28 Eylül 2017 Perşembe

Akif olmak ... İmanda sebatkar olmak

İnanan insanların en büyük sınavı "Akif" olmak hususundadır. "Akif" kelimesi "İnançta sebatkar olmak ve inanç devamlılığını korumak" anlamına gelmektedir. İnananların, bulundukları ortamlarda ( aile, iş, arkadaşlık vb. ) ve yaşadıkları olaylarda karşılaştıkları negatif etkenlerle mücadele etmeleri, düşünce yoğunluklarını, odaklanma ve konsantrasyon seviyelerini kaybetmemeye çalışmaları gerekmektedir. Zira, şeytanın saptırma metodolojisinin temeli insanın konsantrasyonunu dağıtma girişimlerine dayanmaktadır.
 
"Akif" ( İnançta sebatkar ) kelimesi Kur'an'da "8" kez tekrarlanmaktadır. "Akif" kelimenin ilk kez geçtiği ayet Bakara suresinin 125. ( 1+2+5 = "8" ) ayetidir. "Akif" kelimesiyle "8" nümerolojisi ilişkisi, "Meleklerin" desteğiyle "Döngüye" erişme olarak yorumlanabilir. Melek taklidi yapan ve Kur'an'daki frekansı Melek kelimesinin frekansı ile aynı olan ( 88 ) şeytan da neferlerini kendisine "Akif" olmaya çağırmaktadır.

Bakara 2/"125" - Ve iz cealnel beyte mesabeten lin nasi ve emna vettehızu min mekami ibrahıme müsalla ve ahidna ila ibrahıme ve ismaıyle en tahhira beytiye lit taifıne vel akifıne ver rukkeıs sücud ( Ve zamanında evi insanlar için güvenli ve sevap yeri kıldık. İbrahim’ in makamından dua yeri edinin. Tavaf edenler, kullukta sebatkarlar ve eğilip yere kapananlar için İbrahim' e ve İsmail' e evi temizlemeyi ahdettik. )

"Akif" kelimesinin son kez geçtiği 26/71 kodlu ayetteki "88" nümerolojisi şeytanın melek taklidi yaparak aldatmasına nümerolojik anlamda net bir örnektir. Zira sure ve ayet numarasını oluşturan rakamların nümerolojik değerleri yanyana konduğunda "88" sayısı oluşmaktadır. 

Şuara "26"/"71" - Kalu na'büdü asnamen fe nezallü leha akifın ( "Putlara kulluk ediyoruz. Onlara sebatkarca meyleder eğiliriz." dediler. )

Sure kodu 26 ... 2+6 = "8"
Ayet kodu 71 ... 7+1 = "8" .... "88"
 
Kur'an'da "Akif" olma hususu, insanın seçimine sunulmuş olan iki yoldan biri olan "Sarp Yokuş" kavramıyla da ifade edilmektedir. Diğer yolun şeytanın yolu olduğu aşikardır.
 
Beled 90/10 - Ve hedeynahün necdeyni ( Ve onu iki yola yönlendirdik. )
Beled 90/11 - Fe laktehamel akabet ( Böylece sarp yokuşa tahammül edemedi. )

Allahü Teala, inanç yolunda muvaffak olacak kullarının tutum ve davranışlarının nasıl olması gerektiğini aşağıdaki ayetlerde tanımlamaktadır.
 
Al'i İmran 3/139 - Ve "la tehinu ve la tahzenu" ve entümül a'levne in küntüm mü'minın ( Ve "gevşemeyin ve hüzünlenmeyin". Eğer inananlarsanız sizler üstünsünüz. )
 
Al'i İmran 3/146 - Ve ke eyyin min nebiyyin katele mea hu ribbiyyune kesır fe "ma vehenu li ma esabehüm fı sebılillahi ve ma daufu ve mestekanu" vallahü yühıbbüs sabirın ( Ve kendini Rab' be adamış olanların birçoğunun birlikte savaştıkları öyle haberciler vardı ki. "Allah yolunda, onlara o isabet edenlerden dolayı gevşemediler ve zayıflamadılar ve endişelenip boyun eğmediler". Allah sabredenleri sever. )
 
Enbiya 21/19 - Ve lehu men fis semavati vel ard ve men ındehu "la yestekbirune an ıbadetihı ve la yestahsirun" ( Ve göklerin ve yerin içindeki kimseler O’nadır. O indindeki kimseler O’na kulluklarında kibirlenmezler ve yorulmazlar. )
 
Enbiya 21/20 - Yüsebbihunelleyle ven nehara la yeftürun ( Gece ve gündüz O' nu överler. Usanıp bezmezler. )
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder