13 Şubat 2020 Perşembe

Tükenmeyen hazine ... Rab'bin kelimeleri

Harcadıkça tükenmeyen tek hazine Rab'bin insanlara eşit olarak bahşettiği kelimelerdir. Yaratılışın kaynak kodu olan kelimeler, ruhun da maddenin de özü olan kelimeler tohum gibidir. Birini sarfettiğinizde bin tanesi geri gelir. Ancak insan adı verilen kör, sağır, dilsiz varlık kendisine sonsuz olasılığın anahtarını sunan bu eşsiz hazinenin henüz farkında değildir. Kelimeler ile neler yapabileceğinin idrakine henüz varmamış olan insan halen madde saplantısında ısrar etmekte ve kendisini helake sürüklemektedir. Elbette ki bu "helak" de tekamül yolunda olması gereken ve insanların üst boyutlara geçmesine vesile olacak kaçınılmaz bir aşamadır.

Lokman suresinin 27. ayetinde Allah'ın kelimelerinin asla tükenmeyeceği teşbihi bir anlatımla bildirilmektedir.

31/27 - Ve lev enne ma fil erdı min şeceratin aklamün vel bahru yemüddühu min ba'dihı seb'atü ebhurin ma nefidet kelematüllah innellahe azızün hakım
( Ve şayet kesinlikle o yerdeki ağaçlar kalemler olsa ve deniz de ona destek olsa, ondan sonra da yedi deniz, Allah' ın kelimeleri tükenmez. Kesinlikle Allah yücedir hakimdir. )

Aşağıdaki ayetlerde geçen "Hazinullah / Hazainüllah" ( Allah'ın hazinesi / Allah'ın hazineleri ) , "Hazinu rabb" ( Rab'bin hazinesi ) ve "Hazine rahmeti rabbi" ( Rab'bimin rahmet hazinesi ) ifadeleri de yaratılışın kaynak kodu olan kelimelere dolaylı olarak işaret etmektedir.

6/50 - Kul la ekulü leküm ındı hazainüllahi ve la a'lemül ğaybe ve la ekulü leküm innı melek in ettebiu illa ma yuha ileyy kul hel yestevil a'ma vel besır e fe la tetefekkerun
( De ki: "Size Allah' ın hazineleri benim indimdedir." demiyorum. Gaybı da bilmiyorum. Size, kesinlikle ben meleğim de demiyorum. Kesinlikle ben ancak o bana vahyedilene tabi oluyorum." De ki: "Kör ile gören eşit midir? Fikretmez misiniz?" )

11/31 - Ve la ekulü leküm ındı hazinüllahi ve la a'lemül ğaybe ve la ekulü innı melekün ve la ekulü lillezıne tezderı a'yünüküm len yü'tiyehümüllahü hayra allahü a'lemü bima fı enfüsihim innı izen le minez zalimın
( Ve "Ben sizlere Allah' ın hazinesi indimdedir demiyorum. Gaybı da bilmiyorum. Kesinlikle ben meleğim de demiyorum. O gözünüzde hakir olanlar için, Allah onlara asla hayır vermez de demiyorum. O nefislerinin içinde olanı Allah bilir. O zaman kesinlikle ben zalimlerden olurum." )

Hicr suresinin 21. ayetinde geçen "Hazinuşşey" ( Şeyin hazinesi ) yani "Eşyanın hazinesi" kavramı vesilesiyle açık bir şekilde "yaratılmış olan her şeyin hazinesinin yani kaynak kodu olan kelimesinin Rab'bin indinde"olduğu bildirilmektedir. Ayette ayrıca kaynak kod olan kelimelerin belirli sayılarda derlenmek suretiyle yaratılışın tezahür ettiği de "Kaderin malum" ( Bilinen ölçü ) kavramı ile vurgulanmaktadır.

15/21 - Ve in min şey'in illa ındena hazinühu ve ma nünezzilühu illa bi kaderin ma'lum
( Ve hazinesi indimizde olmayan hiçbir şey yoktur. Onu bilinen ölçü haricinde indirmeyiz. )

İsra suresinin 100. ayetinde yer alan "Hazine rahmeti rabbi" ( Rab'bimin rahmet hazinesi ) ifadesi de yine dolaylı olarak kelimelere işaret etmektedir.

17/100 - Kul lev entüm temlikune hazine rahmeti rabbi izen le emsektüm heşyetel infak ve kanel insanü katura
( De ki: "Şayet sizler Rab’bimin rahmet hazinesine malik olsaydınız, o zaman dahi harcama ve fakirlik korkusunu tutardınız. İnsan cimridir." )

38/9 - Em ındehüm hazinü rahmeti rabbikel azızil vehhab
( Yoksa, yüce ve bağışlayan Rab’binin rahmet hazinesi onların yanında mı? )

52/37 - Em ındehüm hazainu rabbike em hümül musaytırun
( Rab’binin hazineleri onların indinde midir? Onlar zorlayıcılar, zorbalar mıdır? )

63/7 - Hümüllezine yekulune la tünfiku ala men inde resulillahi hatta yenfaddu ve lillahi hazainüs semavati vel ardı ve lakinnel münafikın la yefkahun
( Onlar "Onlar gidene kadar, o Allah' ın resulünün indindeki kimselere harcamayın." derler. Göklerin ve yerin hazineleri Allah içindir. Lakin ikiyüzlüler anlamazlar. )












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder