10 Mayıs 2020 Pazar

Kur'an okuma usülü "Tilavet"

Yaratılışın kodlarını içeren Kur'an inananlar için kelimelerden oluşmuş koruyucu bir kalkan, güç ve şifa kaynağı niteliğindedir. Kur'an okumak, herhangi bir kitabı okumaktan çok farklıdır. Zira çok katmanlı bir bilgi ve sembolizm ( teşbih ) hazinesi olan Kur'an'ın idrak edilebilmesi, ilahi kozmik tesirlerine vakıf olunabilmesi ve bereketinden faydalanılabilmesi için belirli koşulları temin etmek gerekmektedir. Bu husus Kur'an'da "Tilavet" ( Usülüne göre okumak, Manasını tefekkür ederek okumak, Takip ederek okumak ) kavramıyla bildirilmektedir.

2/121 - Ellezine ateynahümül kitabe YETLUNEHU HAKKA TİLAVETİH ülaike yü'minune bih ve men yekfür bihı fe ülaike hümül hasirun
( O kendilerine kitap verdiklerimiz ONU GERÇEKTEN TİLAVETİ İLE OKURLAR. İşte onlar ona inanırlar. Kim onu inkar ederse işte onlar hasarlanırlar. )

27/91 - İnnema ümirtü en a'büde rabbe hazihil beldetillezı harrameha ve lehu küllü şey'in ve ümirtü en ekune minel müslimın ( Kesinlikle o emrolunduğum, bu beldenin, onu saygın kılan Rab’bine kulluk etmektir. Herşey O’nadır. Teslim olanlardan olmaya emrolundum. )

27/92 - VE EN ETLÜVEL KUR'AN fe men ihteda fe innema yehtedı li nefsih ve men dalle fe kul innema ene minel münzirın ( VE KUR'AN'I OKUMAYA. Artık kim yönlenirse, kesinlikle nefsi için yönlenir. Kim saparsa, o halde de ki: "Kesinlikle ben uyarıcılardanım." )

Kur'an'ın tesirleri ve okuma usülü ayetlerde şöyle belirtilmiştir.

96/1 - Ikre bismi rabbikellezi halak ( O yaratan Rab’binin ismi ile oku. )

Okuma esnasında Allahü Teala'nın yüce isim ve sıfatlarının zikredilmesi önem arzetmektedir.

16/98 - Fe iza kara'tel kur'ane festeız billahi mineş şeytanir racım ( O halde, Kur'an' ı okuduğunda kovulmuş şeytandan Allah’a  sığın. )
16/99 - İnnehu leyse lehu sültanün alellezine amenu ve ala rabbihim yetevekkelun ( Kesinlikle ki o inananlar ve Rab’lerine dayanıp sığınanlar üzerine, ona kesinlikle hakimiyet yoktur. )

Şeytanın negatif tesirlerinden yani nefsaniyet ve kibir frekanslarını aktive eden tesirlerinden korunmak için Allah'a sığınıldığının sürekli hatırlanması gerekmektedir.

17/78 - Ekımes salate li düluküş şemsi ila ğasekıl leyli ve kur'anel fecr inne kur'anel fecri kane meşhuda
( Güneş’in batışından gecenin karartısına kadar duaya kalk. Tanyeri ağarmasındaki şafak vakti okuması. Kesinlikle şafak vakti okuması şahit olunandır. )

Şafak vakti insan metabolizmasının en aktif ve enerjik olduğu, bilgiyi en etkin şekilde alabileceği ve idrak kapasitesinin maksimum seviyede olduğu zaman dilimidir. 

17/106 - Ve kur'anen feraknahü li takraehu alen nasi ala müksin ve nezzelnahü tenzıla 
( Ve Kur'an' ı sana, onu insanlara sindirerek okuman için ayırdık. Onu bölüm bölüm, azar azar indirdik. )

25/32 - Ve kalellezine keferu lev la nüzzile aleyhil kur'anü cümleten vahıdeh kezalike li nüsebbite bihı füadeke ve rattelnahü tertıla

( Ve o inkar edenler "Kur'an ona topluca, tek olarak indirilmeli değil miydi?" derler. Onu gönlüne işte böyle sabitlemek için, onu dura dura yavaş yavaş okuduk. )

Kur'an, ayetleri habercinin de anlayıp idrak edebilmesini ve insanlara en etkin şekilde, hatasız ve eksiksiz olarak aktarabilmesini sağlayabilmek için vazifeli varlıklar ( melekler ) tarafından Allah'ın izniyle aşamalı olarak vahyedilmiştir. Dolayısıyla Kur'an'ı tek seferde baştan sona okumak da faydalı olmakla birlikte her bir ayetin ve ayetteki kelimelerin üzerinde düşünmeye zaman ayırarak okumak ayetteki derin anlamları keşfedebilebilmesini ve ilahi kozmik enerjinin daha etkin şekilde açığa çıkmasına vesile olacaktır. Bu tıpkı bir sınav kağıdındaki tüm soruları tek seferde okumaya benzemektedir. Oysa ki amaç her bir sorunun üzerinde düşünmek ve ulaşılması gereken sonuca ve mesaja vakıf olabilmektir.

73/20 - ............... fakreu ma teyessere minel kur'ani ............. ( ................. O halde size ondan ne kolay gelirse okuyun, .................... )

Ayette idraki tekamül seviyesinin önemli bir unsur olduğu, inananların her ayetin tüm derin anlamlarına vakıf olabilmelerinin beklenmediği bu nedenle öncelikle anlamakta zorluk çekilmeyen ayetlerden başlanarak ilerlenmesi hususu bildirilmektedir.

17/107 - Kul aminu bihı ev la tü'minu innellezine utül ılme min kablihı iza yütla aleyhim yehırrune lil ezkani sücceda ( De ki: "Ona inanın veya inanmayın. Kesinlikle o ondan önce ilim verilenler, onlara okunduğunda çöküp çeneleri üstüne yere kapanırlar." )

3/113 - Leysu sevaa min ehlil kitabi ümmetün kaimetün yetlune ayatillahi anael leyli ve hüm yescüdun ( Kitap sahiplerinden olanlar eşit değillerdir. Ayakta duran, doğru topluluk vardır ki, Allah’ ın ayetlerini gecenin geç vakitlerinde, yere kapanarak okurlar. )

84/21 - Ve iza kurie aleyhimül kur'anu la yescüdun ( Ve onlara Kur'an okunduğunda ( inanmayanlar ) yere kapanmazlar. )

Ayetlerin okunması esnasında secde ( yere kapanma ) vaziyetinin alınması vücudun fiziki olarak bilgi frekansını en iyi alacağı konuma getirilmesini sağlamaktadır. Zira secde vaziyeti kanın beyine iletisini etkinleştirmekte ve düşünsel performansı artırmaktadır.

62/2 - Hüvellezi be'ase fil ümmiyyine resulen minhüm yetlu aleyhim ayatihi ve yüzekkihim ve yü'allimühümül kitabe vel hikmete ve in kanu min kablu lefi dalalin mübin ( Okuma yazma bilmeyenlerin içine, onlara O’nun ayetlerini okuyan, onları temizleyen, onlara kitabı ve sırrı öğreten, onlardan resul diriltip gönderen O'dur. Önceden kesinlikle apaçık sapıklık içindeydiler. )

Kur'an kelimeleri varlıklar için ruhsal temizlik kaynağıdır. Kelimelerin tesiri her türlü negatif frekansı yani "kiri" siler süpürür.

17/45 - Ve iza kara'tel kur'ane cealna beyneke ve beynellezine la yü'minune bil ahırati hıcaben mestura ( Ve Kur'an' ı okuduğunda senin ve o ahirete inanmayanların arasına gizlenmiş perde oluştururuz. )

Kur'an, yaydığı pozitif frekanslar vesilesiyle varlıkları negatif şeytani tesirlerden koruyan bir kalkan işlevi görmektedir.

Ve sadece Kur'an'ın kendisi dahi Allahü Teala'nın en büyük ayetlerindendir.

29/51 - E ve lem yekfihim enna enzelna aleykel kitabe yütla aleyhim inne fı zalike le rahmeten ve zikra li kavmin yü'minun ( Onlara okunan kitabı, senin üzerine nasıl indirdiğimiz onlara kafi olmadı mı? İnanan kavim için kesinlikle bunda rahmet ve hatırlatma vardır. )





































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder