29 Ağustos 2021 Pazar

Düalitedeki ünite

Allahu Teala tarafından bahşedilmiş olan "Yaratılış", "Düalite" ( İkilik ) kavramının tezahürüne vesile olmaktadır. Bir başka deyişle "Yokluk"tan, yaratılış vasıtasıyla "Varlık"a geçiş karşıtlık esasına dayanan düalitenin tezahürüne sebep olmaktadır. Yaratılış sistemi de kendi içinde yine düalite ilkesine bağlı olarak işlemektedir. Düaliteye bağlı karşıtlık olgusu da yaratılıştaki "Döngü"lerin kaynağıdır.

"Ünite" ( Vahdet / Birlik ) kavramı ise her varlığın, ruhsal tekamüle erebilmesi için, idrâki yolunda çaba göstermesi beklenen ve sadece Allahu Teala'ya özgü olan kavramdır. İlahi nizâmın varlıklara yüklediği vazife aralarında kolektif bilinci tesis edebilmeleri ve ünite idrâkinin yani "Allah" idrâkinin sonsuz yolculuğunda birlikte ilerlemeleridir.

Kutsal kitap ayetlerinde yaratılışın malikinin, ünitenin ifadesi olan Allahu Teala olduğu düalite kavramını yansıtan "İlk - Son" ve "Açık - Gizli" kelime ikilileriyle vurgulanmaktadır.

57/3 Huvel EVVELU vel AHİRU vez ZAHİRU vel BATİNU ve huve bi kulli şey'in alim

( İLK ve SONRAKİ, AÇIK ve GİZLİ O'dur. O herşeyi bilendir. )

66 Vahiy 1-8 Var olan, var olmuş ve gelecek olan, Her Şeye Gücü Yeten Rab Tanrı, "ALFA ve OMEGA Ben'im" diyor.

66 Vahiy 1-11 Şöyle diyordu; "ALFA ve OMEGA Ben'im. İLK ve SON Ben'im. Gördüklerini kitaba yaz ve Asya'daki yedi kiliseye, Efes, İzmir, Bergama, Tiyatira, Sart, Filadelfya ve Laodikya'ya gönder" dedi.

66 Vahiy 21-6 Bana, "Tamam!" dedi, "ALFA ve OMEGA, İLK ve SON Ben'im. Susayana yaşam suyunun pınarından karşılıksız su vereceğim.

66 66 Vahiy 21-6 Bana 22-13 ALFA ve OMEGA, İLK ve SONUNCU, BAŞLANGIÇ ve SON Ben'im. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder