22 Eylül 2020 Salı

Düalitenin özü "İhtilaf"

"İhtilaf" ( Karşıt olma, İkilik yaratma ) kelimesi "Hulf" ( Karşıtlık, İkilik ) kökünden türemiş olan bir kelimedir. ( İngilizcede ve Almancada "Yarı, Yarım, İkide bir ) anlamına gelen "Half" ve "Halb" kelimeleri de aynı köktendir. )

Ayrıca "Muhalefet" ( Karşıt olma ), "Muhalif" ( Karşıt olan ), "Hilafet" ( Ardından gelme, Sonradan gelme, Takip etme ), "Halife" ( Ardından gelen, Sonradan gelen, Takip eden ) kelimeleri de aynı kökten türemişlerdir. 

Yaratılışın özündeki düalite olgusu kitapta "İhtilaf" kelimesiyle temsil edilmiştir. "İhtilaf" bir sorun olarak algılansa da gören kalpler için esasen doğrunun, iyinin tespiti ve idraki açısından bahşedilmiş ilahi kozmik bir fırsattır. Zira varlıklar düalite planlarındaki ruhsal tekâmül sınavlarını geçmeden ünite bilincine nail olamazlar. 

2/113 ... fallahü yahkümü beynehüm yevmel kıyameti fıma kanu fıhi YAHTELİFUN

( ... Böylece Allah ayağa kalkış gününde o hakkında İHTİLAFA düşmüş oldukları hakkında aralarında hüküm verir. )

Ayette Allahü Teala'nın düaliteyi sonlandırıp ünite bilincini bahşetmesinden yani gerçeği batıldan ayırarak ihtilafı sonlandırmasından ve varlıklara tek ve bir olan gerçeği idrak ettirmesinden bahsedilmektedir. Bu husus Enbiya suresinin 18. ayetinde teşbihi olarak bildirilmiştir.

21/18 - Bel nakzifü bil HAKKI alel BATILİ fe YEDEMEĞUHU fe iza hüve ZAHIK ve lekümül veylü min ma tesıfun

( Bilakis, GERÇEĞİ BATILIN üzerine atarız da ONUN BEYNİNİ ÇIKARIR. O zaman o YOKOLUR. O vasfettiklerinizden dolayı sizlere vaylar olsun. )

Bakara suresinin 164. ayetinde ilk kez "Gece ve gündüz" misaliyle yaratılıştaki düalite olgusuna ve bu vesileyle tesis edilen dengeye dikkat çekilmektedir. ( Sure ve ayet numaralarının nümerolojik değerleri, düaliteyi ve döngüyü tanımlayan "2" sayısını vermektedir. Ayet numarasının ilk nümerolojik değerinin 11 olması da ayrıca dikkat çekmektedir. )

2/164 - İnne fı halkıs semavati vel erdı vAHTİLAFil leyli ven nehari ...

( Göklerin ve yerin yaratılışında, gecenin ve gündüzün İHTİLAFINDA, ... )

Aşağıdaki ayetlerde kitabın gerçeğe ve ünite bilincine sevkeden bir kaynak olduğu, kitaba ihtilaf etmenin azgınlık ve batıla doğru uzaklaşmak yani düalitenin negatif yönüne kapılmak olduğu bildirilmektedir.

2/176 - Zalike bi ennellahe nezzelel kitabe bil HAKK ve innellezinAHTELEFU fil kitabi le fı şikakın beıyd

( Kesinlikle kitabı GERÇEK ile Allah indirdi. Kitap hakkında o İHTİLAFA düşenler uzak derin ayrılık, kopukluk içinde olurlar. )

2/213 ... ve enzele meahümül KİTABE bil hakkı li yahküme beynen nasi fımAHTELEFU fıh ve mAHTELEFE fıhi illellezine utuhü min ba'di ma caethümül beyyinatü BAĞYEN beynehüm fe hedellahüllezıne amenu li mAHTELEFU fıhi minel HAKKI bi iznih vallahü yehdı men yeşaü ila sıratın müstekım

( ... O İHTİLAF ettikleri hakkında insanlar arasında hükmetmeleri için onlarla birlikte gerçek olarak KİTABI indirdi. Onlara açık deliller olarak o getirilenden sonra, sadece onu alanlar aralarında AZGINLIKLA İHTİLAF ettiler. Böylece Allah o inananları, kendi izni ile, hakkında İHTİLAF ETTİKLERİ GERÇEĞE yönlendirdi. Allah dilediğini doğru yola yönlendirir. )

3/19 - İnned dıne indellahil islam ve mAHTELEFEllezine utül KİTABE illa min ba'di ma caehümül ılmü bağyen beynehüm ve men yekfür bi ayatillahi fe innellahe serıul hısab

( Allah’ ın indinde din kesinlikle islamdır, teslimiyettir. O, kendilerine ilim geldikten sonra aralarında azgınlık yapanların haricindeki KİTAP verilenler İHTİLAF etmezler. Kim Allah’ ın ayetlerini inkar ederse kesinlikle Allah hızlı hesaplayandır. ) 

3/105 - Ve la tekunu kellezine teferraku vAHTELEFU min ba'di ma caehümül BEYYİNAT ve ülaike lehüm azabün azım

( Ve onlara gelen o AÇIK DELİLLER sonra, o kısımlara ayrılanlar ve İHTİLAFA düşenler gibi olmayın. Büyük azap işte onlaradır. ) 

9/77 - Fe a'kabehüm nifakan fı kulubihim ila yevmi yelkavnehu bima AHLEFüllahe ma veaduhü ve bima kanu yekzibun

( Allah’a verdikleri söze İHTİLAF ettikleri ve yalan söylemiş oldukları için, O’na kavuşacakları güne kadar kalplerinin içine ikiyüzlülük, bozukluk yerleştirdi. )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder