20 Eylül 2019 Cuma

"O gün"ün azabından korunanlar.

Kur'an'da geçen "Yevm" ( Gün ) kavramının esas itibarıyla bin veya binlerce yıla karşılık gelen bir "Dönemi / Periyodu" ifade ettiği Hacc suresinin 22/47 ve Mearic suresinin 70/4 kodlu ayetlerinde bildirilmiştir.

22/47 - Ve yesta'ciluneke bil azabi ve len yuhlifellahü va'deh ve inne yevmen ınde rabbike ke elfi senetin min ma teuddun ( Ve azabı senden acele isterler. Allah vaadine ihtilaf etmez. Kesinlikle Rab’binin indinde bir gün, o sizin saydıklarınızdan bin sene gibidir. )

70/4 - Ta'rucül melaiketu ver ruhu ileyhi fi yevmin kane mikdaruhu hamsine elfe senet ( Melekler ve ruh, miktarı ellibin sene olan bir günde O’na çıkarlar. )

Ayetlerde "belirli bir günün azabından" bahsedilmektedir. Bu "gün" aşağıdaki misaller vesilesiyle tanımlanmıştır.

Azabe Yevmel Kıyameh ( Ayağa Kalkış Gününün Azabı ) ( 5/36, 25/69 )
Azabe Yevmin Azim / Azabe Yevmin Kebir ( Büyük Günün Azabı ) ( 6/15, 7/59, 10/15, 11/3, 26/135, 39/13, 46/21 )
Azabe Yevmin Elim ( Elim Günün Azabı ) ( 11/26, 43/65 )
Azabe Yevmin Muhiyt ( Kuşatan Günün Azabı ) ( 11/84 )
Azabe Yevmel Ahıri / Azabe Yevmin Meşhud ( Ahiret Gününün Azabı / Şahit Olunan Günün Azabı ) ( 11/103 )

Ayetlerde "Azabe Cehim" ( Cehennem Azabı ) olarak geçen kavram yukarıda muhtelif tanımlamalarla zikredilmiş olan "Günün" yani "Yevmel Kıyamet"in ( Ayağa Kalkış Günü ) azabını da nitelemektedir.

40/7 - Elllezıne yahmilunel arşe ve men havlehu yüsebbihune bi hamdi rabbihim ve yü'minune bihı ve yestağfirune lillezıne amenu rabbena vesı'te külle şey'in rahmeten ve ılmen fağfir lillezıne tabu vettebeu sebıleke vekıhim azabel cehım ( O arşı, tahtı yüklenip taşıyanlar ve onun çevresindekiler övgü sözleri söyleyerek Rab’lerini överler. O’na inanırlar ve o inananlar için af isterler. Rab’bimiz, herşeyi rahmet olarak ve ilim olarak kapsamışsındır. O halde, o tevbe edenler için ve senin yoluna tabi olanlar için af eyle. Onları cehennem azabından koru. )

44/56 - La yezukune fihel mevte illel mevtetel ula ve vekahüm azabel cehım ( Orada ilk ölüm haricinde ölüm tatmazlar. Onları cehennem azabından korumuştur. )

52/18 - Fakihine bima atahüm rabbuhüm ve vekahüm rabbuhüm azabel cehım ( Rab’lerinin onlara o verdiğinden dolayı sevinirler. Rab’leri onları cehennem azabından korur. )

52/27 - Fe mennellahü aleyna ve vekana azabes semum ( Böylece Allah üzerimize nimet verdi ve 
bizi içe işleyen zehirli ateş azabından korudu. )

59/3 - Ve lev la en keteballahü aleyhimül celae le azzebehüm fid dünya ve lehüm fil ahıreti azabun nar ( Ve şayet Allah üzerlerine gurbet, sürgün yazmasaydı, onlara dünyada azap ederdi. Ahirette ateş azabı onlaradır. )

Ayetlerde, 70,000 yıllık bir dünya devresinin daha kapanışını yani döngü sonunu ifade eden "Ayağa Kalkış Günü"'ünde ( Yevmel Kıyamet ) yani idraki ve vicdani tekamül liyakatine erişmiş olanlar ile nefsaniyet batağından çıkamayıp bu batağa daha da saplanaların toplanacağı o günde ( Yevmel Cem'i / Toplanma Günü ) Allahü Teala'nın, üst alemlere geçme liyakatine erişenleri azaptan ( vuku bulacak maddesel doğa olaylarından ve Öz Varlığın / Nefsin kendisiyle hesaplaşması esnasında ortaya çıkan manevi ıstıraptan ) koruyacağı bildirilmektedir. Allah bu "koruma" nimetini, liyakate erenleri kaba madde hallerinden yarı süptil madde hallerine dönüştürerek bahşedecektir. Bir başka deyişle, ateşin Haberci İbrahim'e etki etmemesi misalindeki gibi, liyakate haiz varlıklar ( insanlar ) Öz Varlık hallerini idrak etmek suretiyle, doğal afetlerle dolu bu dönemi zarar görmeden deneyimleyecek ve "ölüm" adı verilen ve aslında "olum" olan o nihai safhayı da herhangi bir maddesel ıstırap hissetmeden kolaylıkla aşarak üst plana / aleme ( Cennet / Sirius ) geçeceklerdir. 

İşte yukarıdaki 44/56 kodlu ayette bildirilen de bu durumdur. Ayet aşağıda tekrar zikredilmiştir. 

44/56 - La yezukune fihel mevte illel mevtetel ula ve vekahüm azabel cehım ( Orada ilk ölüm haricinde ölüm tatmazlar. Onları cehennem azabından korumuştur. )

Ayette "Cehennem Azabı" ( Azabel Cehim ) veya "Ateş Azabı" ( Azabun Nar ) olarak tanımlanan ıstırap vesilesinden muhaf olacak varlıklar için açılacak olan üst aleme geçiş portalına ilişkin nümerolojik bilgi de verilmektedir. Zira sure numarasının (44) nümerolojik değeri "8", ayet numarasının (65) nümerolojik değeri ise "11" sayısını vermektedir. Her iki sayı da "Yeni Döngü Başlangıcı", "Portal açılması vesilesiyle üst boyuta geçiş", "Düalite" ve "Sonsuz döngü" kavramlarının nümerolojik sembolleridir.

Bu minvalde, "Göğün kapılarının açılmasından" bahsedilen 7/40 ve 54/11 kodlu ayetler önem arzetmektedir.

7/40 - İnne (1) ellezine (2) kezzebu (3) bi (4) ayati (5) na (6) ve (7) istekberu (8) an (9) ha (10) la (11) tüfettehu (12) lehüm (13) ebvabü (14) es (15) semai (16) ve (17) la (18) yedhulun (19) el (20) cennete (21) hatta (22) yelice (23) el (24) cemelü (25) fı (26) semmi (27) el (28) hıyad (29) ve (30) ke (31) zalike (32) neczi (33) el (34) mücrimın (35) ( O ayetlerimizi yalanlayanlara ve onlara kibirlenenlere, onlara göğün kapıları kesinlikle açılmaz. Deve iğne deliğinden geçene kadar cennete giremezler. İşte suçluları böyle karşılıklandırırız. )

54/11 - Fe fetahna ebvabes semai bi main münhemir ( Böylece akıp dökülen su ile göğün kapılarını açtık. )

Her iki ayetin de kodlarının nümerolojik değerleri "11" ( 7/4 ... 7+4 = 11 ve 54/11 ... 5+4+1+1 = 11 ) olmaktadır.


Her iki ayette de, nümerolojik değeri “8” olacak bir sayıya karşılık gelen kelime adedi bulunmaktadır. 7/4 kodlu ayette 35 kelime ( 3+5 = "8" ), 54/11 kodlu ayette ise “8” kelime bulunmaktadır.




















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder