6 Eylül 2016 Salı

Dört Kadınla Nikah??

"Kur'an dört kadına kadar nikahlamayı caiz kılar." cümlesi ilmi olmayan bir genelleme ifadesidir. Zira Nisa suresinin 4/3 kodlu ayeti, savaşta eşlerini veya babalarını kaybetmek suretiyle yetim ( Tek, Eşsiz, Yalnız; Babasız ) kalmış olan kızların, kadınların müminler tarafından sahiplenilmesini, onların yalnızlığa ve kötü yola terkedilmemesini emreder. Savaşta bir çok erkeğin öldüğü düşünüldüğünde birçok kadının da "yetim" kalacağı aşikardır. İşte bu noktada Allahü Teala müminlerden, yetim kadınları nikahlamalarını ve onlara sahip çıkmalarını istemektedir.
 
İlgili ayet son derece açık olup, Kur'an özel bir koşula bağlı olmadan tek eş dışındaki bir nikaha izin vermemektedir. Ve dikkat edileceği üzere ayette "yetimlerden" ve "adil olamama korkusundan" bahsedilmektedir.

Nisa 4/3 - Ve in hıftüm en la tuksitu fil yetama fenkihu ma tabe leküm minen nisai mesna ve sülase ve ruba' fe in hıftüm en la ta'dilu fe vahıdeten ev ma meleket eymanüküm zalike edna en la teulu ( Ve eğer yetimler hakkında adil olmamaktan korkarsanız, o halde o hoşunuza giden kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikahlayın. Ancak, adil olmamaktan korkarsanız*, teki veya o ellerinizin malik olduğu olmalıdır. Bu doğruluk haricinde olmamaya en yakındır. )

* Dört kadın arasında adil olunamayacağı aşikar olduğundan tek kadına yönlendirme yapılmaktadır.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder