20 Şubat 2020 Perşembe

Nefsaniyet sigara gibidir. Yavaş yavaş ve farketmeden helak eder.

"Zararını biliyorum. Ama ne yapayım bırakamıyorum."
"Bir şey olmaz. Keyfimden feragat edemem."
"Atın ölümü arpadan olsun."
"Bırakmayı düşünüyorum."
"Evvelce bırakmayı denedim olmadı. Onun yerine bir şey koyamadım."
.....
.....

gibi sözler sigara tutkunu olanlardan sıkça duyulmaktadır. Bu sözlerin arasında en dikkat çekeni ise "Zararını biliyorum. Ama ne yapayım bırakamıyorum." cümlesidir. Sigaranın yarattığı o keyife, o zevke dayalı bağımlılık zamanla vazgeçilmez bir hal almakta hatta yaşam için temel ihtiyaç olan suyun ve havanın dahi önüne geçmektedir. Eli, kolu, bacağı kesilmesine rağmen sigarayı bırakamayan birçok insanın varlığı bilinen bir gerçektir. Elbette ki bu illetten kurtulmayı gerçekten isteyenler de bulunmaktadır. Ancak içinde bulundukları ortam ve diğer bazı faktörler yine de bu insanların aynı batağa saplı kalmasına vesile olmaktadır. 

İşte nefsani arzular olan mal, mülk, şöhret, tahakküm, şehvet gibi olgular da insanda tıpkı sigara etkisi oluşturmakta, yavaş yavaş ve farketmeden helake sürüklemektedir. Bu dünyevi ve maddi arzuların sağladığı aldatıcı keyif ve tatmin insanların "yaşama sebepleri" haline gelmektedir. Ve bu durum da hem kendileri, hem de çevrelerindeki diğer insanlar için helak sebebi olmaktadır. Zira bu arzuların ürünü tıpkı sigaranın zehirleyici dumanı gibi olmakta, kan ve gözyaşı dışında bir ürün vermektedir.

Neml suresinin 14. ayetinde "Akılları ermesine rağmen kelimeleri tahrif edenlerin" ve "Nefsin gerçeğe kani olmasına rağmen kötülükten geri duramaması" misali verilmektedir.

2/75 - E fe tatmeune en yü'minu leküm ve kad kane ferıkun minhüm yesmeune kelamellahi sümme yüharrifunehu min ba'di ma akaluhü ve hüm ya'lemun
( Böylece size inanmalarını mı ümit edersiniz? Ve onlardan bir kısmı Allah’ ın kelamını işitip akılları erdikten sonra bile bile onu tahrif ettiler. )

27/14 - Ve cehadu biha vesteykanetha enfüsühüm zulmen ve ulüvva fenzur keyfe kane akıbetül müfsidın
( Ve nefisleri kani olmayı istemesine rağmen, zulümle ve büyüklenerek onlarla cihad ettiler. Artık bak bozguncuların sonu nasıl oldu. )





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder