20 Ağustos 2017 Pazar

Uhra

Allahü Teala, özünde “ruhsal” ve “ebedi” bir varlık * olan insanın sınav ve deneyim amaçlı gönderildiği ve ait olmadığı madde frekansından ( yerdeki dünya hayatı ) çıkışını İnşikak ( Yarılış ) suresinde “Semaun Şakkat” ( Göğün Yarılması / Göklerin Kapılarının Açılması ), “Uhra” ( Diğer tarafa Geçiş ) ve “Terkebune tabekan an tabekın” ( Tabakadan tabakaya geçiş ) kavramlarıyla bildirmektedir.

İnşikak 84/1 - İzes semaun şakkat ( Gök yarıldığında, )
………………………
………………………
İnşikak 84/14 - İnnehu zanne en len YEHURE     ( Kesinlikle o diğer tarafa geçmeyeceğini, ahirete ermeyeceğini zannetmişti. )
İnşikak 84/15 - Bela inne rabbehu kane bihi basiren ( Bilakis kesinlikle Rabb' i onu görmekteydi. )
İnşikak 84/16 - Fe la uksimü biş şefekı ( O halde şafaka yemin ederim ki, )
İnşikak 84/17 - Vel leyli ve ma veseka ( Ve gece ve o barındırdıkları, )
İnşikak 84/18 - Vel kameri izet teseka ( Ve Ay dizilip derlendiğinde, )
İnşikak 84/19 - Le terkebunne tabekan an tabekın ( Kesinlikle tabakadan tabakaya binip karışacaksınız. ) 

Uhra” ( Diğer tarafa geçmek ) fiili Kur’an’da ilk ve son kez 84/14 kodlu ayette “Yehure” olarak yer almaktadır. Ayet kodundaki 8 nümerolojisiyle ( 8+4+1+4 = 17 … 1+7 = 8 ) diğer tarafa geçiş yani “Uhra” fiili sonucunda  madde aleminin terk edildiği ve ruh alemine geçişin gerçekleştiği bildirilmektedir. 

*İnsanın “ruhsal” ve “ebedi bir varlık” olduğu hem “Ruh” ( 21 nümerolojisi ) hem de “Melek” ( 8 nümerooljisi ) kavramlarını çağrıştıracak şekilde sırasıyla “Yemek yemeyen gövde” ve “Ebedi” kavramlarıyla 21/8 kodlu ayette geçmektedir. Ayette insan olarak gönderilen resullere vurgu yapılmaktadır.                          

Enbiya 21/7 - Ve ma erselna kableke illa ricalen nuhıy ileyhim fes'elu ehlez zikri in küntüm la ta'lemun ( Ve senden önce, onlara vahyettiğimiz erkekler haricinde göndermedik. Haydi, eğer bilmiyorsanız, hatırlama sahiplerine sual edin. )

Enbiya 21/8 - Ve ma cealnahüm ceseden la ye'külunet taame ve ma kanu halidın ( Ve onları yemek yemeyen gövdeler, vücutlar kılmadık. Ebedi de değillerdi. )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder