30 Mayıs 2022 Pazartesi

İncelik, Yumuşaklık ve Kabalık, Katılık meselesi

Konuşma dilinde zerafet, kibarlık, nezaket, hassasiyet, yumuşaklık, anlayış gibi anlamları ifade etmek üzere kullanılan "İncelik" kelimesi yüksek frekansın niteliğini temsil eden kelimelerden biridir. Zira sesten örnek verilecek olursa ses titreşimleri yani frekansları azaldıkça ses kalınlaşır, frekanslar arttıkça ise ses incelir. 

"Süptil" veya "Süptilite" kelimeleri de "İnce" veya "İncelik" anlamlarına gelmekte olup, hem yüksek frekanslı üst planlardaki yaşam formatını, hem de düşük frekanslı kaba madde planı dünyada frekanslarını yükseltebilmeyi başaran varlıkları niteleyen kavramlardır. 

"Süptil / İnce / Yumuşak" nitelikli yani yüksek frekansta titreşen varlıklarda vicdan azabı, feragat, hoşgörü, pişmanlık, iyilik, dürüstlük gibi rahmani olgular öne çıkarken "Kaba / Katı" yani düşük frekansta titreşen varlıklarda ise bencillik, kötülük, zorbalık, zulüm, inat, hırs gibi şeytani olgular öne çıkmaktadır. İşte bugün dünyanın adeta bir bir kan ve gözyaşı havuzu olmasının sebebi yukarıda bahsedilen düşük frekanslı olguların yoğunluğudur.

Düşük frekanslı, kaba nitelikli ve şeytani varlıkların ruhsal durumu ayetlerde "Kasiyet-i kulub" ( Kalplerin katılaşması ) ifadesiyle temsil edilmektedir.

2/74 Summe KASET KULUBUKUM min ba'di zalike fe hiye kel hicarati ev eşeddu kasveh ....

( Sonra, bunun ardından KALPLERİNİZ KATILAŞTI da onun sertliği o taşlar gibidir veya daha şiddetlidir. ... )

6/43 Fe lev la iz caehum be'suna tedarrau ve lakin KASET KULUBUHUM ve zeyyene lehumuş şeytanu ma kanu ya'melun

( Onlara zorluğumuz, azabımız geldiğinde yalvarmalı değiller miydi? Ve lakin KALPLERİ KATILAŞTI ve şeytan o yapmış olduklarını onlara süsledi. )

Yüksek frekanslı ince ( süptil ) nitelikli varlıkların ruhsal durumu ise Al'i İmran suresinin aşağıdaki ayetinde resulün cahil inkârcılara karşı davranışsal yaklaşımı üzerinden "Linte" ( Yumuşak davranırsın ) kelimesi vasıtasıyla misallendirilmiştir. Aynı ayette kaba nitelikli ve düşük frekanslı ruhsal durum da "Galiyzel kalb" ( Katı / Kaba kalpli ) ifadesiyle temsil edilmektedir. Ayette inceliğin ve yumuşaklığın yani yüksek frekansın uzlaştırıcı ve sorun çözücü etkisi de vurgulanmaktadır.

3/159 Fe bima rahmetin minellahi LİNTE LEHÜM ve lev kunte fezzan ĞALİYZAL KALBİ lenfeddu min havlike fa'fu anhum vestağfir lehum ve şavirhum fil emr fe iza azemte fe tevekkel alellah innellahe yuhibbul mutevekkilin

( Böylece, o Allah’tan olan rahmetten dolayı ONLARA YUMUŞAKTIN. Şayet KABA ve KATI KALPLİ olsaydın, çevrenden dağılacaklardı. O halde, onları affet ve onlara af iste. Onlara işler hakkında danış. Azmettiğinde ise Allah’a  dayanıp sığın. Kesinlikle Allah dayanıp sığınanları sever. )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder