28 Eylül 2020 Pazartesi

Pyromania ( Piromani )

"Pyromania" sendromu "Ateş yakma, yangın çıkarma sendromu" olarak bilinen psikolojik hastalıktır. Yangın ve bunun yarattığı olaylar ile büyülenme, bunlara merak duyma ve bunları çekici bulma söz konusudur. Bir nevi ateş ile hipnoza girme durumu söz konusudur. Alkolün kötüye kullanımı, antisosyal özellikler, enürezis ve hayvanlara karşı şiddet kullanma da birlikte bulunabilen özelliklerdir. 

"Pyromania" ( Ateş tutkunluğu ) kelimesi "Pyr" ( Ateş ) ve "Mania" ( Tutkunluk, Aşırı isteklilik ) kelimelerinden oluşmaktadır. Bu sendromun, kur'an'da ateşten yaratıldıkları bildirilen cinlerin negatif frekans tesirleri sonucu ortaya çıkıyor olması kuvvetle muhtemeldir.

"Pyr" kelimesi İngilizce'de "Fire / Fever", Fransızca'da "Feu / Fièvre", Almanca'da "Feuer / Fieber" olarak telaffuz edilmektedir. "Pyramid" kelimesinin kökünde de "Pyr" kelimesi bulunmaktadır. "Mid" eki ise "Orta" anlamına gelmekte olup, "Pyramid", "Ortadaki Ateş" anlamına gelmektedir.

Kasas suresinin 38. ayetinde Firavun'un Haman'a "Çamurun üstüne ateş yak ve bana köşk oluştur." talimatı bir piramit inşasına işaret etmekte gibidir. Piramitlerin, boyutlar arası portal açabilecek seviyede yüksek enerji frekansı üreten yapılar oldukları bilinmektedir. Ayete göre Firavun boyutlar arası geçiş portalı inşa edilmesini istemektedir.

28/38 - Ve kale fir'avnü ya eyyühel meleü ma alemtü leküm min ilahin ğayrı fe evkıd li ya hamanü alet tıyni fec'al lı sarhan leallı ettaliu ila ilahi musa ve inni le ezunnühu minel kazibın

( Ve Firavun "Ey ileri gelenler, ben size başka ilah bilmem. Haydi bana çamurun üzerine ateş yak ey Haman. Bana yüksek köşk oluştur. Umulur ki ben Musa' nın ilahına yükselirim. Kesinlikle ben onu yalancılardan zannederim." dedi. )

Ayrıca "Firavn" kelimesinin kökündeki "Fir" kelimesinin Grekçe "Ev" anlamına geldiği belirtilse de batıni olarak "Ateş" anlamına gelmesi kuvvetle muhtemeldir. ( Zira konuşma dilinde "Ev" kelimesi yerine "Ocak" kelimesi de kullanılır. ) Ayrıca "Firavn" kelimesinin İngilizcesi, Fransızcası ve Alnancası sırasıyla "Pharaoh", "Pharaon" ve "Pharao"  olup "Phar" kökü Arapça'daki "Far"* ( Ateş, Ateşlenmek ) kelimesiyle eşseslidir. "Avn" kelimesi ise "Yardım eden" anlamına gelmektedir. Dolayısıyla "Firavn" kelimesinin "Ateşe doğru yardım eden, Ateşe atan, Ateşe çağıran" gibi anlamlarının olması muhtemeldir. 

* 11/40 - Hatta iza cae emruna ve farat tennuru ... ( Nihayet emrimiz geldiğinde ve fırın ateşlendiğinde, .... )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder