12 Eylül 2023 Salı

"Cennetten çıkarılma" döngüsü

Bakara suresinin 30. ayetinde, insanın ilk yaratıldığı yeri ifade eden "Erd" ( Yer ) kelimesi,  "Dünya" ( En Alçak, En Yakın, En Aşağılık ) olarak anılan kaba madde planını değil, projeksiyonu olduğu ve "Cennet" ( Örtülme, Koruma, Gizli olma ) olarak anılan üst süptil planı temsil etmekte gibidir.

2/30 Ve iz kale rabbuke lil melaiketi İNNİ CAİLUN FİL ERDİ HALİFEH kalu e tec'alu fiha men yufsidu fiha ve yesfikud dima ve nahnu nusebbihu bi hamdike ve nukaddisu lek kale inni a'lemu ma la ta'lemun

( Ve zamanında Rab’bin meleklere "KESİNLİKLE BEN YERDE HALİFE OLUŞTURACAĞIM." dedi. "Biz seni övgünle överken ve seni kutsarken orada bozgun yapan ve kanlar, gözyaşı döken birini mi oluşturacaksın?" dediler. "Kesinlikle ben sizin bilmediğinizi bilirim." dedi. )

"Astral Projeksiyon" fenomeni bu durumun teyidi niteliğindedir. Zira kaba madde planındaki tüm maddi olgular esasen üst süptil plandaki olguların projeksiyonu, temsili, illüzyonu niteliğindedir. Maddi veya ruhani tüm planlardaki olguların özü ise "kelimedir". 

Tevrat'ta yılanın, kaba madde planına indirildikten sonra yine yılan ismiyle ancak sürünen bir varlığa dönüşmesi farklı plandaki projeksiyon fenomenine bir örnek teşkil etmektedir.

1-Genesis-3-14 Bunun üzerine RAB Tanrı yılana, "Bu yaptığından ötürü Bütün evcil ve yabanıl hayvanların En lanetlisi sen olacaksın" dedi, "Karnının üzerinde sürünecek, Yaşamın boyunca toprak yiyeceksin. 

Esas itibarıyla mekân ve zamandan münezzeh olan ve iki ruhsal halin düal tezahürü olan Cennet ( Kaplama, Koruma, Örtme ) ve Cehennem ( Sıcak, Ateş, Istırap, Azap ) döngüsel bir sistemin bileşenleridir. Dolayısıyla bu haller hangi varlık formunda ve hangi planda olursa olsun her varlık tarafından deneyimlenmektedir. Üst süptil boyuttan, kaba madde boyutu dünyaya negatif veya pozitif frekans tesirleri ileten özdeş nitelikli varlıkların ( cin şeytanları veya vazifeli rahmani cinler ( melekler ) ) mevcudiyeti bunun delili niteliğindedir. Bir başka deyişle kaba madde planı dünyada reenkarnasyon döngüleriyle tekâmülünü tamamlayarak üst plana intikal eden bir varlık bu sefer bu planda döngüsel tekâmül süreçlerini yani pozitif ve negatif frekanslı amelleri deneyimleyecektir.

Aşağıdaki ayetlerde üst süptil boyutlardaki ( gökler ) şeytani frekanslara değinilmektedir.

15/16 Ve lekad cealna fis semai burucen ve zeyyennaha lin nazirin

( Ve gökte burçlar oluşturduk ve onu bakanlar için süsledik. )

15/17 Ve hafiznaha min kulli şeytanir racim

( Ve onu tüm kovulmuş şeytanlardan koruduk. )

15/18 İlla men isterekas sem'a fe etbeahu şihabun mubin

( O kulak hırsızlığı yapan kimse hariç. Artık onu apaçık kıvılcım takip eder. )

Yani insanın cennet haline geçmesi ve bu halde ebedi olabilmesi yine kendi iradesine ve idrakine bağlıdır. Bir başka deyişle, kaba madde planı dünyadaki ruhsal tekâmülünü tamamlayarak pozitif frekanslı üst süptil boyuta, pozitif ruhsal hale ( cennet ) geçmiş bir varlığın, negatif frekanslı faaliyetler içine girmesi sonucunda, Allah'ın takdiriyle "Cennetten çıkma" ( pozitif halden çıkma ) ve insan olarak kaba madde planına dönme durumu hasıl olabilir. Dolayısıyla esasen "cennetten kovulma, cennet halinden çıkma" da yaratılıştaki her şey gibi döngüsel bir fenomendir. Kaba madde boyutunda insan niteliğinde iken, negatif frekans yoğunluğundan kurtulamama sebebiyle hayvan olarak veya daha alt seviye bir varlık olarak reenkarne edilme fenomeni bu durumu teyid etmektedir. Yani herhangi bir plandaki bir varlık, içinde bulunduğu plandaki döngüsel varoluş sürecinde büyük hatalar yapması sonucunda tekrar bir alt plana indirilebilmektedir. Bu durumu kaba madde planı bazında bildiren ayetler şöyledir.

2/65 Ve lekad alimtumullezina'tedev minkum fis sebti fe kulna lehum KUNU KİRADATEN hasiin

( Ve sizlerden yedinci gün içinde hududu aşanları bildiniz. Böylece onlara, "Kovulup reddedilmiş MAYMUNLAR OLUN." dedik.  )

17/50 Kul KUNU HİCARATEN EV HAİDA 

( De ki: "TAŞ VEYA DEMİR OLUN." )

Dolayısıyla ilk seferinde olduğu gibi, cennet haline intikal etmiş idrakli bir varlığın insan olarak alt boyuta döndürülmesi mümkün olabilmekte gibi görünmektedir.

Netice itibarıyla, bir varlığın tüm plan deneyimleri sonrasında ruhsal tekâmülünün tamamlanması, o varlığın "yokluk" safhasına yani düaliteden üniteye geçişi anlamına gelmektedir. Zira ayetlerde zikredilen "Rab'be dönmek" ifadesinin çoklu anlamlarından biri de budur.

Ayrıca bkz.

https://kuranilmi.blogspot.com/2019/10/yokluk-makam.html



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder