4 Eylül 2020 Cuma

Gaybın anahtarları

"Gayb" kelimesi "Bilinmeyen, Görünmeyen, Yok olan, Gizli olan" anlamına gelen bir kelime olup, Türkçe'deki "Kaybetmek" fiili de "Kayb / Gayb" kökünden türemiştir. 

Kur'an'da "Gayb" kelimesinin temsil ettiği anlamlardan biri de özü, sırrı ve detayları Rab'bin indinde olan ve sadece O'un seçtiği varlıklara kısmen aktarılan "yaratılış ilmi, yaratılış kodları" yani "Gayb ilmi", "Bilinmeyen ilim"dir.

Kur'an'da "Gayb" kelimesinin kullanımı incelendiğinde;

7/7 Fe le nekussanne aleyhim bi ılmin ve ma künna ĞAİBIN

( Kesinlikle onlara ilimle anlatacağız. Biz GAYBLAR, GÖRÜNMEYENLER, GİZLİLER değiliz. )

Ayette bu sözleri söyleyen, kitabı haberci resule indiren başmelek Cebrail olduğu anlaşılmaktadır. Cibril ( Cibr / Cifr - Zorlama, Kod, Şifre , İl / El - Allah ) kendisine gayb ilmi verilen ve kitapta ikişer, üçer, dörder kanatlı olarak tasvir edilen "resullerden" biridir. ( Ayette Meleül Ala'yı temsilen "Biz" diye konuşmaktadır. )

6/59 6/59 - Ve ındehu MEFATİHÜL ĞAYBİ la ya'lemüha illa hu ve ya'lemü ma fil berri vel bahr ve ma teskutu min verakatin illa ya'lemüha ve la habbetin fı zulümatil erdı ve la ratbin ve la yabisin illa fı kitabin mübın

( Ve GAYBIN ANAHTARLARI O’nun indindedir. Onları O’ndan başkası bilmez. Karada ve denizde ne varsa bilir. Yaprak düşmez ki O onu bilmesin. Toprağın karanlıklarında ne bir tohum tanesi, ne yaş, ne de kuru bir şey yoktur ki apaçık kitabın içinde olmasın. ) 

72/26-27 Alimül ĞAYBİ fe la yuzhiru ala ĞAYBİHİ ehaden - İlla men irteda min RESULİN fe innehu yeslüku min beyni yedeyhi ve min halfihi rasaden

( GAYBI bilendir. GAYBINI hiçbir kimseye açıp meydana çıkarmaz. - Resulden o razı, hoşnut olduğu hariç. Kesinlikle O, önünden ve arkasından gözetleyenler salar.

Ayetteki "Resul" ( Gönderilen ) kelimsi "Haberci" ve "Melek"lerden ( Vazifeli Varlıklar ) seçilenleri, arkadan gelen gözetleyiciler ise bu zümre içindeki yüksek dereceli varlıkları ifade etmektedir.

53/35 - E indehu ilmul ğaybi fe hüve yera

( Gaybın ilmi onun indindedir de o mu görür? )

Ayette "Gayb ilmi"'nin "Görebilmeyi" sağladığı bildirilmektedir. Gerçek anlamda "Görmek" eyleminin "Kalp" vasıtasıyla oluştuğu düşünüldüğünde, vahiy yoluyla kalbe indirilen Kur'an ilminin varlıklara "Görüş" verdiği açığa çıkmaktadır.

26/193 - Nezele bihir ruhul emın

( Onu güvenilir ruh indirdi. )

26/194 - Ala kalbike li tekune minel münzirın 

( Uyarıcılardan olman için senin kalbine, ) 

7/7 kodlu ayette, gayb olmadıklarını yani görünmez, bilinmez olmadıklarını belirten resuller ilimle anlatınca, ilmi alanların gaybı kısmen görme yetisi kazandıkları bildiriliyor. Yani resuller "Gayb biz değiliz, bize verilen ilim frekansı gaybı görmemizi sağlıyor. Sana da anlatınca yani seni de bu frekansa yükseltince sen de kısmen göreceksin." demektedirler.

A'raf ve Hud surelerinin aşağıdaki ayetlerinde Haberci Hz. Muhammed'in söylemesi istenen cümleler bulunmaktadır. 

7/188 - Kul la emlikü li nefsı nef'an ve la darran illa ma şaellah ve LEV KÜNTÜ A'LEMÜL ĞAYBE lesteksertü minel hayr ve ma messeniyes suü in ene illa nezırun ve beşırun li kavmin yü'minun

( De ki: “Ben nefsim için Allah' ın dilediğinden başka faydaya veya zarara malik olamam, hükmedemem. ŞAYET GAYBI BİLİYOR OLSAYDIM hayırdan artırırdım ve kötülük bana dokunmazdı. Kesinlikle ben inanan kavim için ancak müjdeci ve uyarıcıyım." ) 

11/31 - Ve la ekulü leküm ındı hazinüllahi ve LA A'LEMÜL ĞAYBE ve LA EKULÜ İNNI MELEKÜN ve la ekulü lillezıne tezderı a'yünüküm len yü'tiyehümüllahü hayra allahü a'lemü bima fı enfüsihim innı izen le minez zalimın

( Ve "Ben sizlere Allah' ın hazinesi indimdedir demiyorum. GAYBI DA BİLMİYORUM. Kesinlikle BEN MELEĞİM DE DEMİYORUM. O gözünüzde hakir olanlar için, Allah onlara asla hayır vermez de demiyorum. O nefislerinin içinde olanı Allah bilir. O zaman kesinlikle ben zalimlerden olurum." )

72/27 kodlu ayette "Gaybını, resulden o razı, hoşnut olduğu haricindekine açmaz." ifadesi yer almaktadır. Yukarıdaki ayetlerde yer alan Hz. Muhammed'in "Gaybı bilmiyorum." ifadesi "Gaybın tümünü bilmiyorum" anlamında da olabilir. Zira haberci resullerin, kendilerine Rab tarafından bahşedilen yetenekler ve imkânlar itibarıyla birbirlerine göre üstünlükleri olduğu ayetlerde belirtilmektedir. Misal, Mesih İsa'nın durumu oldukça farklıdır.

Varlıklar için "Gaybın Anahtarları" ( Mefatihül Ğayb ) Kur'an'dadır. Kur'an'ın, "Kitabı Mesani" ( İkili Kitap ) ve "Seb'an mibel mesani" ( İkililerden yedi / İkili yedi ) olması da bu kapsamda önemli delillerdir. 

39/23 - Allahü nezzele ahsenel hadısi kitaben müteşebihen mesaniye ....

( En güzel sözü, benzetmeli ikili kitap olarak Allah indirdi. ... ) 

15/87 - Ve lekad ateynake seb'an minel mesanı vel kur'anel azım

( Ve biz sana ikililerden yedi taneyi ve büyük Kur'an' ı verdik. )

Kur'an'ın ilk suresinin isminin "Fatiha" ( Açılış, Anahtar ) olması ve ilk iki ayetinin 7'şer kelimeden oluşması da "İkili Yedi" kavramı açısından dikkat çekmektedir.

1/1 Bi (1) ismi (2) allahi (3) er (4) rahman (5) er (6) rahim (7)

( Şefkatli, merhametli Allah'ın ismi ile, )

1/2 - El (1) hamdu (2) li (3) allahi (4) rabbi (5) el (6) alemin (7)

( Övgü alemlerin Rab’bi Allah içindir. ) 

Ayrıca Kur'an'da 7 ayetten oluşan iki sure Fatiha ve Maun sureleridir. Fatiha 1., Maun ise 107. suredir. 1,1 ve 7 sayıları "İkili Yedi" kavramına işaret etmektedir.

Hem yerin hem göğün 7'şer tabakadan oluşması da bir başka "İkili Yedi" tezahürüdür. 

65/12 - Allahüllezi haleka seb'a semavatin ve minel ardı mislehünne ...

( Allah, o yedi gökleri ve yerden de onların aynısını yaratandır. )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder