23 Ağustos 2020 Pazar

İmam meselesi

"İmam" kelimesi "Önder, Lider" ve "Delil" anlamlarını içeren bir kelime olup, Kur'an'da bu iki anlamıyla yer almaktadır. 

Bakara suresinin 124. ayetinde Allah kelâmını aktaran haberci resulün "imamlığından" ( önderliğinden ) bahsedilmektedir.

2/124 - Ve iz ibtela ibrahıme rabbühu bi kelimatin fe etemmehünn kale innı caılüke lin nasi İMAMA kale ve min zürriyyetı kale la yenalü ahdiz zalimın

( Ve zamanında Rab’bi İbrahim’ i kelimeler ile sınadı. Böylece onları tamamladı. "Kesinlikle ben seni insanlar için ÖNDER kıldım." dedi. "Ve soyumdan da." dedi. "Zalimler ahdime erişemezler." dedi. ) 

Furkan suresinin 74. ayetinde inananlarıbkzn birbirlerine "imamlığından" ( önderliğinden ) bahsedilmektedir.

25/74 - Vellezine yekulune rabbena heb lena min ezvacina ve zürriyyatina kurrate a'yünin vec'alna lil müttekıne İMAMA

( Ve onlar "Rab’bimiz, bize eşlerimizden ve soylarımızdan bağışla ki gözlerimiz aydınlansın. Bizi sakınanlar için deliller, ÖNDERLER kıl." derler. )

Yasin ve Ahkaf surelerinin 12. ayetlerinde Kur'an'ın ve diğer kitapların "imamlığından" ( delil ve önderliğinden ) bahsedilmektedir. 

36/12 - İnna nahnü nuhyil mevta ve nektübü ma kaddemu ve asarahüm ve külle şey'in ahsaynahü fı İMAMİN mübin

( Kesinlikle biz, biz ölüleri diriltiriz ve o sunduklarını, eserlerini yazarız. Herşeyi, apaçık DELİL içinde saydık. )

46/12 - Ve min kablihi KİTABU MUSA İMAMEN ve rahmeh ve haza kitabun musaddikun lisanen arabiyyen li yunzirellezine zalemu ve buşra lil muhsinin 

( Ve ondan önce DELİL OLARAK ve rahmet olarak MUSA'NIN KİTABIYDI. Bu, o zulmedenleri uyarmak ve iyileri müjdelemek için Arapça lisan ile doğrulayan kitaptır. )

İmamlık yani dini liderlik kisvesi altında her türlü kötülüğü, ahlaksızlığı yapan ve telkin eden, milleti saptıran ve adeta virüs gibi devletin çöküşüne vesile olan münafıkların bu şeytani eylemlerinden alıkonulabilmeleri amacıyla ilk aşamada "din ve devlet işlerinin ayrılması" kavramı getirilmiştir. Zira aslen din, her nevi işin iyilikten, doğruluktan ve sevgiden oluşan genel çerçevesi niteliğindedir. Tanımı ve kapsamı Kur'an vesilesiyle zikredilen din, akli, ilmi ve vicdani değerler bütünü olup, toplumsal yaşam için belirlenecek hukuki ve ahlaki kuralların zaten din çerçevesi dışında olmaması gerekir.

Ancak yukarıda da belirtildiği üzere küresel şeytanların kontrolünde olan imam ( dini lider ) kisvesindeki münafıklar tarafından "dini kural" olduğu iddia edilen bir çok yanlış ve sapkın uygulamanın toplumsal değer ve yönetim formatı olarak telkin edilmiş olması milletin "fakrü zaruret" içinde kalmasına sebep olmuştur.

Din kavramının istismarı vasıtasıyla tezahür etmiş ve etmekte olan yanlış uygulamaların en başında ise tam bir zulüm, zorbalık ve şirk vasıtası olan padişahlık ( diktatörlük ) ve halifelik* sistemi gelmektedir. Milleti kulu addeden, dinin ve peygamberin temsilcisi olduğunu düşünen, esir aldığı kadınları haremde toplayıp köleleştiren, kendisini kanun ve tek hakim addeden bir beşerin hakimiyetindeki yönetim anlayışı şirkin ve şeytanlığın apaçık icrası niteliğindedir. Bu sistem kula kulluk ve şirk esasına dayalı şeytani tarikat sisteminin makro düzeydeki tezahürüdür.

* Ayrıca Bkz.

https://kuranilmi.blogspot.com/2020/07/hilafet-meselesi.html

İmamlık kelimesi, kendisi yegane "imam" olan Kur'an'da da zikredildiği üzere, inananların birbirlerine ilmi ve ahlaki manada önderlik etmesi olarak da tanımlanması gereken bir kavramdır. Dolayısıyla bazı kişilerin, bazı planlar kapsamında imam sıfatıyla ortaya çıkartılması ve bir de bunun para kazanılacak bir meslek addedilmesi doğru bir durum teşkil etmemektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder