22 Mayıs 2019 Çarşamba

Sebt Günü ( Şabat Günü / Yedinci Gün ) ve Eylemsizlik Momenti

“Sebt” kelimesi değişiklik göstermeme, daim olma anlamlarındaki “Sebat, Sabit” kelimelerinin kökü olmakla birlikte aynı zamanda “Yedi” sayısı anlamını da içermektedir. ( Fransızca'da "Sept" kelimesi "Yedi" anlamına gelmektedir. ) Kur’an’da “Sebt Günü”, Tevrat ve İncil’de “Şabat Günü” olarak yer alan kavram, Allah’ın göğü ve yeri altı günde yaratması sonrasında onları kamil kıldığı, tamamlayıp olgunlaştırdığı yedinci güne atfolunmaktadır. Tevrat ve İncil’de “Sebt” gününde “Çalışılmayacağı” yönünde bilgiler mevcuttur. Ancak “Sebt” kelimesinin daha farklı ve derin bir anlamı olması kuvvetle muhtemeldir.

1 Tekvin 1-31 Tanrı yarattıklarına baktı ve her şeyin çok iyi olduğunu gördü. Akşam oldu, sabah oldu ve altıncı gün oluştu.

1 Tekvin 2-1 Gök ve yer bütün öğeleriyle tamamlandı.

1 Tekvin 2-2 YEDİNCİ güne gelindiğinde Tanrı yapmakta olduğu işi bitirdi. Yaptığı işten o gün dinlendi.

1 Tekvin 2-3 YEDİNCİ günü kutsadı. Onu kutsal bir gün olarak belirledi. Çünkü Tanrı o gün yaptığı, Yarattığı bütün işi bitirip dinlendi.

YEDinci gün ... YEDi ... YETtiği, YETerli olduğu gün adedi. 70,000 yıllık döngü sonunun ifadesidir.

SEBT ... SABİT ... SEBAT ... ŞABAT ... Bu nedenle 7 bir döngülük birimi ifade etmektedir. YETiyor / YEDiyor.

Kur’an’da ise “Sebt” kelimesi “7” kere tekrarlanmaktadır.


“Sebt” kelimesinin ilk kez geçtiği ayette 16 ( 1+6 = “7” ) kelime bulunmaktadır.

2/65 - Ve (1) lekad (2) alimtüm (3) ellezıne (4) a'tedev (5) min (6) küm (7) fi (8) es (9) SEBTİ (10) fe (11) kulna (12) lehüm (13) kunu (14) kıradeten (15) hasiın (16) ( Ve sizlerden YEDİNCİ GÜN içinde hududu aşanları bildiniz. Böylece onlara, "Kovulup reddedilmiş maymunlar olun." dedik. )

“Sebt” kelimesinin son kez geçtiği 16/124 kodlu ayetin kod nümerolojisi “İkili Yedi” tezahürü içermektedir. ( 1+6 = “7” ve 1+2+4 = “7” )

16/124 - İnnema cüıles SEBTÜ alellezinahtelefu fıh ve inne rabbeke le yahkümü beynehüm yevmel kıyameti fıma kanu fıhi yahtelifun ( Kesinlikle YEDİNCİ GÜN, onun hakkında ihtilafa düşenlerin üzerine oluşturuldu. Kesinlikle Rab’bin ayağa kalkış gününde, o hakkında ihtilaf ettikleri hakkında aralarında hüküm verecektir. )

“7.” sure olan A’raf suresinin aşağıdaki ayetinde “Sebt Günü” kavramına ilişkin örneğe dayalı açıklayıcı bilgi bulunmaktadır.

7/163 - Ves'elhüm anil karyetilletı kanet hadıratel bahr iz ya'dune fis SEBTİ iz te'tıhim hıytanühüm yevme SEBTİhim şürraan ve yevme la YESBİTUNE la te'tıhim kezalike nebluhüm bima kanu yefsükun ( Ve onlara deniz kıyısındaki şehir hakkında sual et. Zamanında, yedinci günde hududu aşıyorlardı. O zaman balıkları onlara yedinci günlerinde muhtelif ve akın akın geliyorlardı ve yedinci gün olmadığında onlara gelmiyorlardı. Günah işlemiş olmalarından dolayı onları işte böyle sınıyorduk. )

Esas itibarıyla Sebt Günü’nün, azgınlıktan, tutum ve davranışta kitabın öğrettiği hudutları aşmaktan imtina edilmesi yani “İyilikte daha fazla SEBAT edilmesi” gereken bir gün olması kuvvetle muhtemeldir. Zira çalışmak, emek sarfedip üretimde bulunmak ve iyi işler yapmak Allahü Teala’nın varlıklardan daimi olarak istediği birincil unsurdur.

Ayrıca "Yedinci Gün" olan "Sebt / Şabat" günü 70,000 yıllık döngünün sonuna da işaret etmektedir. Yani "dünyevi işlerin" sona ereceği, ve insanların kaba madde alemi olan dünyada ölümü deneyimleyerek Spatyoma yani A'raf'a geçişlerine işaret edilmektedir. Kur'andaki A'raf suresinin 7. sure olması da bu minvalde önem arzetmektedir. Aklı hala dünyevi işlere, dünyevi menfaatlere takılı kalanların tekâmül liyakatine eremeyecekleri bildirilmektedir. Kur'an'da "Yevmel Sebt" ( Yedinci Gün ) bu husus "Maymuna indirgenmek" ve "Kapıdan geçmek" ( Üst boyuta geçiş ) misalleriyle bildirilmektedir.

2/65 - Ve lekad alimtümüllezına'tedev minküm fis SEBTİ fe kulna lehüm KUNU KIRADATEN HASİIN ( Ve sizlerden YEDİNCİ GÜN içinde hududu aşanları bildiniz. Böylece onlara, "KOVULUP, REDDEDİLMİŞ MAYMUNLAR OLUN olun." dedik. )

Ayette tekâmül edemedikleri için üst plana kabul edilmeyen hatta bulundukları boyuttan alt boyuta indirgenenlerden bahsedilmektedir.

4/154 - Ve rafa'na fevkahümüt tura bi mısakıhim ve kulna lehümüDHULÜL BABE SÜCCEDEN ve kulna lehüm LA TA'DU FİS SEBTİ ve ehazna minhüm mısakan ğalıyza ( Ve sözlerinin ardından Tur dağını üzerlerine yükselttik.Onlara "KAPIDAN YERE KAPANARAK GİRİN." dedik. Onlara "Yedinci gün içinde hududu aşmayın." dedik. Onlardan sağlam söz aldık. )

Ayette üst boyuta açılan geçiş portalden ( Star Gate ) bahsedilmektedir.

İncil'de "Yedinci Gün" / "Şabat Günü", "Dinginlik Günü" olarak bildirilmektedir.

58 İbraniler 4-4 Çünkü Kitap’ın başka bir yerinde YEDİNCİ GÜNDEN şöyle söz ediyor: “Tanrı YEDİNCİ GÜN tüm işlerini noktalayıp dinlendi.”

58 İbraniler 4-5 Yine bu konuda şöyle konuşuyor: “DİNGİNLİĞİME hiç GİRMEYECEKLER.”

58 İbraniler 4-6 Sevinç Getirici Haber’i önceden duyanlar söz dinlemediklerinden DİNGİNLİĞE GİREMEDİ. Öyleyse bu DİNGİNLİĞE GİRME HAKKI hakkı bazıları için saklı duruyor.

58 İbraniler 4-9 Demek ki, TANRI HALKINA O’nun YEDİNCİ GÜN dinlendiği gibi bir DİNGİNLİK SAKLI DURUYOR.

58 İbraniler 4- 10 Çünkü O’nun DİNGİNLİĞİNE GİREN kişi de işlerini bırakıp dinginliğe kavuşmuştur. Tıpkı Tanrı’nın kendi işlerini bütünleyip dinlendiği gibi.

58 İbraniler 4- 11 Bu yüzden bizler de o DİNGİNLİĞE* girmek için çaba gösterelim. Böylece kimse aynı sıradan söz dinlemezliğe sürüklenmesin.

* Dinginlik = Spatyom = A'raf

Tevrat'ta "Yedinci Gün" kavramının geçtiği aşağıdaki ayette "Kutsal Toplantıdan" ( Haşr ) bahsedilmektedir.

3 Leviticus 23-3 "'Altı gün çalışacaksınız. Ama YEDİNCİ GÜN olan ŞABAT DİNLENME ve KUTSAL TOPLANTI günüdür. Hiçbir iş yapmayacaksınız. Yaşadığınız her yerde Şabat'ı RAB'be ayıracaksınız."

Sebt Günü'nün dinginlik, EYLEMSİZLİK günü olmasıyla fizik bilimindeki Eylemsizlik Momenti'nin ( Momentum of Inertia ) formülü arasındaki ilintiye 7/163 kodlu ayette dikkat çekilmekte gibi görünmektedir.

7/163 - Ves'elhüm anil KARYETİLLETİ kanet HADIRATEL BAHR iz ya'dune fis SEBTİ iz te'tıhim HIYTANÜHÜM yevme sebtihim ŞÜRRAAN ve yevme la yesbitune la te'tıhim kezalike nebluhüm bima kanu yefsükun

( Ve onlara DENİZ KIYISINDAKİ ŞEHİR hakkında sual et. Zamanında, YEDİNCİ GÜNDE hududu aşıyorlardı. O zaman BALIKLARI onlara yedinci günlerinde muhtelif ve AKIN AKIN GELİYORLARDI ve yedinci gün olmadığında onlara gelmiyorlardı. Günah işlemiş olmalarından dolayı onları işte böyle sınıyorduk. )

Eylemsizlik Momenti'nin formülü;

I = Σ m.r2

I = Eylemsizlik
Σ m = Kütle / Kitle toplamı
R = Mesafe

Bu üç değişken 7/163 kodlu ayette aşağıdaki gibi yer alıyor olabilir.

I = Yedinci Gün
Σ m = Akın akın gelen toplu balık kitlesi
R = Deniz kıyısındaki şehir ( Mesafe algısı vermektedir. )

"Sebt" kavramının bu şekilde kullanıldığı tek ayet "7". sure olan A'raf suresinde bulunmaktadır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder