31 Aralık 2019 Salı

Mehdi meselesi 2

"Mehdi" kelimesi "Hidayete, doğru yola yönlenmeye vesile olan" anlamına gelen "Hidayet" kökünden türemiş bir sıfattır. Bu sıfat bir şahısı ifade edeceği gibi bir olguyu, bir kavramı da ifade edebilmektedir. ( Örnek: "Mani" kelimesi de "Engelleyen, geri bırakan" anlamına gelen bir sıfat olup, şahıs, olgu veya kavramı ifade edebilir. )

İslami kültürde "Mehdi", döngü sonunda tezahür etmesi ve insanların hidayete ermelerine vesile olması beklenen bir varlıktır. Bu varlık bir şahıs mıdır? Yoksa insanları doğru yola, birliğe, kolektif bilince sevkeden kozmik ilahi bir enerji midir? Hatırlanacağı üzere evvelce "Mesih İsa'nın ikinci gelişi" kavramının esas itibarıyla "insanlar arasında kolektif bilincin tesisini ve birlikte frekans yükselmesini sağlayan ilahi kozmik tesirleri" ifade ettiği üzerinde durulmuştu. 

Al'i İmran suresinin 3/102 kodlu ayetinde bildirilen husus büyük önem taşımaktadır.

3/102 - Ya eyyühellezine amenüttekullahe hakka tükatihı ve la temutünne illa ve entüm müslimun

( Ey o inananlar, Allah’tan sakının, O’na gerçekten inanın ve teslim olanlar olmadan ölmeyin. )

"Teslim olmadan ölmeyin" .... 

Nisa suresinin aşağıdaki ayetlerinde de kitap sahiplerinin ölümlerinden önce mutlaka "Mesih İsa'ya inanacakları" bildirilmektedir. 

4/157 - Ve kavlihim inna katelnel mesıha ıysebne meryeme rasulellah ve ma kateluhü ve ma salebuhü ve lakin şübbihe lehüm ve innellezinahtelefu fıhi le fı şekkin minh ma lehüm bihı min ılmin illettibaaz zann ve ma kateluhü yekına

( Ve "Kesinlikle biz Allah' ın resulü Meryem oğlu İsa Mesih' i öldürdük." sözlerinden dolayı. Oysa onu öldürmediler ve asmadılar. Lakin onlara benzetildi. Kesinlikle onun hakkında ihtilaf edenler, ondan şüphe içindedirler. Onlara onun ilminden yoktur. Ancak zanna tabi olurlar. Doğrusu onu öldürmediler. )

4/158 - Bel rafeahüllahü ileyh ve kanellahü azızen hakima

( Bilakis Allah onu kendisine yükseltti. Allah yücedir, hakimdir. )

4/159 - Ve in min ehlil kitabi illa le yü'minenne bihı kable mevtih ve yevmel kıyameti yekunü aleyhim şehıda

( Ve kesinlikle kitap sahiplerinden olanlar ölümlerinden önce mutlaka ona inanacaklardır. Ayağa kalkış gününde o, onlara şahit olur. )

4/159 kodlu ayette kıyamet ( ayağa kalkış, idrak yükselişi) olarak anılan büyük döngü sonunda ruhsal tekâmüle ulaşmanın yegane yolunun Mesih İsa'ya iman olduğu bildirilmektedir. 

Bilindiği üzere, defaatle reenkarne olan insanlar nihai hesaplaşma için kıyamet gününde* ( ayağa kalkış sürecinde ) son kez kaba madde alemi olan dünyada reenkarne olacaklar ve tekamül sınavındaki liyakatlerine göre ya üst süptil madde boyutuna geçecekler ya da tekrar kaba madde alemi olan dünyada ( cehennem ) kaba madde olarak reenkarne olmaya devam edeceklerdir. 

Bu çerçevede Nisa suresinin yukarıdaki ayetlerinde Mesih İsa'nın, bir başka deyişle Mesih İsa ile sembolize edilen kozmik ilahi tesirlerin  varlıkları ayağa kalkış gününden ( kıyamet gününden ) önce hidayete ve imana yönlendireceği ve hesaplaşma günü olan kıyamet gününde de inananlara şehadet edeceği bilgisi açığa çıkmaktadır. 

Bu husus İncil'de "İlk diriliş" ve "İkinci ölüm" olarak ifade edilmektedir.

66-Vahiy-20-6 İlk dirilişe dahil olanlar mutlu ve kutsaldır. İkinci ölümün bunların üzerinde yetkisi yoktur. Onlar Tanrı'nın ve Mesih'in kâhinleri olacak, O'nunla birlikte bin yıl egemenlik sürecekler.

*  Kur'an ve İncil'de belirtildiği üzere "Gün" olarak ifade edilen kavram "Bin yıllık" bir süreci tanımlamaktadır.













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder