4 Eylül 2019 Çarşamba

Yedi Deniz = Yedi Gök

Kur’an’da yer alan “Seb’atü Ebhur” ( Yedi Deniz ) kavramı esas itibarıyla “Seb’a Semavat” ( Yedi Gök ) ifadesiyle eş anlam taşımakta yani göksel anlam da taşımaktadır. Zira madde alemi olan kainatın temel yapı taşının hidrojen ( H ) atomu olması uzayın aslında boşluk değil H atomu ile yani su ile kaplı olduğunun delili niteliğindedir.

31/27 - Ve lev enne ma fil erdı min şeceratin aklamün vel bahru yemüddühu min ba'dihı SEB’ATÜ EBHURİN ma nefidet kelematüllah innellahe azızün hakım ( Ve şayet kesinlikle o yerdeki ağaçlar kalemler olsa ve deniz de ona destek olsa, ondan sonra da YEDİ DENİZ, Allah' ın kelimeleri tükenmez. Kesinlikle Allah yücedir hakimdir. )

41/12 - Fe kadahünne SEB’A SEMAVATİN FI YEVMEYNİ ve evha fı külli semain emraha ve zeyyennes semaed dünya bi mesabıha ve hıfza zalike takdırul azızil alim ( Böylece onları YEDİ GÖKLER olarak İKİ GÜNDE * koyup oturttu. Her göğe işini vahyetti. En yakın göğü kandillerle, lambalarla süsledik ve koruduk. Bu yüce bilenin ölçüdüdür, takdiridir. )

*Ayette “yedi göklerin iki günde düzenlenmesi” ifadesiyle evvelki bölümlerde defaatle incelenen “İkili Yedi” kavramına da işaret edilmektedir.

Aşağıdaki ayetlerde göksel cisimler ( uzaydaki küreler ) için “Yüzme” ve “Akma” fiilleri kullanılmıştır.

21/33 - Ve hüvellezi halekal leyle ven nehara veş şemse vel kamer küllün fı felekin YESBEHUN ( Ve geceyi ve gündüzü, Güneş’i ve Ay’ı yaratan O'dur. Hepsi dairede YÜZERLER. )

31/29 - E lem tera ennellahe yulicül leyle fin nehari ve yulicün nehara fil leyli ve sehhareş şemsi vel kamera küllün YECRI ila ecelin müsemmen ve ennellahe bima ta'melune habır ( Kesinlikle Allah' ın, geceyi gündüze soktuğunu ve gündüzü geceye soktuğunu görmedin mi? Ve Güneş’i ve Ay’ı buyruğuna almıştır. Hepsi isimlendirilmiş belirli vadeye AKARLAR. Kesinlikle Allah ne yaptığınızdan haberdardır. )

Furkan ( Fark Yaratan ) suresinin 25/53 kodlu ayetinde “İki Deniz” olarak tanımlanan kavramın  dünyevi madde idrakiyle algılanan anlamı dışında göksel planlar için de kullanılmış olması kuvvetle muhtemeldir. Zira, astronomik terminolojiyle “Paralel Evrenler” olarak tanımlanmaya çalışılan kainattaki göksel planlar ( Yedi Gök ) birbirlerinin içine girmiş yapılara haiz değildirler. Her bir göksel plan ( gök ) varlıklar için ayrı ayrı tekamül mekanları ve ortamlarıdır.

25/53 - Ve (1) hüve (2) ellezi (3) merace (4) el (5) BAHR (6) EYNİ (7) haza (8) azbün (9) füratün (10) ve (11) haza (12) milhun (13) ücac (14) ve ceale beynehüma berzehan ve hıcran mahcura ( Ve İKİ DENİZİ salan O'dur. Bu tatlı içecektir. Bu ise tuzludur, acıdır. Onların aralarında perde ve menedici yasak oluşturur. )

Ayette iki denizin yani iki göğün ( göksel planın ) birbirlerine karışmadıkları ve ayrı oldukları bildirilmektedir. Ayette “İkili Yedi” kavramına da dikkat çekilmektedir. Zira ayetteki “Eyni” ( İki ) kelimesi 7. kelimedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder