2 Temmuz 2019 Salı

Ayin

“Ayin” kelimesi “Ritüel, Seremoni, Tören” anlamında kullanılan ancak öz anlamı “Ayn” kelimesinden gelen “Göz, Gözetim” olan Arapça bir kelimedir. Türkçe’deki “Ay” kelimesi de “Ayn” kelimesinden ve “Gözlem, Gözetim” anlamından kaynaklanmak suretiyle Dünya’nın uydusu olan asteroide verilmiştir. ( “Ay” kelimesinin Arapça’sı “Kamer” olup, bu kelime de “Kamera” kelimesinin köküdür. Her iki kelime de “Gözlemek” anlamını barındırmaktadır.

Türkçe’deki “Aynen” kelimesi de “Gözün gördüğü şekilde, Görüldüğü üzere” anlamını taşımaktadır. “Ayin” kelimesinin özü de “Göz önüne çıkmak, Gözetime çıkmak, Gözlenmek” yani uğruna toplanılan ilahın “Gözetimine, Gözlemine çıkmak”, “Huzuruna çıkmak” anlamlarını taşımaktadır. Satanik ayinlerde kullanılan sembolün “Göz” olması da bu çerçevede önem arzetmektedir. 

“Ayn” kelimesinin Kur’an’da “Gözetim” anlamında kullanıldığı bazı ayetler şöyledir.

11/37 - Vasneıl fülke bi A’YÜNİNA ve vahyina ve la tühatıbnı fillezıne zalemu innehüm muğrakun  ( Ve gemiyi GÖZETİMİMİZLE ve vahyimizle üret. Bana o zulmedenler hakkında söylemde bulunma. Kesinlikle onlar boğulacaklar. )


20/39 - En ıkzifıhi fit tabuti fakzifıhi fil yemmi fel yülkıhil yemnü bis sahıli ye'huzhü adüvvün lı ve adüvvün leh ve elkaytü aleyke mehabbeten minnı ve li tusnea ala AYNI ( Onu tabutun içine koyup denize bıraksın da deniz onu sahile atsın diye. Onu bana düşman ve ona düşman olan alsın. GÖZETİMİM de terbiye edilip yetiştirilmen için, senin üzerine benden sevgi attım. diye. )

23/27 - Fe evhayna ileyhi en isnaıl fülke bi A’YÜNİNA ve vahyina fe iza cae emruna ve farat tennuru feslük fıha min küllin zevceynisneyni ve ehleke illa men sebeka aleyhil kavlü minhüm ve la tühatıbnı fillezıne zalemu innehüm muğrakun ( Böylece ona, GÖZETİMİMİZ ve vahyimiz ile gemiyi üretmesini vahyettik. Emrimiz gelip de fırın ateşlendiğinde, hepsinden iki çift eşi ve onlardan üzerlerine önceden söz geçen kimseler haricinde aileni onun içine sok. Bana o zulmedenler hakkında arzuda, istekte bulunup hitap etme. Kesinlikle onlar boğulacaklardır. )

54/14 - Tecri bi A’YÜNİNA cezaen li men kane kufir ( O, inkar edilmiş kimse için karşılık olarak GÖZETİMİMİZDE akardı. )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder