1 Aralık 2021 Çarşamba

Golgota, Çarmıh ve INRI

Mesih İsa'nın çarmıha gerilmesi meselesi esasen reenkarnasyon ve plan ( boyut ) değişimi hususlarında insanlara batini mesajlar vermektedir. Bu konu, gizemli addedilen tüm bilgilerin kelimelerin köklerinde saklı olduğu yaklaşımıyla incelendiğinde yine ortaya bazı detaylar çıkmaktadır. İncil'de yer alan konuya ilişkn ayetleri şöyledir.

40 Matthew 27-33 GOLGOTA, yani Kafatası denilen yere vardıklarında,

41 Mark 15-22 İsa'yı GOLGOTA, yani Kafatası denilen yere götürdüler.

43 John 19-17 Askerler İsa'yı alıp götürdüler. İsa çarmıhını kendisi taşıyıp Kafatası, İbranice'de GOLGOTA denilen yere çıktı.

"Golgota / Golgotha" kelimesi Semitik diller olan Aramice / İbranice kökenli bir kelime olup esasen "Gulgulta" olarak telaffuz edilmekte ve "Kafatası Yeri / Kafatası Şeklinde Yer" anlamına gelmektedir. ( İngilizcede "Calvary" olarak da anılmaktadır. )


Kudüs yakınlarındaki Gulgulta / Golgota Tepesi

43 John 19-18 Orada O'nu ve iki kişiyi daha çarmıha gerdiler. Biri bir yanda, öbürü öteki yanda, İsa ise ortadaydı.

"Çarmıh" kelimesi ise Farsça kökenli olup "Cerah" ( Dört ) ve "Mıh" ( Çivi ) kelimelerinden oluşmakta ve "Dört Çivi" anlamına gelmektedir. Çarmıhtaki iki tahtayı birleştiren "bir" çivi ve çarmıha asılan bedene çakılan "üç" çivi toplam "dört" çivi etmektedir. Batı dillerindeki "Crux", "Cross", "Croix", "Kreuz" kelimeleri de "Cerah" kökünden türemişlerdir. Aynı "CRH" köküne sahip Arapça'daki "Curh / Curuh (ç)" ( Yara*, Açılma ) ve "Cerrah " ( yarayı, açılmayı tedavi eden ) kelimelerinin de dolaylı olarak Mesih İsa'yı "yaralayan olgu" ve "Mesih İsa'ya açılış sağlayan" olgu kavramlarıyla ilintisi muhtemeldir.

( * "Yara" kelimesi "Yarmak, Açmak" kökünden olup, vücuttaki "Açılma"yı tanımlamaktadır. Yani kökende "açma, açılma" anlamı bulunmaktadır. )

Ezoterik ve mistik bir sembol olan "Çarmıh", "Clavicula Salomonis" ( Süleyman'ın Küçük Anahtarı ) ile de ilintilidir. Zira evvelce "Ars Goetia ve Clavcula Salomonis" başlıklı bölümde incelendiği üzere "Clavicula" ( Anahtarcık ) kelimesi, omurga ile birlikte "Çarmıh" şekli arzeden "Köprücük Kemiği"ne de verilen isimdir.


Dolayısıyla "Çarmıh" batinen "boyutlar arası geçiş portalının anahtarı"nı simgelemektedir. Batıda "Exorcism" adı verilen cin çıkartma seanslarında "Çarmıh " ( veya "Haç"** da denmektedir. ) kullanılması da boyutlar arası transferi sağlamak için uygulanan bir sembolizm ve ritüeldir. Dolayısıyla çarmıh, üzerinde asılı olan cesedi, portal açarak  şeytani üst boyut varlıklarına ulaştıran bir vasıta , bir anahtar niteliğindedir.  

** "Haç" kelimesi de, formu itibarıyla, "Balta" anlamına gelen "Hatchet" ( İng. ) ve "Hache" ( Fra. ) kelimelerinin bir tezahürü gibidir.

43 John 19-19 Pilatus bir de yafta yazıp çarmıhın üzerine astırdı. Yaftada şöyle yazılıydı: NASIRALI İSA YAHUDİLER'İN KRALI*

43 John 19-20 İsa'nın çarmıha gerildiği yer kente yakındı. Böylece İbranice, Latince ve Grekçe yazılan bu yaftayı Yahudiler'in birçoğu okudu.

43 John 19-21 Bu yüzden Yahudi başkâhinler Pilatus'a, "'Yahudiler'in Kralı' diye yazma" dediler. "Kendisi, 'Ben Yahudiler'in Kralı'yım dedi' diye yaz."

43 John 19-22 Pilatus, "Ne yazdımsa yazdım" karşılığını verdi.

Yukarıdaki İncil ayetlerinde belirtildiği üzere Mesih İsa'yı sorgulayan ve çarmıha gerilmesine imkan veren vali Pilatus, İsa çarmıha gerildikten sonra çarmıhın tepesine "INRI" ( Iesus Nazarenus, Rex Iudaeorum / Yahudiler Kralı Nasıralı İsa ) yazmıştır. Bu esnada halk ile Pilatus arasında geçen diyalog da ilginçtir. Halkın, "Yahudilerin Kralı yazma" demesine rağmen Pilatus'un "Ne yazdımsa yazdım." diyerek karşılık vermesi ve yazıyı değiştirmemesi düşündürücüdür.

                                           





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder