17 Aralık 2021 Cuma

Maraz ve Şifa

"Hastalık" anlamına gelen Türkçe'deki "Maraz" kelimesi esasen Arapça'daki "Merad" ( Hastalık ) kelimesinin farklı telaffuz edilmiş halidir. Hastalık, negatif niteliğe sahip düşük frekans tesirlerinin sebebiyet verdiği bozulma durumudur. Esasen "hastalık", tıpkı "sağlık" gibi ilahi nizamın düalite ilkesinin kusursuz işleyişinin bir bileşenidir. Ancak elbetteki tekamül sınavına tabi olan varlıklar tarafından bu olgu sıkıntı ve ıstırap olarak algılanmaktadır. 

Kur'an ayetlerinde "Merad" kelimesi "Fi kalbi merad" ( Kaplteki hastalık ) ifadesinin içinde yer almaktadır. Kalp, ruhun kaba madde planındaki maddi temsili olup, kalpteki hastalık ifadesi esasen "ruh hastalığı" anlamını yansıtmaktadır. "Kaplteki hastalık" ifadesi aşağıdaki ayetlerde geçmektedir.

2/10 Fİ KULUBİHİM MERADUN fe zadehumullahu MERADA ve lehum azabun elimun bima kanu yekzibun

( KALPLERİNDE HASTALIK vardır. Böylece Allah onlara HASTALIĞI artırır ve yalanlamış olduklarından dolayı elim azap onlaradır. )

5/52 Fe terallezine Fİ KULUBİHİM MERADUN yusariune fihim yekulune nahşa en tusibena dairah fe asellahu en ye'tiye bil fethi ev emrin min indihi fe yusbihu ala ma eserru fi enfusihim nadimin

( KALPLERİNDE HASTALIK olanların "Bize devir isabet etmesinden korkuyoruz." diyerek, onların arasına koşuştuklarını görürsün. Umulur ki Allah açılış veya indinden emir getirir de o nefislerinde gizlediklerine pişman olanlar olurlar. )

8/49 İz yekulul munafikune vellezine Fİ KULUBİHİM MERADUN ğarra haulai dinuhum ve men yetevekkel alellahi fe innellahe azizun hakim 

( Zamanında ikiyüzlüler ve o KALPLERİNDE HASTALIK bulunanlar,"Şunları dinleri aldattı." diyorlardı. Kim Allah’a dayanıp sığınırsa, kesinlikle Allah yücedir hakimdir. )

9/125 Ve emmellezine Fİ KULUBİHİM MERADUN fe zadethum ricsen ila ricsihim ve matu ve hum kafirun

( Ve ama KALPLERİNDE HASTALIK olanlar. Onları, onların pisliklerine azablarına, pislik azab olarak artırdı. İnkarcı olarak öldüler. )

22/53 Li yec'ale ma yulkiş şeytanu fitneten lillezine Fİ KULUBİHİM MERADUN vel kasiyeti kulubuhum ve innez zalimine le fi şikakin beiyd ( O şeytanın attığını, KALPLERİNDE HASTALIK olanlara ve kalpleri katılaşanlara sınav kılmak içindir. Kesinlikle zalimler uzak, derin bir ayrılık, kopukluk içindedirler. )

24/50 E Fİ KULUBİHİM MERADUN em irtabu em yehafune en yehiyfellahu aleyhim ve rasuluh bel ulaike humuz zalimun
( KALPLERİNDE HASTALIK mı var?Şüphe mi ediyorlar? Allah ve O’nun resulü onlara zulmeder diye mi korkuyorlar? Bilakis, işte onlar zalimlerdir. )

33/12 Ve iz yekulul munafikune vellezine Fİ KULUBİHİM MERADUN ma veaddenellahu ve rasuluhu
illa ğurura
( Ve zamanında ikiyüzlüler ve o KALPLERİNDE HASTALIK olanlar "Allah ve resulü bize aldanışın
haricindekini vaad etmemiş." diyorlardı. )

33/32 Ya nisaen nebiyyi lestunne ke ehadin minen nisai in ittekaytunne fe la tahda'ne bil kavli fe yatmeallezi Fİ KALBİHİ MERADUN ve kulne kavlen ma'rufa
( Ey habercinin kadınları, kadınlardan herhangi biri gibi değilsiniz. Eğer sakınıyorsanız, o halde sözde kırıtmayın da o KALBİNDE HASTALIK olan ümitlenmesin. İyi, bilinen söz söyleyin. )

33/60 Le in lem yentehil munafikune vellezine Fİ KULUBİHİM MERADUN vel murcifune fil medineti le nuğriyenneke bihim summe la yucaviruneke fiha illa kalila

( Eğer ikiyüzlüler, o KALPLERİNDE HASTALIK olanlar ve şehirde yalan haber yayanlar vazgeçmezlerse, kesinlikle seni onlara musallat ederiz. Sonra, az bir zaman haricinde, orada senin civarında olamazlar. )

47/20 Ve yekulullezine amenu lev la nuzzilet surah fe iza unzilet suratun muhkemetun ve zukira fihel kitalu raeytellezine Fİ KULUBİHİM MERADUN yenzurune ileyke nazaral mağşiyyi aleyhi minel mevti fe evla lehum

( Ve o inananlar "Sure indirilmeli değil miydi?" derler. Böylece açık anlamlı sağlam sure indirildiğinde ve onda savaş hatırlatıldığında, o KALPLERİNDE HASTALIK olanları, üzeri ölümden perdelenmiş bakış ile sana bakarlarken görürsün. Zaten o onlara daha yakındır, uygundur. )

47/29 Em hasibellezine Fİ KULUBİHİM MERADUN en len yuhricellahu adğanehum

( KALPLERİNDE HASTALIK olanlar, Allah' ın öfkelerini, kinlerini çıkarmayacağını mı sandılar? )

74/31 Ve ma cealna ashaben nari illa melaiketen ve ma cealna iddetehum illa fitneten lillezine keferu li 
yesteykinellezine utul kitabe ve yezdadellezine amenu imanen ve la yertabellezine utul kitabe vel mu'minune ve li yekulellezine Fİ KULUBİHİM MERADUN vel kafirune maza eradallahu bi haza meselen kezalike yudillullahu men yeşa'u ve yehdi men yeşa ma ya'lemu cunude rabbike illa huve ve ma hiye illa zikra lil beşeri

( Ateşin sahiplerini melekler haricindekiler yapmadık. Onların adetlerini o kitap verilenlerin doğru bilgi edinmeleri, o inananların inançlarının artması, o kitap verilenlerin ve inananların şüphe etmemeleri, o
KALPLERİNDE HASTALIK olanların ve inkarcıların "Allah bu misal ile ne istedi?" demeleri için, o inkar edenler için sınav haricindeki kılmadık. Allah dilediği kimseyi işte böyle saptırır ve dilediği kimseyi yönlendirir. O’nun haricinde Rab’binin ordularını, askerlerini kimse bilmez. O insanlar için hatırlamanın haricindeki değildir. )

"Kaplteki hastalık" olarak tanımlanan düşük negatif frekansı yani "ruhsal hastalığı" temsil eden ve  binlerce yıldır dünyandaki kan ve gözyaşının, hastalığın sebebi olan negatif olguların başlıcaları aşağıda karşıtları ( pozitif frekansları ) ile birlikte düal olarak yer almaktadır.

Kötülük - İyilik 
Çirkinlik - Güzellik
Yanlışlık / Sapıklık - Doğruluk
Nefret - Sevgi 
Kin - Af
Öfke - Sükunet
Bencillik - Özveri 
İhanet - Sadakat 
Adaletsizlik - Adalet
Gizlilik - Açıklık 
Yalan - Gerçek 
Ölüm - Olum ( Yaşam )
Hüzün - Mutluluk 
Endişe / Şüphe - Güven 
İnkâr - İnanç 
Stres - Huzur 
Yıkım - Oluşum 
Harcama - Koruma 
Kibir - Tevazu 
Yergi / Hakaret - Övgü 
Kabalık - Saygı 
Gasp - Paylaşım 
Tembellik - Çalışkanlık 
Cehalet - İlim 
Ahlâksızlık - Ahlâk 
Kıskançlık, Hırs - Kanaât
Zulüm - Merhamet
Vurdumduymazlık - Yardımseverlik
Karanlık - Aydınlık 
Hastalık - Şifa, Sağlık
Suç - Masumiyet 
Sahtekârlık - Dürüstlük 
Cimrilik - Cömertlik 
Ruhsallık ( Spiritüalizm ) - Maddesellik ( Materyalizm )
......
......

Ayetlerde yer alan "Kur'an'ın kalbe indirilmesi" ve "Kur'an'ın şifa olması" ifadeleri, Kur'an ayetlerinin ruhsal bozulmaya yani ruh hastalığına sebep olan her türlü düşük negatif frekansın giderilmesi için yegane şifa kaynağı olduğunu ispatlar niteliktedir.

26/192 Ve innehu le tenzilu rabbil alemin ( Ve kesinlikle o alemlerin Rab’binin indirmesidir. )

26/193 Nezele bihir ruhul emin ( Onu güvenilir ruh indirdi. )

26/194 ALA KALBİKE li tekune minel munzirin ( Uyarıcılardan olman için SENİN KALBİNE, )

26/195 Bi lisanin arabiyyin mubin ( Apaçık Arapça lisanı ile, )

26/196 Ve innehu lefi zuburil evvelin ( Ve kesinlikle o evvelkilerin kitaplarında da vardı. )

Kur'an'ın şifa olduğunu bildiren ayetler ise şöyledir.

10/57 Ya eyyuhen nasu kad caetkum mev'izatun min rabbikum ve ŞİFAUN li ma fis suduri ve huden ve rahmetun lil mu'minin

( Ey insanlar size Rab’binizden öğüt ve o GÖĞÜSLERİN İÇİNDEKİLER İÇİN ŞİFA, yönlendirme ve inananlar için rahmet geldi. )

17/82 Ve nunezzilu minel KUR'ANİ ma huve ŞİFAUN ve rahmetun lil mu'minine ve la yeziduz zalimine illa hasara

( Ve KUR'AN' dan inananlar için ŞİFA ve rahmet olanları indiririz. Zalimlere hasar haricindekini artırmayız. )

41/44 Ve lev cealnahu KUR'ANEN a’cemiyyen le kalu lev la fussilet ayatuh a'cemiyyun ve arabiyy kul HUVE lillezine amenu huden ve ŞİFA vellezine la yu'minune fi azanihim vakrun ve huve aleyhim ama ulaike yunadevne min mekanin beiyd

( Ve şayet onu yabancı KUR'AN kılsaydık, "Ayetlerini ayrıntılandırmalı değil miydi?" derlerdi. Yabancı ve Araplara? De ki: "O, inananlar için yönlendirmedir ve ŞİFADIR. O inanmayanlar, onların kulaklarının içinde ağırlık vardır. O onlara körlüktür. İşte onlara uzak mekandan seslenilir.” )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder