21 Kasım 2017 Salı

Emanet ... İlahi Bilgi, İlahi Kod ... Gayb İlmi

Allahü Teala, sonsuz bilinç olan insanın, kendi iradesiyle bir "Emaneti" yüklendiğini Ahzab suresinin 33/72 kodlu ayetinde bildirmektedir. "Emanet" kavramı “Gayb İlmi” kapsamındaki ilahi bilgi, ilahi kod, ilahi sır olarak nitelenebilir. Bu noktada, insanın ne kadar yüce bir bilgiyi, kodu üzerinde taşıdığı ortaya çıkmaktadır. Ancak, insan cehaleti nedeniyle bu bilginin farkına varamamakta ve farkına varamadığı için de ilimde derinleşmek ve ilmi yaymak yerine bilinçsiz bir şekilde sürekli olarak kendisine ve diğer insanlara zulmetmektedir. Zulüm sona ermedikçe fetih ve iflahın gerçekleşemeyeceği, göklerin kapılarının açılmayacağı bir gerçek olarak tezahür etmektedir.

33/72 - İnn (1) na (2) aradna (3) el (4) EMANETE (5) ala (6) es (7) semavati (8) ve (9) el (10) erdı (11) ve (12) el (13) cibali (14) fe (15) ebeyne (16) en (17) yahmilne (18) HA (19) ve (20) eşfakne (21) min (22) HA (23) ve (24) hamele (25) HA (26) el (27) insan (28) inne (29 hu (30) kane (31) zalumen (32) cehula (33) ( Kesinlikle göklere, yere ve dağlara EMANETİ biz gösterdik de onu yüklenip taşımaya yanaşmadılar, direttiler, çekindiler ve ondan korktular. ONU İNSAN YÜKLENDİ. Kesinlikle O ZALİMDİR, CAHİLDİR. )

Ayette, insanın ne kadar büyük bir sorumluluk altına girdiği açık bir şekilde bildiriliyor. Göklerin, Yerin ve Dağların yüklenmekten kaçındığı, korktuğu bir bilgiyi taşımayı insan üstleniyor. Ayette , ilahi mühür sayıları olan "6" ve "10" sayılarına ilişkin nümeroloji dikkat çekmektedir.

- Ayette 33 kelime bulunmaktadır. ( 3+3 = "6" )
- Ayetin ait olduğu sure numarası 33'tür. ( ( 3+3 = "6" )
- Ayetin kod numarasını oluşturan sayıların toplamının nümerolojik değeri "6" olmaktadır. ( 3+3+7+2 = 15 ... 1+5 = "6" )
- "Emanet" kelimesi ve bu kelimeyi temsil eden zamirlerin "Ha" ayetteki sıra numaralarını ( 5, 19, 23, 26 ) oluşturan sayıların toplamı "10" sayısını vermektedir. (  5+1+9+2+3+2+6 = 28 ... 2+8 = 10 )
- Ayetin ait olduğu 33. sure olan Ahzab suresinde 73 ayet bulunmaktadır. ( 7+3 = 10 )

Mü'minun ve Mearic surelerinin aşağıdaki ayetlerinde, ancak samimi ve inanan kulların "Emanet"'i gözetecekleri ve onu koruyabilecekleri bildirilmektedir. Bu husus, ilgili iki ayetteki "10" adetlik kelime setiyle ( cümle ) yer almaktadır. 

23/8 - Vellezine hüm li EMANATihim ve ahdihim raun ( Ve onlar EMANETlerini ve ahdlerini gözetenlerdir. )

70/32 - Vellezine hüm li EMANATihim ve ahdihim raun ( Ve o EMANETlerini ve ahdlerini gözetenler. )

Ve (1) ellezine (2) hüm (3) li (4) EMANATi (5) him (6) ve (7) ahdi (8) him (9) raun "(10)"

"Emanetin", Allah'ın kelimelerinden müteşekkil “Gayb İlmi” olduğuna ilişkin bilgiler Bakara suresinin "İnsanın yaratılışından bahseden" ayetlerinde yer almaktadır.

2/30 - Ve iz kale rabbüke lil melaiketi innı caılün fil ERDI  halifeh kalu e tec'alü fıha men yüfsidü fıha ve yesfiküd dima ve nahnü nüsebbihu bi hamdike ve nükaddisü lek kale innı a'lemü ma la ta'lemun ( Ve zamanında Rab’bin meleklere "Kesinlikle ben YERDE halife oluşturacağım." dedi. "Biz seni övgünle överken ve seni kutsarken orada bozgun yapan, kan ve gözyaşı döken birini mi oluşturacaksın?" dediler. "Kesinlikle ben sizin bilmediğinizi bilirim." dedi. )

Allahü Teala kelime safhasında olan "İnsanı" evvelce başlatmış olduğu yaratılış döngüsüne dahil etme kararı alıyor ve bu kararını, icar heyeti olan Meleül Ala kanalıyla meleklere bildiriyor. Melekler, ilahi döngüye ilişkin temel bilgiye haiz olmalarından dolayı insanın yaratılışına ilişkin Allah'a sual ediyorlar. Ve Allahü Teala kendisinden başkasının bilemeyeceği "Gayb İlminin" ( Emanet ) varlığının işaretini veriyor. 

2/31 - Ve alleme ademel esmae külleha sümme aradahüm alel melaiketi fe kale enbiunı bi esmai haülai in küntüm sadikın ( Ve Adem’e isimlerin hepsini öğretti. Sonra onları meleklere gösterdi. "O halde, eğer doğrular iseniz, bunları bana isimleriyle haber verin." dedi. )

Allah, Adem'e "Emaneti" yani “Gayb İlminin” ilahi kodlarını yani "isimleri" / "kelimeleri" öğretiyor. İşte bu noktada Adem yani İnsan emaneti yüklenmiş oluyor. Allah, Meleklerin bu ilimden yoksun olduklarını Adem'in beyanı vasıtasıyla ortaya koyuyor. Allahü Teala'nın "Gayb İlmini" hoşnut olduğu resullere vermesi hususu Cinn suresinin 26 ve 27. ayetlerinde bildirilmektedir.

72/26 - Alimül ğaybi fe la yuzhiru ala ğaybihi ehaden ( Gaybı bilendir. Gaybını hiçbir kimseye açıp meydana çıkarmaz. )

72/27 - İlla men irteda min resulin fe innehu yeslüku min beyni yedeyhi ve min halfihi rasaden ( Resulden o razı, hoşnut olduğu hariç. Kesinlikle O, önünden ve arkasından gözetleyenler salar. )

72/27 kodlu ayetteki "İkli Yedi" tezahürü dikkat çekmektedir. ( 7 ve 2 ile 2 ve 7 )

Bakar suresine devam edilecek olursa;

2/32 - Kalu sübhaneke la ilme lena illa ma alemtena inneke entel alimül hakim ( "Yücesin sen. O bize öğrettiğinin haricinde bize ilim yoktur. Kesinlikle sen bilensin hakimsin." dediler. )

Melekler, “Gayb İlminin” ilahi kodlarına haiz olmadıklarını idrak edip, Allahü Teala'ya bu durumlarını bildiriyorlar.

2/33 - Kale ya ademü enbi'hüm bi esmaihim fe lemma enbeehüm bi esmaihim kale e lem ekul leküm innı a'lemü ğaybes semavati vel erdı ve a'lemü ma tübdune ve ma küntüm tektümun ( "Ey Adem, onlara onları isimleri ile haber ver." dedi. Böylece onlara onları isimleri ile haber verdiğinde "Size göklerin ve yerin gaybını kesinlikle ben bilirim demedim mi? O açıkladığınızı ve o gizlemiş olduğunuzu da bilirim." dedi. )

Allahü Teala Adem'den, kendisine verdiği "Emanete" yani Gayb İlmine ilişkin bilgileri, kodları Meleklere aktarmasını istiyor. 

2/34 - Ve iz kulna lil melaiketiscüdu li ademe fe secedu illa iblıs eba vestekbera ve kane minel kafirın ( Ve zamanında meleklere "Adem için yere kapanın." dedik. Böylece İblis haricinde yere kapandılar. O diretti ve kibirlendi ve inkarcılardan oldu.  )

Meleül Ala, Allah'ın "Emaneti" Adem'e bahşetmesi durumuna istinaden, Allah'ın talimatıyla, Meleklerin yere kapanarak saygı sunmalarını emrediyorlar. Ancak cin nevine haiz İblis kibir yanılgısına düşerek Meleül Ala'ya itiraz ediyor.

2/35 - Ve kulna ya ademüskün ente ve zevcükel CENNETE ve küla minha rağaden haysü şi'tüma ve la takraba hazihiş şecerate fe tekuna minez zalimın ( Ve "Ey Adem, sen ve eşin CENNETTE iskan edin. Oradan arzuladığınızca, her nereden dilerseniz bolca yiyin. İşte şu ağaca yaklaşmayın. Yoksa zalimlerden olursunuz." dedik. )

Adem, kendisine bahşedilen "Emanete" haiz olarak cennette varlığına başlıyor. 

2/36 - Fe ezellehümeş şeytanü anha fe ahracehüma min ma kana fıh ve kulnehbitu ba'duküm li ba'dın adüvv ve leküm fil erdı müstekarrun ve metaun ila hıyn ( Böylece şeytan onları oradan kaydırdı da onları içinde olduklarından çıkardı. "Birbirinize düşman olarak inin. Size yerde belirli zamana kadar durak yeri ve fayda vardır." dedik. )

Ancak, şeytan Adem'i aldatarak "Emaneti" yani "Gayb İlmini" ona unutturuyor *. Böylelikle Adem ve İblis cennetten çıkartılarak madde aleminin en alt seviyesi olan "Yer"'de ( dünyaya ) tezahür ettiriliyorlar. 

* Adem'in unutma durumu Taha suresinin 20/115 kodlu ayetinde şöyle bildirilir. 

20/115 Ve lekad ahıdna ila ademe min kablü fe NESİYE ve lem necid lehu azma ( Ve önceden Adem' e ahdettik de UNUTTU. Onda azim bulamadık. )" 

2/37 - Fe telekka ademü min rabbihı kelimatin fe tabe aleyh innehu hüvet tevvabür rahim ( Böylece Adem Rab’binden kelimeler aldı da onun üzerine tevbe eyledi. Kesinlikle O, O tevbeyi kabul edendir merhametlidir.  )

Allah Adem'e af eyliyor ve ona Emanetin ( İlahi Kod ) kelimelerini yerde tekrar veriyor.

2/38 - Kulnehbitu minha cemia fe imma ye'tiyenneküm minnı hüden fe men tebia hüdaye fe la havfün aleyhim ve la hüm yahzenun ( "Oradan topluca inin. Eğer benden size kesinlikle yönlendirme gelirse, artık kimler yönlendirmeme tabi olurlarsa, artık onların üzerine korku yoktur. Onlar hüzünlenmezler." dedik. )

Bu noktadan itibaren insanın yapması gereken Emaneti ( İlahi Kod, Allah'ın kelimeleri ) idrak etmek, hatırlamak ve diğer insanları Allah kelamına çağırmak olmaktadır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder