı müddetçe üst boyut olan Cennet’e yani Sevgi Planı olan Sirius’a intikal etme liyakatine ulaşamayacaktır. Bu 4 olguya ilişkin 4 örnek ayet sırasıyla şöyledir.

4/27 - Vallahü yürıdü en yetube aleyküm ve yürıdüllezıne yettebiuneş ŞEHEVATİ en temılu meylen azıma ( Ve Allah üzerinize tevbe eylemeyi ister. O ŞEHVETLERE tabi olanlar büyük meyille meyletmenizi isterler. )

89/19 - Ve TE’KÜLUNET türase eklen lemmen ( Ve mirası şiddetle, hırsla toplayıp YİYORSUNUZ. )

89/20 - Ve tühıbbunel MALE hubben cemmen ( Ve MALI yığmacasına, toplamacasına sevgiyle seviyorsunuz. )

44/31 - Min fir'avn innehu kane ALİYEN minel müsrifin ( Firavundan. Kesinlikle o ULULANAN müsriflerdendi. )

Son dönemde gündeme gelen ve başparmak hariç dört parmak gösterilerek yapılan ve şeytani kökeni olması kuvvetle muhtemel "Rabia" ( Dörtleme ) işaretinin temelinde de bu dört nefsaniyet olgusu bulunmakta olabilir.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder